To ja dam jedną radę, daj im poczuć, że to co jest ważne dla Ciebie, jest i ważne dla nich
O co mi chodzi - Jeżeli masz dyskusję o owej próżni, spróbuj przedstawić temat tak, że jeśli nie zajmą zdecydowanego zdania to wiele stracą
W oczach danego NPC. Tak po prostu. Jest NPC, jest ważny, dobrze zbudowany to i uda się na pewno
Druga sprawa, dowiedz się na pewno czego chcą gracze bo jak pisze Kanna -nie ma sensu robić dysput, jeśli ktoś tego nie lubi w myśl podręcznika:
Nie ma nic gorszego, niż drużyna wojowników rozwiązująca zawiłą intrygę dworską.
Na zachętę może zrób dysputę w formie dramatu
I niech na końcu ktoś zginie! (Niekoniecznie Gracz albo ważny NPC), ale niech ktoś oskarża niewinnego NPC ( Gracze muszą wiedzieć, że jest niewinny, że nie mógł tego zrobić) o to, że zabił
A jako dowód przedstawił dyskusję. Do tego poprzekręcaj kilka faktów po dyskusji, specjalnie. A czemu szpieg nie może robić brudnych zagrywek? Stwórz taki klimat, żeby dyskusja była ważna, nie tylko tworzyła tło czy zawierała clue intrygi, gdzie gracze nie muszą wychwytywać nawet tego