Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-09-2011, 10:38   #1
Pinhead
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
[Pendragon] "Cisza przed burzą"



Lato roku pańskiego 516 było parne i gorące, co na tej mglistej zazwyczaj wyspie było doprawdy zjawiskiem niebywałym. Chłopi na polach, a także zarządcy majątków z radością w głosie mówili, że za rządów króla Arthura nawet pogoda w Albionie staje się łaskawsza.
Król Arthur cieszył się powszechną czcią i szacunkiem i podobnie jak jego ojciec Uther Pendragon, jednoczył królestwo i budował jego potęgę.
Po tym jak kilka miesięcy temu król Arthur rozgromił na polach pod Badon Hill armię Sasów powiadana, że nadszedł złoty wiek, pokoju i dobrobytu.

Podobna, a nawet weselsza atmosfera panowała na zamku Edenbrough, gdzie duke Tondbert przygotowywał się do ślub swego syna Erica.
Przygotowania trwały już od dwóch tygodni i powoli zbliżały się do końca. Wszyscy w napięciu czekali na powrót dziedzica z klasztoru w Ulston, gdzie pobierał on nauki u tamtejszych zakonników oraz wybranki jego serca Leofwen, córki hrabiego Oswald pana na Cottoncrick.
To dzięki wstawiennictwu króla Arthura i królowej Ginewry ten ślub mógł mieć w ogóle miejsce. Okoliczny lud wznosił modły za tak mądrego i sprawiedliwego króla. Dzięki niemu waśnie i konflikty pomiędzy oboma rodami mogły odejść w przeszłość.
Nikt nie wiedział jednak, że nad pogrążony w blasku słońca i wielkiej radości zamek Edenbrough, zbliżały się wielkie, czarne chmury.


Witajcie !
Szanowne damy i czcigodni kawalerowie, mam zaszczyt zaprosić was do sesji w jakże legendarnych i jakże fascynujących czasach arturiańskich.
Pendragon to system który daje nam możliwość wcielenia się w jednego ze szlachetnych rycerzy żyjących w tamtych mitycznych, wręcz czasach.
Świat chyba ogólnie znany, nie trzeba więc chyba szerzej omawiać jak to wygląda. Ogólnie rzec można, że jest to typowe średniowiecze z lekką domieszką magii i mistycyzmu.
Magia jest dziedziną mroczną, pełną tajemnic i rzadko spotykaną. Sytuacja podobna jak w tolkienowskim Śródziemiu.
Przygoda do której chcę was zaprosić da wam możliwość (a przynajmniej taką mam nadzieję) poczucia się prawdziwy rycerz ze średniowiecznego eposu.
Nie będziecie kolejnymi najemnikami (choć i taka możliwość w sumie jest), lecz prawdziwymi kawalerami miecza, honorowymi wojownikami, dziedzicami fortun, elitą ówczesnego społeczeństwa.

Ogólny zarys historii i tła przygody
Jest rok pański 516, dziesiąty rok panowania króla Arthura, i kilka miesięcy po bitwie pod Badon Hill, gdzie rozgromił on wojska Sasów.
Jesteście wasalami księcia Tondberta z Edenbrough, jego rycerzami i zbrojną świtą.
To od niego otrzymaliście ziemię, która jest w waszym posiadaniu. Za co? Jak doszło do waszej współpracy? Jakie są wasze stosunki z księciem? To są oczywiście pytania na które będziecie musieli odpowiedzieć pisząc KP.
Głównym rywalem i wręcz zaciekłym wrogiem księcia Tondberta jest hrabia Oswald z Cottoncrick
Rywalizacja i konflikt tych rodzin trwa już od dwóch pokoleń, a teraz w związku z rosnącą potęgą rodu Tondberta przybrał na sile. Ojciec Tondberta (obecnie już nie żyjący) był bliskim przyjacielem Utera Pendragona i aktywnie wspomagał go w walce o zjednoczenie królestwa. Także Tondbert żyje w bliskich stosunkach z królem Arthurem. Sam Arthur bardzo ceni Tondbert i całą jego rodzinę.
Hrabia Oswald uważa, że to jego rodzinie należy się najwyższa pozycja i cześć. Uparcie twierdzi, że to jego dziadek jako pierwszy zapragnął zjednoczyć Brytanię i gdyby nie spisek i zdrada Uthera Pendragona, to Oswald, jako dziedzic swego dziadka, byłby dzisiaj królem Brytów.
Konflikt pomiędzy Tondbertem, a Oswaldem nie ma oczywiście militarnego charakteru (choć czasami zdarza się, że dochodzi do walki pomiędzy rycerzami obu panów. Taka sytuacja ma miejsce często podczas polowań). W większości przypadków jednak konflikt ogranicza się do intryg, sporów o tereny łowieckie, czy rywalizacji o przychylność okolicznej szlachty.
Król Arthur widząc, że konflikt i nienawiść przybiera na sile postanowił jakoś zaradzić temu problemowi. Okazało się bowiem, że syn Tondberta i córka Oswalda mają się ku sobie i potajemnie spotykają się. O tym fakcie Arthurowi doniósł przeor zakonu św. Pankracego, gdzie syn Tondberta, Eric, przebywa na naukach.
Arthur nakazał wręcz Tondbertowi doprowadzić do ślubu młodych. Oczywiście cały projekt pojednania rodzin poprzez ślub napotkał silny opór ze strony Oswalda. Przystał on jednak w końcu na to, a nie małą zasługę miała w tym żona Arthura, Ginewra.
Wielkimi krokami zbliża się dzień ślubu. Swoją obecność na tym wydarzeniu potwierdziły nie tylko najznamienitsze rody okolicy, ale przybyć ma sam król Arthur.
Przygotowania trwają i wszystko jest już dopięte na ostatni guzik.
Wasza przygoda rozpocznie się na dwa dni przed ślubem.
A skoro przygoda, to wiadomo, że nie wszystko pójdzie tak jak planowano.
Będzie zatem wielki dramat, polityka, intrygi, walka, a pośrodku tego wszystkiego wasze postacie.

