Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-05-2011, 20:59   #3
Rock
 
Rock's Avatar
 
Reputacja: 1 Rock nie jest za bardzo znanyRock nie jest za bardzo znanyRock nie jest za bardzo znanyRock nie jest za bardzo znanyRock nie jest za bardzo znanyRock nie jest za bardzo znany


O Świecie Słów Kilka:


Mapka ulegnie edycji <jak znajdę moment nie mniej krainy są zaznaczone w planach mam dodanie miast, chociaż tych najważniejszych>

Uwaga: Wszystkie informacje tu zawarte dotyczą Imperium Thevinteru na kontynencie zwanym Thedas. Czemu tak? To proste: to sesja Dark Fantasy a wy, jako gracze, możecie swobodnie opisywać inne kontynenty, miasta, rasy tam mieszkające, florę, faunę, religie etc. Możecie więc własną inwencją, również w trakcie gry, wzbogacać Thedas, z tym, że w tym wypadku należy trzymać się właśnie tych informacji, które są poniżej zawarte. Lepiej obeznani mogą posiłkować się również informacjami z gry, choć wydarzenia w niej zawarte miały miejsce 10 lat temu. Nie są więc one najaktualniejsze i wiele mogło się pozmieniać. Cały czas wspominam też o rozsądku przy tworzeniu; głupoty nie przejdą, pomyłki (graczy) będziemy zaś skrupulatnie naprawiać.

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=T3pL_1_6z2g[/MEDIA]

Słowniczek Pojęć:

Pomiot – Głupia acz silna istota podobna do orków. Mają różne kształty i umiejętności, przenoszą zarazę, która to zwykłych ludzi zamienia właśnie w Pomioty. Odporni na zarazę są tylko Szarzy Strażnicy.

Arcydemon – Objawia się jako smok, uznawany za upadłego Boga. Za jego pokonanie odpowiadają Szarzy Strażnicy. Jest on swojego rodzaju mózgiem pomiotów, bez niego całe ich rzesze najczęściej siedzą pod ziemią, nie wykonując żadnych akcji. Ostatni arcydemon został zgładzony przez Darriana jakieś dziesięć lat temu. Jest inteligentniejszy dużo bardziej nastawiony na destrukcję i zło niźli zwykły smok.

Plaga – Pojawienie się arcydemona i wyjście pomiotów na ziemię.

Pustka – Alternatywny świat do którego normalnie dostęp mają tylko magowie. Różne wierzenia różnie go wyjaśniają. W Pustce spotykać można demony różnego rodzaju. Nie jest to normalny świat i wyglądem przypomina lewitujące pod czarną sferą płyty. Można tu łatwo stracić życie, utknąć lub też gorzej bo dać nad sobą zapanować demonowi. Wtedy taki demon trafia do zwykłego świata i przejmuje ciało ofiary. W momencie przebywania w takim świecie ktoś musi zajmować się ciałem inaczej nie będziesz miał gdzie wrócić - utkniesz. Nawet jak Ci się uda powrócić. Istnieje kilka alternatyw by wejść do Pustki, niemniej moce magiczne są najłatwiejszym i najczęściej stosowaną metodą.

Zakon – Trzymają oni pieczę nad kręgiem Maginów. Traktują magów jak zło konieczne i dbają o to by Ci nie praktykowali magii krwi a także by byli w stanie przeciwstawić się demonom pustki które to wabi magia. Tutaj uwaga Magowie bo jeśli ktoś będzie przeginał z magią to może zostać opętany przez demona, trafić do pustki, czy zostać złapany przez Templariuszy – wysłanników Zakonu – i trafić do celi, a tam będzie poddawany wszelkiego rodzaju radykalnym acz skutecznym sposobom by wybić mu z głowy magię.

