Wątek: Los
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-09-2006, 02:49   #1
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Los

[center:c6cf3dfa7f]Los[/center:c6cf3dfa7f]

Wszystko, co się dzieje, ma swoją przyczynę
Nie możesz powiedzieć, że to za tylko Twoją sprawą
Każdy ma swój taniec do zatańczenia
Nie można odebrać wolności wyboru przeznaczenia

- Epica, “Dance of Fate”

Los to specjalne prawo odpowiadające za dzianie się rzeczy. Jest ono przyczyną, jest programem, dzięki któremu inne programy działają. Jest jakby system operacyjnym, a raczej tym w nim, co sprawia, że coś się dzieje, co jest zupełnie odmiennym od funkcji i działań podtrzymujących działanie całego systemu.
To treść. To, co robisz, jest treścią Twojego życia, tak samo, jak to, co robi ktoś inny, jest treścią jej/jego życia. To wszystko zależne jest od Losu. Samo Twoje życie. To, co jest potrzebne do egzystencji świata i jego oprawy zależy od czegoś innego.
Los odpowiada za takie rzeczy, jak: Uwaga (koncentrowana na kimś), Tajemnica, Zaopatrzenie, Szczęście, Pech, Emocja, Przebudzenie, Zakłócenie, Stan oraz Skuteczność.
Uwaga to koncentracja uwagi jednej osoby na drugą. Coś sprawia, że jedna zwraca uwagę na drugą. Prowadzi to do różnych sytuacji, a bardzo często do znajomości i poznania się nawzajem.
Tajemnica to przeszkoda na drodze życiowej w postaci czegoś niewyjaśnionego, czego znaczenie jest zakryte. By pokonać przeszkodę, trzeba odkryć znaczenie, poznać tajemnicę.
Zaopatrzenie to zaspokojenie pilnej, aktualnej potrzeby często przez zbieg okoliczności, np. bo akurat ktoś coś ma, co nam jest w tej chwili potrzebne.
Szczęście to pomocne zdarzenie losowe.
Pech to zdarzenie losowe, ale sprowadzające na nas kłopoty i problemy, z którymi należy się jak najprędzej uporać.
Emocja to uczucie lub emocja, która można wywołać, by ktoś pod jej wpływem podjął jakąś decyzję, której nie podjąłby normalnie bez uczuć i „duszy”.
Przebudzenie to szansa na przebudzenie człowieka.
Zakłócenie to błąd rzeczowy w Comatorixie, jak np. na małym obszarze brak działania grawitacji albo rozpoczęcie działania antygrawitacji na małym terenie.
Stan odpowiada za stan duszy oraz ciała danego człowieka. Może nagle stać się zmęczony czy przytłoczony obowiązkami czy odpowiedzialnością, albo stać się świadomym swojej ważności. Raczej to bazuje na samym stanie, który oddziałuje tylko na osobę - w przeciwieństwie do emocji, która działa na decyzje człowieka.
Skuteczność to miara jakości wykonanej specjalnej akcji (Zdolnomocy) i to, czy się powiodła, czy nie. Również w odniesieniu do akcji, które już trwają.
Zasady Losu: każdy Gracz przed sesją rzuca kostką 10-ścienną. Liczba oczek, od 1 do 10, wyznacza ilość Odwołań do Losu. Przed sesją, sesja wielogodzinna może być przerwana, a wtedy rzut o ilość Odwołań jest ponawiany. Tyle, ile Gracz wyrzucił oczek, tyle ma do wykorzystania.
Może je przeznaczyć na Zdolnomoce (rzut na tabelę Skuteczność), czy losowe wykorzystanie rzutu. Wtedy wpierw rzuca się na Główną Tabelę Losu, a później na wyrzuconą kategorię.
Każdy Gracz rzuca, nawet Nawigator oraz Comatorix. Ilość wyrzuconych kostek należy zaznaczyć na Karcie Postaci, w polu „Odwołania do Losu”.
Rzut na Los Gracz może wykorzystać w dowolnym momencie gry, nawet podczas akcji, by zmienić jej przebieg czy skuteczność (wtedy traci 1 kreskę Odwołania).
 
Solfelin jest offline