Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-08-2011, 17:21   #2
-2-
 
Reputacja: 1 -2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie
[MEDIA]http://dc389.4shared.com/img/308672721/508961a5/dlink__2Fdownload_2F2LLcZvAy_3Ftsid_3D20110815-215721-8956cc4/preview.mp3[/MEDIA]

SYSTEM ALBITERN
Na wschód od Oka...



Segmentum: Obscuras
Sektor: Agripinaa

System Albitern jest jednym z jedenastu najważniejszych w sektorze Agripinaa spośród kilkuset zasiedlonych układów gwiezdnych, skolonizowany jeszcze w antycznych czasach Wielkiej Krucjaty. Jak większość sektora zajmuje się wydobyciem i produkcją na rzecz garnizonów Wrót Cadiańskich i służy jako wartościowy punkt uzupełnieniowy Floty Agripinaa, rozwijając się dzięki silnemu przemysłowi, zdolności do obsługi handlu międzyplanetarnego, wydajności dwóch światów kopców-miast oraz samowystarczalności żywnościowej.
Większość z planet została dawno temu terraformowana zapomnianymi, acz skutecznymi technikami. W rezultacie znacznie łagodniejsze jest skrajnie mordercze środowisko, a temperatura równomiernie nasłonecznionych stref pozostaje stabilna. Najbardziej sprzyjającymi życiu planetami są Sybil, Congruentior i Nowy Korynt.

Do stałych instytucji Adeptus Terra obecnych w systemie zaliczają się:
Adeministratorum
Departamento Munitorum
Adeptus Mechanicus
Adeptus Stra Telepatica
Adeptus Arbites
Gwardia Imperialna
Gubernatorzy Planetarni

Do tymczasowych instytucji Adeptus Terra obecnych w systemie zaliczają się:

Imperialna Marynarka

Do innych instytucji obecnych w systemie zalicza się:
Eklezję

Licząc od gwiazdy, następująco prezentuje się układ planetarny systemu:

Loix (A. Primus)


Typ: strefy flar solarnych/wulkaniczny
Dystans orbitalny: 0.37 j.a.
Księżyce: -
Grawitacja: 0.16G
Temperatura: 204C
Aestimare:

Klasyfikacja: DELTA-RHO (świat martwy/stacja badawcza)
Populacja: 2,000
Stopień dziesięciny: Aptus Non
Eksport: technologia

Północna strefa okołobiegunowa: 4 stacje monitorujące gwiazdę Albitern
Północna strefa podbiegunowa: 4 stacje monitorujące gwiazdę Albitern
Północna strefa okołozwrotnikowa: 4 stacje monitorujące gwiazdę Albitern
Strefa równikowa: chroniony przed radiacją monastyr Adeptus Mechanicus
Południowa strefa okołozwrotnikowa: 4 stacje monitorujące gwiazdę Albitern
Południowa strefa podbiegunowa: 4 stacje monitorujące stację Albitern
Południowa strefa okołobiegunowa: 4 stacje monitorujące Albitern

Loix jest planetą skąpaną w oparach plazmowych, którą niemal sięgają flary słoneczne Albitern. Na powierzchni znajdują się dwadzieścia cztery stacje monitorujące zachowanie gwiazdy. Ich lokacja znana jest tylko Magosowi będącemu zarazem kasztelanem monastyru, niemal niewykrywalne ze względu na silne promieniowanie, którego wpływ na wszelkie materiały - od ludzkiego ciała po stopy metali i pancerza z nowodkrytych modyfikacji STC bractwo Marsa testuje w ekstremalnych warunkach, często udoskonalając i tworząc prototypy na miejscu.
Pieczę nad każdą ze stacji monitorujących sprawuje techkapłan zwerbowany w sektorze. Służy mu niewielka grupa techadeptów, pomniejszych sług, Skitarii i serwitorów. Każda załoga spędza tam cyklicznie półtora roku, a na połowę roku wraca do monastyru lub do Nowego Koryntu.
Sam Monastyr jest jedynym wykrywalnym obiektem, z lądowiskiem przystosowanym do przyjmowania jednostek wielkości Thunder Hawków, w podziemnych hangarach chroniących przed uszkodzeniami. Na wypadek krytyczny, spoczywający na szczycie uśpionego, pradawnego wulkanu ze względów ułatwienia łączności klasztor-twierdza zawiera też antyczne emitery promieni ciągnikowych, zdolne utrzymać na bezpiecznej pozycji okręt wielkości klasy fregaty ponad powierzchnią. Ze względu na warunki atmosferyczne wymaga to jednak stałego podtrzymywania tarcz.

Albitern Secundus



Typ: strefy flar solarnych/pustynnych
Dystans orbitalny: 0.89 j.a.
Grawitacja: 1.74G
Księżyce: -
Temperatura: 160C
Aestimare:

Klasyfikacja: DELTA TAU (świat śmierci)
Populacja: 4,000,000
Stopień dziesięciny: Decuma Particular
Eksport: rudy metali, ceramit, gazy, bazalt i pochodne

Północna strefa okołobiegunowa: stacje łącznościowe i żaroodporne, wielkie lądowiska
Północna strefa podbiegunowa: szyby prowadzące do podziemnych miast
Północna strefa okołozwrotnikowa: -
Strefa równikowa: -
Południowa strefa okołozwrotnikowa: -
Południowa strefa podbiegunowa: szyby prowadzące do podziemnych miast
Południowa strefa okołobiegunowa: stacje łącznościowe i żaroodporne, wielkie lądowiska

Promień orbity Secundusa nieustannie się pomniejsza, powodując powolny, acz nieunikniony wzrost temperatury. Orbitalnie rzecz rozpatrując zachowuje się jak święta Terra - z tego względu, jak też faktu bliskości Słońca, średnia temperatura na planecie jest wysoka. Rok jest tu krótki, jednak stosunkowo ważny - po stronie planety po której trwa lato praktycznie nie da się żyć. Dlatego też oba bieguny i okolice obu planet przeorane są kopalniami głębinowymi, odwiertami sięgającymi setek kilometrów i najbardziej zaawansowanego sprzętu - im bliżej powierzchni, w tym większym stopniu wykonanym z żaroodpornego ceramitu, będącego zabezpieczeniem nawet przed Imperialnymi roztapiaczami. Ludność zamieszkuje oba biegunowy i wraz z nadejściem dnia polarnego, ukrywa się na połowę długiego roku w podziemnych siedzibach ulokowanych wiele kilometrów pod goręjącą wówczas powierzchnią. W tym czasie wydobywa kruszec ze skał. Kiedy nadejdzie noc polarna, czas ochłodzenia, przy użyciu specjalistycznego sprzętu wydobyte i zmagazynowane minerały wydostawane są na powierzchnię, ładowane na przylatujące ze światów-kuźni transportery i wywożone poza planetę.
Ten cykl stał się cyklem natury dla tysięcy pokoleń górników egzystujących w ten sposób od milleniów. Z powodu mieszkania w takich warunkach różnią się znacząco od większości ludzi w galaktyce w znacznym stopniu. Nie stwierdzono jednak mutacji, przynajmniej niczego wykraczającego poza różnorodność błogosławionego Rodzaju Ludzkiego. Jednak wśród mieszkańców Kopców, którzy sami toczą życie niegodne pozazdroszczenia, a odnajdujących pewną ulgę w tym, że mają lepiej utarło się stwierdzenie, że ktoś "z sekundusa" jest prymitywniejszy, brzydszy, niewierny i ogółem odstaje od norm społeczeństwa. Congruentior podchodzi jeszcze gorzej do kwestii.

