Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-07-2011, 17:10   #28
magellan
 
Reputacja: 1 magellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znanymagellan wkrótce będzie znany
Choć nie jestem zwolennikiem mechaniki to najprawdopodobniej kiedyś ona powstanie. Tymczasem w szufladzie z notatkami z dawnych sesji i projektów wygrzebałem prostą mechanikę do odgrywania bitew. Poniżej ją zaprezentuję, dodam od razu, że na pewno wymaga ona mnóstwa pracy i zmian dlatego proszę o wszelkie propozycje co do jej modyfikacji.

Każdy statek i okręt poruszający się w przestrzeni kosmicznej posiada swoją charakterystykę (podobnie jak każdy bohater np. w warhammerze). Podstawowe zdolności okrętów determinują następujące cechy:
Prędkość (Pr) - szybkość z jaką wehikuł porusza się w kosmosie jak i w atmosferze planety.
Zwrotność (Zwr) - zdolność statku do wykonywania manewrów, również płynność lotu.
Celność (Cel) - podstawowa szybkość i celność namierzania przez komputer pokładowy okrętów przeciwnika.
Zasięg (Zas) - zasięg sensorów statku w którego obrębie może być atakowany okręt przeciwnika.
Baterie (Bat) - liczba samodzielnych systemów uzbrojenia, jak liczba ataków w warhammerze.
Siła ognia (SO) - determinuje koordynację uzbrojenia z systemami statku (premia do obrażeń od broni).
Wytrzymałość kadłuba (WK) - opancerzenie i naturalna wytrwałość materiałów z jakich został wykonany statek.
Tarcze ochronne (TO) - chronią przed bronią energetyczną
Punkty uszkodzeń (PU) - maksymalna ilość punktów uszkodzeń jakie może przyjąć na siebie pojazd.
Rozmiar - rozmiar statku, mniejsze jednostki mają premie do ataku na większe, większe minusy do ataku na większe.
Załoga - liczba ludzi obsługujących okręt. Pojawiają się tutaj trzy liczby, optymalna liczba załogi nie zapewnia kar ani premii do statystyk, ponad optimum załoga daje premię w obsłudze statku, natomiast minimum zapewnia kary. Załoga poniżej minimum sprawia, że statek nie jest w stanie wykonać żadnej akcji.

Inicjatywa - przed walką określa się inicjatywę walczących statków za pomocą rzutu kością k10 + Zwrotność pojazdu. Który statek posiada najwyższą inicjatywę pierwszy podejmuje akcje.

Atak - aby wykonać atak wykonujemy najpierw test przeciwstawny celności +k10 ze zwrotnością +k10 przeciwnika. Jeżeli zwrotność wygra – pocisk mija cel, zwrotność przegra – trafienie, remis = trafienie pośrednie (tylko połowa obrażeń).

Trafienie = rzut kością dla odpowiedniej baterii dział zsumowany z Siłą Ognia statku. Następnie uszkodzenia są redukowane przez Tarcze Ochronne i Wytrzymałość Kadłuba. Zredukowany wynik odejmujemy od PU trafionego statku.

To taki ogół zasad, proszę o jakikolwiek komentarz tego czegoś co dodać, co usunąć co zmienić.


Zamieszczam także krótką notatkę o wojskowości Dominatu Solarnego.

Wojskowość Dominatu Solarnego

Ekspansywna polityka agresji Solarów sprawiła, że na przestrzeni zaledwie kilku wieków Dominat z niewielkiego obszaru obejmującego zaledwie kilka ziemskich kolonii przeistoczył się w największe galaktyczne mocarstwo rozciągające się na tysiące lat świetlnych. Niezliczone zastępy nieustraszonych żołnierzy, setki dywizji pancernych oraz dziesiątki flotylli międzygwiezdnych okrętów - rządy Solarnych władców nigdy nie sięgały by odległych systemów krańca galaktyki, gdyby nie doskonale wyszkolona, zorganizowana i wyposażona armia będąca podstawowym narzędziem jednoczenia ludzkości oraz podporządkowującym ją tronom Ziemi. Konflikty nie są jednak jedyną działalnością do której używa się armii, wyspecjalizowani żołnierze stanowią także prawo w całym ludzkim imperium chroniąc Dominat Solarny przed rozpadem, nieustannie tropiąc i eliminując członków buntowniczego podziemia.

Setki lat ewolucji militarnych doktryn sprawiły, że z dawnych tradycji, struktur organizacyjnych czy choćby uzbrojenia Federacji Ziemskiej nie pozostało już praktycznie nic. Dawne założenia prowadzenia wojen w galaktyce ogarniętej wewnętrznymi konfliktami stały się nie tyle bezużyteczne, co niekompletne i wymagające gruntownych zmian. Wiedza zdobywana przez solarnych dowódców wraz z każdą wygraną bitwą doprowadziła do przeobrażeń w zakresie teorii walki oraz ukształtowała obecną stronę militarną Dominatu Solarnego.


Organizacja armii
U szczytu hierarchii armii solarnej znajduje się Rada Protekcyjna wykonująca bezpośrednie polecenia Rządców. Tylko nieliczni zasłużeni w bitwie dowódcy, spełniający ścisłe kryteria polityczne mogą dostąpić zaszczytu piastowania stanowiska Protektora. Rada stanowi najwyższy organ dowódczy zarówno sił lądowych, wojsk obrony planetarnej jak i międzygwiezdnych flotylli wojennych. To ona decyduje o wszczęciu wojny, rozważa na jakie militarne ruchy zezwolić, a których operacji zaniechać. Decyzje podejmowane przez Protektorów mają charakter despotyczny a nie stosowanie się do wytyczonych instrukcji wiąże się zwykle z poważnymi konsekwencjami.

Centralnym ośrodkiem dowódczym kontrolującym ruchy armii, składających się z wielu milionów żołnierzy i tysięcy okrętów międzygwiezdnych, pozostaje od stuleci Ziemia – serce Dominatu Solarnego. Odbiorniki nadprzestrzenne nieustannie odbierają komunikaty i raporty militarne pochodzące z odległych systemów planetarnych, dzięki czemu możliwe jest jednoczesne kierowanie całymi siłami zbrojnymi i koordynowanie działań wojennych na galaktyczną skalę.

Gubernatorzy Planetarni zarządzający systemami gwiezdnymi pozostającymi pod kontrolą Dominatu Solarnego, są najwyższymi zwierzchnikami armii w układzie, w którym zostali mianowani. Choć nazwa podkreśla planetarny charakter władzy gubernatorów najczęściej są oni suwerenami sprawującymi kontrolę nad kilkoma światami, niekiedy nawet strefa ich wpływów sięga kilku sąsiednich gwiazd. Podstawowe zadania gubernatorów to przede wszystkim płacenie podatków, wywiązywanie się z umów handlowych oraz zapewnienie bezpieczeństwa obywatelom w sytuacjach kryzysowych. Zaniedbanie któregokolwiek z powyższych obowiązków kosztuje zwykle utracenie przywilejów gubernatorskich.

Kolejną niezwykle istotną jednostką dowódczą są generałowie oraz admirałowie. Rządcy Solarni wyznaczają cele Protektorom, ci zaś po opracowaniu stosownych planów wysyłają rozkazy do planetarnych gubernatorów. Jednak dopiero generałowie toczą prawdziwe bitwy na powierzchniach planet, natomiast admirałowie rozporządzają podległymi im flotami prowadząc je do boju w kosmicznych starciach. Pod swoją komendą mają szereg dowódców niższego szczebla wojskowej hierarchii.
 
magellan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem