Wątek: Wszechwiedza MG
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-09-2011, 23:43   #46
Salamandra
 
Salamandra's Avatar
 
Reputacja: 1 Salamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwuSalamandra jest godny podziwu
Stosuję najdłuższą mowę na początku gry na żywo i czasami przez komunikator. W tedy staram się rozbudzić wyobraźnię zazwyczaj rozgadanych i roześmianych uczestników. Tak by przygotować ich do prowadzenia postaci. Żeby nie było niejasności, nie jest to mowa na 20 i więcej minut. Wszystko z umiarem. Potem rozgaduje się tylko w przypadkach gdy trzeba coś dokładniej opisać, coś co ma kluczowe znaczenie. Resztę staram się zminimalizować. Nie ma sensu opisywać parę razy tą samą rzecz, wystarczy raz. Czasami drugi dla przypomnienia. Przez gg, czy na forum Gracze zawsze mają szansę spojrzeć i przeczytać jeszcze raz coś co ich interesuje. Podczas gry na żywo informacje gdzieś się zawieruszają, więc warto czasami powtórzyć coś istotnego. Zawsze im coś głupszego tym lepiej zapamiętują.

Pomagam sobie obrazkami. Zazwyczaj mam ze sobą parę kartek papieru i jakiś długopis. Czasami w zawiłych budynkach dobrze jest posłużyć się szkicem. W tedy nikt się nie "gubi". Do tego klimatyczna muzyka w tle, palące się kadzidełko i świeczki, zapach jedzenia ( to akurat rozprasza ). Aktorstwo świetnie uzupełnia całość. Czy to złe prowadzenie sesji? To, że nie zawsze jest super to inna sprawa
 
Salamandra jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem