Generalnie, upraszczam do bólu:
ZBROJA
- Lekka (np. zbroja skórzana): -1 od uzyskanych obrażeń i od Z
- Średnia (np. zbroja kolcza): -2 od uzyskanych obrażeń i od Z
- Ciężka (np. zbroja płytowa): -3 od uzyskanych obrażeń i od Z
- Tarcza: - 1 od uzyskanych obrażeń i od Z.
Nie losujemy trafień, za dużo rzucania jak na PBF.
1. Jeśli barbarzyńca ma na sobie stalowe karwasze, hełm i skórę z wilka na plecach i nie używa tarczy to ochrona będzie lekka, czyli jeden punkt wyparowań (-1 do obrażeń).
2. Jeśli najemnik ma krótką kolczugę, to ochrona średnia, czyli ma punkty wyparowań.
3. Jak rycerz ma pełną zbroję płytową i tarczę do ma 4 punkty wyparowań.
4. Wiedźmin w zbroi skórzanej z ćwiekami miałby 1 pinkt wyparowań (- 1 do obrażeń) i - 1 do Zręczności z tego powodu.
Ogólnie "na oko" bierzemy cały ekwipunek ochronny i Mg decyduje jaką BG czy BN ma ochronę.
W twoim Makotto przykładzie:
Przykładowo: kolczuga, nagolenniki, hełm i tarcza - średnia ochrona + tarcza daje 3 punkty wyparowań i minus 3 do Zręczności dla postaci podczas testów.
BROŃ
-Lekka (nóż, pałka, bat, kastet) zadaje 1K2 obrażeń
-Średnia (pałka okuta, tarcza, kord, buzdygan, nadziak) zadaje 1K3
-Zwykła (miecz, topór, maczuga, włócznia, kopia) 1K6
-Ciężka (miecz dwuręczny, halabarda, gizarma) 1K10
BROŃ DALEKOSIĘŻNA
- Łuk krótki, łuk długi, oszczep 1k6 obrażeń
- Kusza 1k6+1
- Toporek do rzucania, długi sztylet 1k3
- Nóż 1k2
EDIT z 23.04.11:
Wnioski:
Taki wiedźmin musiałby mieć Zręczność na poziomie 12 i musiałby korzystać ze Zdolności Magicznych, ale w ograniczonym, czytaj mniejszym zakresie.
Dodatkowo 2 miecze 1ręczne: obrażenia k6, ewentualnie jakiś bonusi +1, bo ostra brzytwa.
NA sobie skórzaną kurtę, tylko ona ogranicza Zręczność o minus 1, ale...
Ostatnio edytowane przez kymil : 23-04-2011 o 09:45.
|