Sesja ponownie wystartowała. Tym razem z nowym graczem, choć licze, że niedługo pojawią się następni chętni.
Ogólne uwagi do sesji:
Częstotliwość: Ze względu na aktywność dwóch pierwszych graczy, sesja nabrała tempa. Dodatkowo okazało się, że jestem w stanie szybciej odpisywać, tak więc częstotliwośc waha się pomiędzy jedym a trzema dniami. Dlatego też ustalam, że czas na odpisanie wynosi trzy dni. Jeżeli gracz nie odpisze w terminie, nie podając wcześniej informacji o nieobecności, na nastepną turę przejmuję jego postać i w moim poście staje się ona NPC-em. Potem nadal jest kontrolowana przez gracza. Jeżeli nieterminowe odpisywanie będzie nadal trawało, postać może ucierpieć i zginąć. Jako że moje posty będą pojawiały się najczęściej wieczorem, termin trzech dni jest liczony dopiero od dnia następnego
Wygląd postu:
Normalną czcionką piszemy wszystkie opisy etc, czyli elementy narracyjne, czyli np. X poszedł do baru i zastrzelił kelnerkę, która podawała innemu klientowi talerz zupy. To tylko przykład
Kursywą piszemy dialogi, czyli to, co postac wypowiada:
-
Dobra, będę pod bankiem o 9:00, pamiętaj, zeby zabrać kominiarki. Kursywą w cudzysłowiu piszemy to, co postać myśli:
"Taa, bardzo śmieszne, nawijaj dalej" - pomyślał X.
Mechanika:
Sesja ma charakter storyteilingowy. Mechaniki użyję tylko wtedy, kiedy nastąpi np. konflikt pomięszy postaciami - ogólnie w momentach, kiedy ślepy los będzie ważniejszy niż moje widzimisie. Będzie to występować sporadycznie jednorazowo
Rzuty będę wykonywał sporadycznie, a będzie to wyglądać tak: Wykonuję rzut k20. 1-10 coś się nie udało, 11-20 coś się udało. Im więcej oczek, tym lepiej to się udało. Jeżeli musze testować tą umiejętność, o której gracz napisął jako Umiejętności dobrze opanowane, w przypadku obnlania testu wykonuję jeszcze jeden rzut i to on rozstrzyga test. A jeżeli jest testowana umiejętność nieopanowana lub mierna? Możecie się domyślić...
Kary za niepostowanie:
Chcąc utrzymać sejsę na wysokich obrotach, którym szkodzą długotrwałe przestoje, ustaliłem podany poniżej, 3-stopniową skalę kar, jaka czeka gracza/ postać gracza.
1
. BZ - Bohater Zależny, jeżeli gracz nie wstawi posta w terminie, w następnym moim poście umieszczam fragment o nim, lecz jest on BZ, czyli w tym momencie całkowicie kontrolowanym przeze mnie. Nastepnie gracz może nadal kontrolować swoją postać. 2. Kłopoty - pogarsza się zdrowie postaci, czy to spowoduchorób czy w ołowiu aplikowanego przez skórę. Zamiast tego moge spowodować uśmiercenie NPC-ów (kontaktów) postaci. 3. Koniec ostateczny. Postać zostaje usunięta, kończąc swoje istnienie w sesji.
Kary dotyczą
tylko niezapowiedzianych nieobecności.
Co do nomenklatury używanej w sesji: Nazwy broni będą prawdziwe, nazwy pojazdów będą takie, jak je sobie Rockstar wymyśłił...
Niedługo pojawi się plan miasta wraz z kompletnym opisem.