Stwórca - Stwórca to istota czczona przez Zakon. Uznawany jest za mężczyznę. Andrasta zaś, która założyła Zakon, za Jego żonę. W tej części świata mamy monoteizm także jest to jedyna religia tu panująca; można w nią wierzyć bądź też być ateistą. Zakon twierdzi, że Stwórca jest wszechmocny i stworzył wszystkie rzeczy, jednak on sam często się od nich odwracał. Nie mniej Zakon wierzy, że spowodowane jest to błędami Jego tworów – istot myślących. Nie odpowie na modlitwy i nie spełni życzeń, dopóki ludzkość nie udowodni swej wartości i nie zwróci ponownie Jego uwagi. Mówi się, że dawno temu Stwórca stworzył Pustkę jako swój pierwszy świat. Jego pierwszymi dziećmi były duchy z Pustki. Wierzył, że stworzył je na swoje podobieństwo. Jednak Stwórca odwrócił się od swych pierwszych dzieci, ponieważ mimo że mogły zmieniać swój świat wedle woli, nie posiadały duszy i mogły jedynie kopiować, nie tworzyć czy samemu coś sobie wyobrażać. Nie usatysfakcjonowany rezultatem, porzucił Pustkę i stworzył zamiast tego świat Thedas.

Następna rzeczywistość, która jest dziełem Stwórcy, miała być niemożliwa do zmian przez jego twory. Odseparował ją od pierwszej, umieszczając pomiędzy nimi Zasłonę, nie zdając sobie sprawy z tego, że jego pierwsze dzieci będą w stanie obserwować te drugie i popaść w zazdrość nad tym, co zobaczą. Dzieci, które zaludniły nowy świat, posiadały w sobie iskrę boskości, co ucieszyło Stwórcę. Podczas gdy ten świat był o wiele solidniejszy niż duchowy, te stworzenia zdolne były do wyobrażeń i śniły dzięki temu o nowych rzeczach.

Jednak wtedy popełniony został Pierwszy Grzech. Nieprzyjazne istoty szeptały do ludzi zza Zasłony i namówiły je do czczenia Dawnych Bogów. Stwórca odwrócił się od ludzkości i opuścił Złote Miasto. Dużo później Andraste zdołała namówić Go, by wybaczył swym tworom, ale została zdradzona przez swego śmiertelnego męża Maferatha i spalona na stosie. Stwórca odwrócił się od ludzkości raz jeszcze.

Teraz Stwórca opuścił świat. Zakon naucza, że pewnego dnia, kiedy Pieśń Światła śpiewana będzie z każdego zakątka świata, ostatecznie powróci i zamieni świat w raj. Do tego dnia jednak, jedynie spogląda na tych, którzy podążają za naukami Andraste. Kiedy umierają, zabiera ich na swą stronę. Wszyscy inni błąkają się po Pustce, na zawsze straceni z Jego oczu. Zakon nazywa ten stan "Zapomnieniem".

Magia krwi – Zakazana magia związana z konszachtami z demonami i użyczaniu im własnej krwi. Tylko bardzo wytrzymałe osoby psychicznie i duchowo są w stanie kontrolować tą moc – większość ulega przez co traci nad sobą kontrolę.

Apostata – Mag niegodzący się z Kręgiem Maginów uczący się kontroli nad mocą na własną rękę.

Lyrium – Cenny ale bardzo niebezpieczny minerał. Kontakt fizyczny (nawet a czasem nawet nie tylko dotyk a samo patrzenie) z surową grudką rudy powoduje problemy psychiczne tak dla ludzi, jak i elfów czy qunari. Magów zaś zabije. Jedynie krasnoludy są w stanie przetwarzać lyrium do mniej niebezpiecznego i bardziej użytecznego proszku. Proszek może wzmacniać broń czy też tworzyć potężne mikstury – dlatego jest tak cenny.

