Hejka wszystkim,
Od dłuższego czasu (niestety z dość długą i niezależną ode mnie przerwą) tłumaczę na nasz rodzimy język teorię projektowania gier RPG
Troya Costisicka, zawartą na jego blogu:
Socratic Design. Autor wyraził swoją zgodę na zamieszczanie jego artykułów na
mojej własnej witrynie - niemniej warto by to co tam zawrę pojawiło się też w kilku innych miejscach powiązanych z polską sceną RPG.
Takim jak np. to tutaj
.
Status: Cała akcja została już '
zakończona'
!
- - - - - - - - - - - -
SD(PL) Index #1
- - - - - - - - - - - -
Pomoce w projektowaniu:
-
Czym jest Wielka Trójka?
-
Czym jest Alt.3?
-
Czym jest P19? - część 1.
-
Czym jest P19? - część 2.
-
Dlaczego powinienem publikować swoje P19?
-
Co się stało z P19?
-
Czym jest designerski spis kontrolny Systemu?
-
Czym jest designerski spis kontrolny Settingu?
-
Czy istnieją jeszcze jakieś inne Schematy Designerskie?
Artykuły powiązane z Wielkim Modelem:
-
Czym jest Postać?
-
Czym jest Setting?
-
Czym jest Sytuacja?
-
Czym jest System?
-
Czym jest Kolor?
-
Czym jest TITB4B - i dlaczego jest zły?
Artykuły powiązane z Innymi Teoriami RPG:
- Czym jest Teoria Postawy? - część 1. - Czym jest Teoria Postawy? - część 2.
- Czy min-max [power play] jest zły?
- Co jest lepsze - HPki czy DPSy?
- Czym jest Mistrz Gry?
- Jak Magia może być użyta w RPG?
- Czym jest Chargen?
Artykuły powiązane z Systemem Rozwiązań:
- Czym są Rozwiązania Mechaniczne?
- Czym są Prawa Narracji?
- Czym jest DFK?
- Jak działa Mechanika Fortuny?
Artykuły powiązane z Settingiem:
-
Czy Setting nadal się liczy?
-
Czym jest Setting? - część 1.
-
Czym jest Setting? - część 2.
-
Czym jest Setting? - część 3.
-
Czym jest Setting? - część 4.
-
Czy są dostępne Nowe Blasted Sandsy?
Artykuły powiązane z Projektowaniem Gier:
-
Dlaczego ludzie tworzą gry RPG?
- Co powinienem projektować?
- Czego powinienem oczekiwać po mym pierwszym projekcie?
- Kiedy porzucam swoje gry?
- Czym jest Matematyczny Syndrom?
- Kilka często popełnianych błędów.
- I jeszcze jeden często popełniany błąd.
- Co robię gdy się zablokuję?
- Czym jest Święta Krowa?
- Jak dobrze wytłumaczyć mechanikę swojej gry?
- Co poza Kośćmi?
- Czym jest Siła Emfazy?
- Kiedy przejść z koncepcji do fazy szkicowania?
Artykuły powiązane z publikowaniem:
-
Jak to jest opublikować własną grę RPG?
- Czy publikowanie naprawdę jest tak bolesne?
- Co jeśli okaże się iż moja gra to szajs?
- Czym są usługi typu fulfillment?
- Jak wygląda 12-etapowy proces tworzenia gier Troya?
- Kolejny proces tworzenia gier.
- I jeszcze jeden proces projektowania gier.
- Skąd mogę zdobyć grafiki do swojej gry?
Artykuły powiązane ze Społecznością (
niektóre wpisy nie zostały przetłumaczone):
-
Czym jest Diaspora?
Artykuły powiązane z Systemem Nagród:
-
Czy rozwój postaci jest niezbędny?
-
Czy Granie samo w sobie jest Nagrodą?
Artykuły powiązane ze śmiercią Postaci:
-
Kiedy Postać powinna umrzeć?
-
Czym jest Spirala Śmierci?
Artykuły wstępne:
-
Jaka przyszłość czeka gry RPG?
- Po co projektować gry RPG?
- Czym są Heartbreakery?
- Czym jest Tradycyjna Gra RPG?
- Więc - do czego zmierzamy?
- W jaki sposób gry RPG odnoszą się do młodości?
- Niewielka tyrada.
Antologie:
-
Antologia Socratic Design PL #1 - Antologia Socratic Design PL #2 - Antologia Socratic Design PL #3 - Antologia Socratic Design PL #4 - Antologia Socratic Design PL #5 - Antologia Socratic Design PL #6
- - -
I jeszcze jedno 'na koniec':
Troy Costisick.
To założyciel oraz 'właściciel' bloga Socratic Design, teoretyk erpegowy, kojarzony m.in. jako twórca Power19 Template i ponad 100. ciekawych notek poświęconych 'procesowi' game designu.
Znany w środowisku RPG projektant gier nurtu independent -jak Cutthroat, Hierarchy, Holmes and Watson Committee- oraz generica (chyba?) Ember Twilight.
Częsty a także w miarę aktywny bywalec forum The Forge. Zawsze chętny do udzielenia pomocy nowym projektantom gier role playing.
Miły i uczynny gość - przynajmniej jeśli idzie o nasze rozmowy prowadzone via maile
. Oraz jeśli brać też pod uwagę samo podejście Troya do wszystkich komentatorów dyskutujących z nim pod jego oryginalnymi wpisami blogowymi.
- - -
Enjoy
.
Pozdrawiam,
Skryba.
PS. O samej akcji SD.PL na LastInnie rozmawiałem też wcześniej z
one_worm, któremu ślę podziękowania za przedstawienie sprawy administratorom oraz, a jakże, za danie jej tutaj 'zielonego światła'
.
PPS. Tak jakby ktoś pytał skąd w ogóle się tu wziąłem - to wszystko
jego (Tworzymy własny System RPG Porad garść) 'wina'
. A poważniej - nie spodziewałem się iż znajdą się tu odnośniki do SD.PL. Dzięki
Tweet.