Sybil (A. Tribus/Tertius)


Typ: pustynny
Dystans orbitalny: 1.23 j.a.
Grawitacja: 3.8G
Księżyce: 3
Temperatura: 41C
Aestimare:

Klasyfikacja: ALPHA (agri-świat)
Populacja: 8,500,000
Stopień dziesięciny: Exactis Prima
Eksport: żywność

Północna strefa okołobiegunowa: placówka obronno-łącznościowa
Północna strefa podbiegunowa: miasto Zstąpienie
Północna strefa okołozwrotnikowa: -
Strefa równikowa: cztery placówki obronno-łącznościowe
Południowa strefa okołozwrotnikowa: miasto Nadzieja Fairona
Południowa strefa podbiegunowa: -
Południowa strefa okołobiegunowa: placówka obronno-łącznościowa

Podobnie jak Masali, Quintarn i Tarenrus - trzy pustynne światy z sukcesem stanowiące podstawę zaopatrzeniową Ultramaru - Sybil jest jałową planetą pustynną, skutecznie wykorzystaną jako agri-świat. Ulokowane jest tu sześć placówek będących połączeniem lądowisk bombowców i myśliwców zdolnych do przetrwania w próżni, baterii dział i potężnych instalacji transmisyjnych wspieranych przez obecność enklaw astropatycznych w dwóch głównych miastach planety.
Zstąpienie jest antycznym miastem założonym w strefie pierwszego lądowania i zarazem fortecą z tarczami zdolnymi powstrzymywać w rozsądnym stopniu ataki orbitalne. Zawiera ponad 20% populacji planety. Nadzieja Fairona była pierwszą osadą założoną na południowej półkuli i jest niemal bliźniaczym miastem zstąpienia, jednak znacznie mniejszym. Do tych ośrodków zwożone są produkty rolne z powierzchni praktycznie całej planety. Inne miasteczka i osady, jak też obejmujące setki hektarów gospodarstwa rolne nie mają znaczenia aglomeracyjnego.
Kluczowe uprawy powstają w wielkim osłoniętych szklarniach parowych, służących do zachowywania wody. Pozostała planeta pokryta jest uprawami niewymagającymi wody, przyzwyczajonymi do środowiska i udomowionymi zwierzętami oraz przede wszystkim rozległą siecią zarówno powierzchniowych jak i podpiaskowych zbieraczy wilgoci stanowiących główne źródło wody. Reszta uzupełniana jest przez wiecznie kursującą niewielką flotyllę.

Albitern Congruentior (A. Quartus)


Typ: terrański (terraformowany)
Dystans orbitalny: 1.99 j.a.
Grawitacja: 1.12G
Księżyce: 1
Temperatura: 27C
Aestimare:

Klasyfikacja: GAMMA (cywilizowany/raj)
Populacja: 3,100,000,000
Stopień dziesięciny: Solutio Prima

Północna strefaokołobiegunowa: stacja orbitalna Genat
Północna strefa podbiegunowa: dwa miasta, Schola Progenium
Północna strefa okołozwrotnikowa: Flouenian, siedem miast
Strefa równikowa: Ilno, Bastion Obstinat, stacja orbitalna Obstinat, pięć miast
Południowa strefa okołozwrotnikowa: Ehran, dwanaście miast
Południowa strefa podbiegunowa: monastyr Adeptus Biologicus, miasto
Południowa strefa okołobiegunowa: stacja orbitalna Hod

Stolica systemu Albitern.
Planeta była upodabniana do Terry jeszcze za czasów Wielkiej Krucjaty, od razu po wcieleniu jej do Imperium. Herezja Horusa zostawiła ją okaleczoną jak większość systemu stojącego na drodze wycofujących się sił Horusa. Jednak Adeptus Biologicus za lojalność namiestników systemu, którzy pozostali lojalni wobec Imperium podczas Herezji dokonali dzieła, co miało zapewnić światu obecny status.
Congruentior to prawdziwy raj nieskażonej natury. Zawiera wszystkie strefy klimatyczne, starannie reprodukowane na wzór Terry z czysto użytkowymi zmianami. Jego miasta są cudami architektury, ale trzy główne rywalizują o miano najpiękniejszych: Flouenian, Ilno oraz Ehran.
Fluenian jest miastem założonym na przeplatających się dorzeczach rzek - centrum zabudowane placami i mieszczące pałac rządowy rozszerza się na rzeki i słynie z wodnych alei oraz niezliczonych mostów. To miasto najbliższe architekturze Imperium obrane przez kardynała za siedzibę.
Ilno jest ulokowanym w centrum Wielkiego Kontynentu przepastnym lasem wieżowców szkła i stali odpowiadającym wyobrażeniom jego pierwotnych architektów o miastach antycznej Terry.
Ehran pustynne miasto położone na pustyniach dwóch kontynentów, po dwóch stronach Mostu Primarchów, rekonstruowanego po Herezji Horusa z pominięciem renegackich idoli. Most ma ponad dziesięć kilometrów długości i chroniony jest z obu stron sylwetkami legendarnych synów Imperatora. Historycy nie są w stanie ustalić dokładności podobieństwa. Jego styl jest przykładem klasycznej architekturą cywilizacji tej planety sprzed Wielkiej Herezji.
Poza tymi kluczowymi na planecie znajduje się również dwadzieścia osiem innych miast, wszystkie są zaawansowanymi aglomeracjami. Każde posiada inny ustrój, łącznie z demokracją popierającą administratorum i Wysokich Lordów Terry.
Według powszechnej opinii wyższych sfer, znajdują się tutaj tajne placówki Inkwizycji oraz Officio Assasinorum. Jawna jest odosobniona od lokalnej cywilizacji siedziba Schola Progenium.
Bastion Obstinat ulokowany w trójkącie, jaki tworzą trzy główne miasta, zmieniające funkcję stolicy planety co dekadę, jest główną siedzibą Gwardii Imperialnej i zawiera potężną stację orbitalną mieszczącą garnizon 100,000 wyszkolonych marynarzy Imperialnej Marynarki. Kolejne półtora miliona znajduje się w garnizonie i na na stacjach ulokowanych nad zwrotnikami. Nieznane są dokładne liczby stacjonujących regimentów PDF i Gwardii, ale łączna liczebność gotowych do walki żołnierzy sięga 5,000,000.

Garrix (A. Quintus)


Typ: terrański (terraformowany)
Dystans orbitalny: 2.4 j.a.
Grawitacja: 2.46G
Księżyce: 2
Temperatura: 27C
Aestimare:

Klasyfikacja: PHI (świat kuźnia)
Populacja: 12,000,000,000
Stopień dziesięciny: Exactis Extremis
Eksport: sprzęt wojskowy, sprzęt przemysłowy, pojazdy, serwitorzy

Północna strefa okołobiegunowa: -
Północna strefa podbiegunowa: monastyr Ognia Który Scala
Północna strefa okołozwrotnikowa: twierdza-poligon Cogito Arrum
Strefa równikowa: stocznie orbitalne, twierdza-poligon Axar
Południowa strefa okołozwrotnikowa: Manucaftorum Titanicum
Południowa strefa podbiegunowa: Manufactorum Titanicum
Południowa strefa okołobiegunowa: -

Świat kuźnia o monumentalnej populacji rozrzucony w głównych skorupiskach przemysłowych, rozgałęziających się niczym siatka stalowych żył na powierzchni planety. Znajdują się tutaj aż dwa Manufactorum Titanicum. Nieznana liczba Tytanów może się znajdować na planecie, aż niezbyt wielka, gdyż większość musi pełnić funkcje patrolowo-rezerwowe w Bramie Cadiańskiej. Produkowane są tutaj setki pojazdów na potrzeby Gwardii dziennie oraz niezliczone strumienie innych materiałów. Produkuje się tutaj także moduły okrętów bojowych Marynarki. Monastyr Ognia Który Scala, siedziba Archimagi systemu, znajduje się na wyspie wielkości niewielkiego państewka i jest potężną fortecą. Reszta kuźni to niezliczone Manufactorum, laboratoria badawcze, poligony, stacje łącznościowe oraz systemy obrony przeciworbitalnej. Planeta jest twierdzą samą w sobie, obsadzoną liczebnie regimentami PDF i siłami Skitarii. Żołnierzy musi być tu do dyspozycji blisko 0,5% populacji, czyli niewiele więcej niż strzeże stolicy układu.

Faustine (A. Sextus)



Typ: terrański (terraformowany)
Dystans orbitalny: 3.14 j.a.
Grawitacja: 8.17G
Księżyce: 9
Temperatura: 23C
Aestimare:

Klasyfikacja: ETA (świat kopców-miast)
Populacja: 213,000,000,000
Stopień dziesięciny: Exactis Extremis
Eksport: adamantium, promethium, paliwa, amunicja, broń, ludzie

Północna strefa okołobiegunowa: stacje nasłuchowe Gwardii
Północna strefa podbiegunowa: Jalline-Than kopalnie Than
Północna strefa okołozwrotnikowa: Gehenna, kopalnie Gelrutha
Strefa równikowa: Hades, Helix, 2 strefy odkrywkowe
Południowa strefa okołozwrotnikowa: Urin, kopalnie Loist, strefa odkrywkowa
Południowa strefa podbiegunowa: 3 strefy odkrywkowe gazu
Południowa strefa okołobiegunowa: stacje nasłuchowe Gwardii

Faustine to re-kolonizowany przez Imperium świat kopiec, który w układzie Albitern zaznał największego nasilenia tak wojen domowych, jak i najazdów. To największa planeta o bardzo silnej grawitacji, której przeciwdziałą antyczne mechanizmy sprowadzone przez Mechanicus, celem przetestowania i skopiowania, pochodzące z odkrytego STC. To odkrycie bezpośrednio przyczyniło się do podjęcia decyzji o uczynieniu z Faustine świata kopców-miast.
Największy subkontynentalny kopiec to Helix - monstrualna konglomeracja powstała wokół szczytu, na którym sprymityzowane w 34M lokalne państwo założyło siedzibę. Zgodnie z nazwą, kopiec jest niezwykły przez jego nie centrycznie-okrężną budowę, a właśnie kształt spirali, która w wielu miejscach się rozdwaja. Na planecie znajdują się jeszcze dwa kopce - Urin i Jallline-Than. Wszystkie toczą między sobą okazjonalne wojny o gubernatoriat, ale Helix jest błogosławione tym zaszczytem od przeszło pięciu stuleci i w pełni to wykorzystuje, mimo, że znajduje się w pewnym sensie pomiędzy pozostałymi dwiema strukturami.
Kopce są wykorzystują technologię Mechanicus do umożliwienia znośnego życia bez znacznej mutacji w miastach, zmniejszając w promieniu wielu kilometrów od nich grawitacją do poziomu około 2,12G, co wciąż wpływa na wygląd i posturę niższych warstw kopca. O ile oryginalne urządzenia są ulokowane setki kilometrów wgłąb planety, pomniejsze urządzenia testowane do próby zakładania niewielkich kolonii zostały dostosowane do potrzeb miast i wykorzystywane są w wielu ich punktach oraz prywatnie.
Na planecie znajdują się dwa ważne punkty wydobywcze - kopalnie rudy banedaxu, jednego z kluczowych składników adamantium, oraz sześć wielkich podziemnych odkrywek gazu OQ/H11 spar według desygnacji Mechanicus, kluczowego do produkcji Promethium, uniwersalnych paliw i zasilania generatorów plazmowych.
Dwie fortece Hades, nazwany jak Armageddońskie miasto i wiele innych Hadesów w Imperium, oraz Gehenna to gigantyczne lądowiska otoczone siecią poligonów, placów treningowych i koszar. Ze względu na populację, ciężkie życie w kopcach Faustine oraz stałe zaangażowanie w wojny, Faustine jest głównym suplementorem świeżych wojsk Gwardii w systemie dostarczając sił sektorowi Agripinaa i Wrotom Cadiańskim. Na planecie stacjonuje ponad 15,000,000 żołnierzy, jednak ponad 95% z nich to niesprawdzeni w walce poborowi pełniący służbę zanim Administratorum wyznaczy im przydział i zostaną zabrani na pokład transportowców Imperium, zmierzających do strefy wojny.
Wszystkie księżyce planety zawierają niewielkie bazy wojskowe mające chronić planetę.

Nowy Korynt (A. Septus)


Typ: terrański/oceaniczny (dziewiczy)
Dystans orbitalny: 3.97 j.a.
Grawitacja: 0.7G
Księżyce: Argus, Corinthus I-III
Temperatura: -7C
Aestimare:

Klasyfikacja: ETA (świat kopców-miast)
Populacja: 90,000,000,000
Stopień dziesięciny: Exactis Particular
Eksport: amunicja, surowce przemysłowe, okręty, ludzie

Północna strefa okołobiegunowa: stacja Corinthus I
Północna strefa podbiegunowa: Ocean Wewnętrzny, kopiec
Północna strefa okołozwrotnikowa: Ocean Wewnętrzny, kopiec
Strefa równikowa: Ocean Wewnętrzny, kopiec, stacja Argus
Południowa strefa okołozwrotnikowa: kopiec, stacja Corinthus II
Południowa strefa podbiegunowa: glacjalny kontynent, lądowiska przemysłowe
Południowa strefa okołobiegunowa: stacja Corinthus II

Wszystkie lądu Nowego Koryntu pomieścić można na jednym holopiktowym zdjęciu planety z przestrzeni kosmicznej, uwzględniając te tworzone przez kontynentalnej wielkości czapy lodowe.
Jedyny kopiec-miasto planety dzielące z nią nazwę, Corinthus, nie przypomina innej tego typu zabudowy - jest rozproszony po wszystkich lądach, a częściowo nawet oceanach, przez co jego zabudowa nie jest tak skomasowana jak na innych planetach. Najważniejsza część znajduje się na wyspach Oceanu Wewnętrznego - niektóre, najbliższe wewnętrznemu wybrzeżu, połączone są z resztą globalnego miasta siecią mostów, wiecznie omiatanych sztormami. Całe wybrzeże wychodzące na ten akwen, wespół z wszystkimi jego wyspami spełniają rolę Wyższego Miasta. Na niektórych, będących często wystającymi ponad głębiny szczytami podwodnych łańcuchów górskich znajdują się placówki najważniejszych instytucji planetarnych - łącznie z pałacem gubernatora, Katedrą Kardynalską, planetarną fortecą Arbites i wieloma innymi.
Połączenie między nimi stanowi sieć osobistych lądowisk. Także wielkie połacie wysoko ulokowanych płaskowyżów kontynentalnego kopca przeznaczone są na industrialne strefy lądowania, zarówno przeznaczone dla celów kupieckich, zadań wykonywanych dla Administratorum jak i działań floty czy Arbites. Transport jest tutaj wiecznie aktywny i jest to baza niewielkiej flotylli zajmującej się lokomocją i transferem sprzętu czy produkcji pozostałych planet układu. Niewiele małych jednostek zajmuje się przewozem osobistym dla dostatecznie bogatych. Całość uzupełniają niezliczone barki-lotniskowce i szybkie łodzie dopełniające transportu w obrębie Oceanu Wewnętrznego, umożliwiającego pozostawienie własnej jednostki i dotarcie do celu na wodzie. Dla celów Administratorum ponad jedna czwarta z nich zajmowana jest przez regimenty Sił Obrony Planetarnej i jest zdecydowanie bezpieczniejsza niż pozostałe.
Również na zewnętrznym wybrzeżu globalnego kontynentu znajdują się wielkie porty, w większości jednak przynależące do Mechanicus. Zajmują się dostarczaniem surowców wydobytych spod dna z niezliczonych platform wiertniczo-wydobywczych i podwodnych kopalń.
Na orbicie planety strzeże należąca do Marynarki stacja-dok Argus. Służyć może jako stocznia lub bezpieczna przystać naprawcza. Dokować naraz może aż sześć krążowników, załogę zaś stanowi ponad 500,000 członków Imperialnej Marynarki oraz techadeptów. Poza nią, na orbicie znajdują się jeszcze trzy mniejsze stacje o mniej-więcej dziesięciokrotnie mniejszej populacji, znajdujące się pod jurysdykcją gubernatora planety. Służą celom administracyjnym, ale też prywatnym i ściągają szumowiny całego systemu.
Nowy Korynt jest głównym źródłem rekrutów Gwardii Imperialnej systemu Albitern.
 
__________________
Nikt nie traktuje mnie poważnie!

Ostatnio edytowane przez -2- : 22-08-2011 o 22:59.
-2- jest offline