Katorga - Katorga to święty, sekretny rytuał przejścia, którzy aplikuje Krąg, bez ostrzeżenia, dorosłym pomocnikom magów. By dowieść wartości maga, ich umysł wędruje do Pustki i stara się przeciwstawić demonom, podczas gdy ich ciało pozostaje w Wieży Kręgu. Mag nie zyskuje dodatkowych mocy z walki z demonem w Pustce. Daje to jednak dowód zarówno Kręgowi, jak i Zakonowi, że jest on wystarczająco silny, by zwalczać demony, które zwabia magia.

Kiedy mag nie przejdzie tego testu, przechodzi fizyczną transformację i zostaje zabijany przez Templariuszy, którzy go obserwują. Jeśli Krąg obawia się, że mag nie przejdzie Katorgi, zostaje Wyciszonym.

Wyciszony – Rytuał Wyciszenia (zawierający w sobie użycie magicznego znaku stworzonego z lyrium) ucina połączenie maga z Pustką - nie mogą już więcej śnić. Jako efekt uboczny, ich układ emocjonalny jest całkowicie usuwany. Jedna czy obie z tych rzeczy sprawiają, że demony nie mogą już ich posiąść (co nie jest jednak do końca pewne). W umyśle Wyciszonego nie ma pasji. Trzymają się sami ze sobą i zgodnie twierdzą, że mieć możliwość żyć w takim spokoju i być użytecznym jest o wiele lepszym wyborem niż to, co kiedyś mogli robić.

Jeśli Krąg Maginów odnajdzie maga, który jest zbyt słaby, by przetrwać zagrożenie opętania przez demona, przemienienia go w Wyciszonego, co uznawane jest za akt miłosierdzia. Duża liczba magów, którzy przeszli przez ten Rytuał, nigdy nawet nie chciała być magami i raz przemienieni w Wyciszonych, są kompletnie odporni na wszelkie zagrożenia dla śmiertelników, którym kiedyś musieliby stawić czoła.
Wyciszeni używają lyrium do zaklinania przedmiotów, dostarczając tym samym Kręgowi głównego źródła dochodu. Nie mają wrodzonej odporności na ich efekty, jednak posiadają poziom koncentracji daleko wykraczający za możliwości normalnej osoby i przez to popełniają mniej pomyłek podczas procesu zaklinania.

Organizacje:

Krąg Maginów


Krąg Maginów jest główną organizacją trenującą magów w Ferelden i wśród innych nacji Thedas. Jej zarządzaniem i monitorowaniem zajmuje się Zakon. Krąg posiada możliwość zabrania każdego dziecka (zazwyczaj w wieku 6-12 lat) z ich rodzin, jeśli tylko okażą jakieś magiczne zdolności. Nawet dziecko szlacheckie zostałoby zabrane przez Krąg, jeśli nastąpiłaby taka sytuacja. Organizacja wychowuje takie dziecko do wieku dorosłego i zmusza do przejścia Katorgi. Główną siedzibą i bazą operacyjną Kręgu jest Kinloch Hold w Fereldenie. Kolegium Zaklinaczy w mieście Cumberland było kiedyś główną siedzibą Kręgu jednak zostało ono zniszczone i zapieczętowane przez Zakon. Nikt nie ma prawa tam przebywać a sama siedziba jest izolowana. Niemniej większość magów zależnie od swoich poglądów przeżyło tamten okres dzięki Hawke-owi. Jedni z nich podążyli do Kinloch Hold, inni stali się Apostatami a jeszcze inni zniknęli podobnie jak sam Hawke rozpływając się we mgle. Tak czy inaczej, zasady Kręgu pozostały takie same.

Magowie, którzy są za słabi, by oprzeć się zawładnięciu demona lub ci, którzy zdają się niebezpiecznymi, zmuszani są do przejścia Rytuału Wyciszenia, zaś ci, którzy nie są częścią Kręgu Maginów, uważani są za apostatów, ścigani i zabijani przez Templariuszy. Magowie, którzy uciekną z Kręgu, również są uznawani za apostatów, zatem czekają ich wspomniane przed chwilą nieprzyjemności, bądź też ściąganie z powrotem do Kręgu.

Krąg utrzymuje neutralną politykę, ponieważ Zakon mógłby wykonać ruch przeciwko nim, jeśli wmieszaliby się w jakiś konflikt. Jedyny wyjątek dotyczy Plag. Mimo wszystko nie jest rzeczą niezwykłą widzieć choćby jednego czy dwóch magów służących obu stronom podczas konfliktu i Krąg stara się to ignorować czy to w akcie kurtuazji, czy też jako sposób, by nie tworzyć sobie wrogów u żadnej ze stron. Zakon, po incydentach z ostatnich lat, zaostrzył sposoby pilnowania magów, wkładając w to jeszcze większe starania.

Przynależność obowiązkowa dla każdego maga na kontynencie, Ci którzy się sprzeciwiają automatycznie zostają uznani za Apostatów.

Szarzy Strażnicy.



„W wojnie, zwycięstwo,
W pokoju atencja,
W śmierci poświęcenie”
Motto Szarych Strażników.


Zakon Szarych Strażników to starożytna organizacja wojowników o wyjątkowych zdolnościach. Poświęcają się oni by walczyć z pomiotami na całym kontynencie Thedas i nie tylko. Jednak to właśnie tam są oni najbardziej znani. Mają oni kwaterę główną w miejscu powstania zakonu czyli w Fortecy Weisshaupt w Anderfels. Metody rekrutacji szarych strażników są znane z ignorowania takich cech jak rasa, status społeczny a nawet karalność o ile uznają taką osobę za cenną pod względem charakteru i umiejętności. Takie osoby nie odsiadują wyroków a są za to wcielane w szeregi Szarych Strażników. Nie ważne są także status czyli będąc księciem i tak musi on zostać strażnikiem. Rasa oczywiście też nie ma znaczenia. Po mimo dość małej ilości Szarych Strażników, mają oni kluczowe znaczenie w walce z Plagą i przetrwania kontynentu. Ostatnio ich ilość zdecydowanie wzrosła dzięki działaniom Drugiego Strażnika Darriana. Jeśli jakiś Szary Strażnik stwierdzi, że powinieneś być wcielony do Szarych Strażników to już jego wola czy użyć immunitetu i przymusić Cię do wstąpienia w ich szeregi.

„Bycie Szarym Strażnikiem jest prawie zawsze tolerowane. To jest przyjemny spacer w parku – pełnym pomiotów. „

Hierarchia w szeregach Szarych Strażników wydaje się być prosta, na ich czele stoi Pierwszy i Drugi Strażnik zaraz za nimi mamy Dowódcę Strażników a dalej Oficera i na końcu zwykłych wojaków. Awansować w hierarchii można za pomocą osiągnięć czy to na polu bitwy czy w danej dziedzinie w której się specjalizuje osobnik lub najnormalniej w świecie za pomocą wieku i ilości lat poświęconych walce.

Szarzy strażnicy mają swój własny rytuał inicjacyjny, jednak dowiedzieć się o nim można jedynie wstępując w ich szeregi. Daje on odporność na zarazę, którą to roznoszą pomioty. Strażnicy mają i znają wiele sekretów. Zależnie od stopnia można się dowiedzieć o nich więcej bądź mniej.

Ważne postaci:

Alistar – Aktualny król, przypisuje mu się wiele zasług. Otoczył się różnoraką tak i pod względem ras jak i poglądów arystokracją, co powoduje znaczny wzrost tolerancji i sensownych zmian w Imperium. On sam zaś skupił się na zjednoczeniu Imperium co, można śmiało rzec, mu się udało. Około dziesięciu laty temu pomagał Drugiemu Strażnikowi Darrianowi w walce z Arcydemonem. Jest on jednym z Szarych Strażników i ciągle utrzymuje kontakt z Darrianem [więcej wiedzy na jego temat nie potrzebujecie Ci którzy grali wiedzą znacznie więcej – resztę poznacie w trakcie sesji].
Darrian (elf) – Drugi Strażnik. Pogromca Arcydemona. Jest uznanym bohaterem Fereldenu i wybawcą. Jest z pewnością pozytywną postacią. Surowy i radykalny, nie bawiący się w półśrodki. Pod jego władzą Szarzy Strażnicy zwiększyli swoją liczebność i poszerzyli swoje działania i kręgi.
Morrigan – Dziwna postać, której imię czasem przewija się w różnego rodzaju opowiadaniach większości bardów. Ponoć jest nietypowym magiem, niektóre z historii mówią że specjalizowała się w magii krwi. Wszystkie jednak są zgodne co do tego, że miała ogromny wpływ na Darriana i że widziano ją podczas walki z Arcydemonem.
Flemeth – Od lat o niej się nie mówi. A jeśli już coś się o niej dowiadujemy to raczej są to głupawe historie. Nie wiadomo jaki miała wpływ na Historię, nosi przydomek Wiedźmy z Głuszy. Ponoć kiedyś tam osiadała. Nie wiadomo czy żyje.
Hawke – Wprowadził wiele zamieszania ostatnimi laty po czym rozpłynął się w powietrzu. Jego dokonania są jednak imponujące. Przeciwstawił się Zakonowi zmniejszając znacznie jego wpływy i uwalniając dużą część magów z ich szponów (czasem mówi się że zrobił to dla dobra własnej siostry Bethany Hawke). Raz zalicza się go do bohaterów, innym razem znów do zbrodniarzy. W dużej mierze wybił Qunari, ratując przy tym Imperium (nie wiadomo na ile był to czyn wymuszony, a na ile chęci). Stanął po stronie apostatów, niemniej jednak wiele osób mówi że potępia on magię krwi. Różnie ma się to jednak z faktami. Zdecydowanie jest teraz najbardziej doświadczonym wojownikiem w Thedas. Niektórzy mówią że założył własną organizację skupiającą apostatów którzy jednak nie praktykują magii krwi i nie godzą się na warunki Zakonu. Człowiek ten budzi wielki strach wśród Templariuszy i od dawna chodzą pogłoski w których to mówi się jakoby był on ich pogromcą.

Reszta jest raczej mało ważna…

Imperium Tevinteru


Ominiemy niepotrzebne wątki związane z Historią Tevinteru, nie jestem żadnym zapaleńcem tych stron świata więc nie widzę sensu się w nią też zbyt dogłębnie wdrażać. Najogólniej: Imperium Tevinteru to królestwo w Thedas, kiedyś rządzone przez potężną magokrację. Liderzy Imperium nazywani byli "Magistrami", przewodził nimi zaś Imperialny Archon. Imperium czciło Dawnych Bogów i prawdopodobnie to Oni nauczyli Magistrów ich magii. Według Zakonu, to właśnie Dawni Bogowie przyzwali Magistrów, by spróbowali uzurpować tron Stwórcy, wchodząc do Złotego Miasta Stwórcy, co spowodowało jego splugawienie i wywołało Pierwszą Plagę. Plaga ta skupiła się właśnie na Imperium, co zakończyło się jego ruiną. Aktualnie jednak sytuacja wygląda zdecydowanie inaczej. Elf Darrian - bohater Fereldenu zabił arcydemona i powstrzymał piątą Plagę wraz ze swoimi kompanami wśród których znalazł się Alistar – aktualny król. Został on usadzony na tronie dzięki Darrianowi. Odtąd sytuacja uległa znacznej poprawie. Alistar, jako władca pochodzący w zasadzie z ludu, w ciągu tych dziesięciu lat podbił i zjednoczył prawie wszystkie ziemie w Thedas. Darrian zaś za swoje zasługi został mianowany Drugim Strażnikiem będąc na równi z Pierwszym. Poprawie uległy dzięki temu także warunki elfów. Są oni teraz co prawda nadal traktowani gorzej i nie żywi się do nich sympatii jednak niewolenie elfów zostaje powoli likwidowane i tępione. Choć nadal zdarzają się różne incydenty. Oczywiście nie wszystko jest takie różowe i chociażby spojrzawszy na same drogi pomiędzy Imperium widać jak obfitują w rabusi, różnego rodzaju potwory a czasem nawet pomioty będące pozostałością po pladze. Niemniej sytuacja tutaj poprawiła się znacznie. Należy dodać, że Qunari zostali w dużej mierze wytępieni z pomocą Hawke – wojna z nimi dobiegła końca, niemniej ludzie nie przepadają za nimi. Zakon stracił na sile a kontrola nad Maginami ma się trochę gorzej. Pojawiają się mniejsze ugrupowania praktykujące magię krwi i ogólne zagrożenie przez działania Hawke spowodowało sporo problemów. I nadal powoduje.

Rasy


No jak widać mamy całą gamę panienek. I tak w rasach nie zabrakło:

Ludzie: Ludzie to najliczniejsza, ale także najbardziej podzielona ze wszystkich ras. Tylko cztery raz zdarzyło się, by wszyscy zebrali się pod jednym sztandarem - ostatni raz miało to miejsce wiele wieków temu. W społeczności ludzi dużą rolę odgrywa religia oraz Zakon. To właśnie najbardziej odróżnia ich od elfów i krasnoludów.
Elfy: Po zniewoleniu przez ludzi większość elfów straciła niemal cały dorobek kulturowy swej rasy i wiodła żebracze życie w miastach swoich ciemiężycieli. Aktualnie można spotkać kilka plemion które nadal utrzymują swoją dawną kulturę. Niemniej jednak przeważnie nie są już traktowani jak niewolnicy a jeśli już to mają przynajmniej dobre warunki bytu.
Krasnoludy: Krasnoludy ściśle podlegają hierarchii kast oraz tradycji. Społeczeństwo krasnoludów podzielone jest na kasty z rodami konkurującymi ze sobą o władzę i prestiż. Jednak wszystko to jest nieważne, gdy krasnolud porzuci podziemia na rzecz powierzchni. Pod otwartym niebem wszyscy są równi. Przynajmniej teoretycznie. Od wielu pokoleń prowadzą skazaną na porażkę wojnę z mrocznymi pomiotami w obronie ostatniej twierdzy swego rozległego niegdyś podziemnego królestwa. Krasnoludy są bardzo wytrzymałe i odporne na wszelkie formy magii. Co za tym idzie, nie mogą zostawać magami. Przynajmniej jeśli chodzi o Krasnoludy z Thedas.
Qunari: Lud Qun jest najprawdopodobniej najmniej rozumianą grupą w Thedas. Wojny z qunari były brutalne. Koniec końców Imperium udało się ich okiełznać i w dużej mierze oznaczało to po prostu wybicie ich. Natura tej rasy, którą zwiemy "qunari" jest przerażająca. Dała im bowiem rogi oraz dziwne oczy, więc oko ignoranta może ujrzeć potwory. Qunari uznają swoje społeczeństwo za jedną istotę - żyjący byt, za którego zdrowie oraz dobrobyt odpowiedzialni są wszyscy. Każdy jest tylko malutką częścią całości, kroplą krwi w żyłach. Ważną nie dla siebie, lecz dla całej istoty. Aktualnie są oni rzadkością w Thedas.

PS. Trochę się rozpisałem jakbyście mieli jakieś pytania to śmiało pytajcie. Potem jeszcze przeczytamy i poprawimy błędy... chwilowo czekamy na wytrwałych czytelników ;d
 

Ostatnio edytowane przez Rock : 24-05-2011 o 12:56. Powód: Proszę nie używać koloru czerwonego
Rock jest offline