Tło historyczne
Pendragon mimo obecności nutki magii i mistycyzmu jest system historycznym. Mimo to w żadnym razie nie będzie wymagana jakaś dogłębna znajomość epoki, faktów historycznych i dat.
Wystarczy ogólne rozeznanie historii, podstawowych pojęć i etosu panującego w epoce i wyczucie klimatu.
Wielkie wydarzenia historyczne nie będą mieć wpływu na przygodę i to co się w niej wydarzy.


Obecność kobiet

Wszyscy wiemy, jak wyglądała rola kobiet w ówczesnym społeczeństwie. Ograniczała się ona do roli damy dworu, matki i żony.
Twórcy systemu podkreślają, że mimo marginalizowania kobiet te potrafiły sobie znaleźć miejsce w społeczeństwie, a często także wywalczyć sobie szerokie wpływy..
Stworzenie kobiecej postaci wymaga troszkę więcej pomyślunku i ciekawego konceptu.
Tak naprawdę kobieta-rycerz to ostateczność, gdyż takie osoby pojawiają się wyjątkowo rzadko.
Możliwe role kobiet to np.:
- dziedziczka, ojciec bohaterki nie miał synów i to jej, jako kobiecie przypada majątek ojca. Nie ma ona niestety pełni praw, jak mężczyzna, ale ma choć częściową możliwość decydowania o swoim losie. Może między innymi wybrać sobie męża, a to już bardo dużo;
- zakonnica, tutaj chyba zbędne jest tłumaczenie;
- dama dworu, tutaj też chyba wszystko jest jasne;
- żona lub matka - czy to NPCa, czy jednego z BG;

MECHANIKA
Mechaniczna będzie KP wymagana. Kilka atrybutów i umiejętności trzeba będzie określić i nadać im wartość. W ten sposób będę wiedział na co stać waszego bohatera.
W samej sesji mechanika będzie marginalna. Sesja będzie storytellingiem, a ewentualne rzuty mogą pojawić się w czasie walki. Choć to też nie jest reguła. Wszystko będzie zależeć od okoliczności, statystyk i rodzaju podjętej akcji.
Jedno mogę już teraz powiedzieć, że premiowane i pożądane będą czyny heroiczne.

ILOŚĆ GRACZY
Minimum 2, maksimum 4.

CZAS TRWANIA
Maksymalnie 2 tygodnie od dzisiaj. Z ewentualnym skróceniem, gdy tylko otrzymam cztery satysfakcjonujące mnie karty.
KP proszę słać na PW.

CZĘSTOTLIWOŚĆ
Minimum 1post/tydzień.

Jak zatem stworzyć wymarzoną pendragonowa postać.


Imię, wygląd, avatar, (jakiś klimatyczny) to wszystko jest oczywiste.
Przydomek - Zawisza Czarny, Ryszard Lwie Serce i tak dalej, nieobowiązkowy, ale wiadomo co to za rycerze bez przydomka
Wiek - tutaj jest pewne ograniczenie wynikające z mechaniki, postacie są w wieku 21-26 lat.
Pochodzenie - akcja tej przygody będzie miała miejsce w hrabstwie Salisbury i wolałbym, by wszyscy gracze pochodzili z tego regionu.
Wspólne korzenie i ojczyzna pozwolą scalić waszą grupę.
Nie wykluczam rycerstwa z innych rejonów Brytanii, czy nawet Europy, ale w tym wypadku prosiłbym o wcześniejszą informację i krótkie przedstawienie konceptu postaci.
Zabronione jest tylko tworzenie Piktów, Irlandczyków, czy Sasów - z oczywistych względów.
Status materialny - w założeniu jesteście zamożni i dość znani w okolicy, zarówno z czynów własnych jak i swojej rodziny. Jesteście wasalami księcia Tondbert, a to oznacza, że od niego otrzymaliście ziemię i jesteście mu winni posłuszeństwo.
Jest to jakaś niewielka wieś z przyległym terenem i mały dwór. Możecie oczywiście być też dziedzicami jakiś rodzinnych ziem. Prosiłbym jednak o rozwagę w tej kwestii i nie tworzenie magnatów ziemskich.
Dopuszczam obniżenie status, gdyby ktoś miał taką ochotę i chciał zagrać czy to biednym najemnikiem, czy nawet banitą. Takie jednak pomysły muszą być ze mną omówione i otrzymać mój akcept.

Oczywiste jest, że postaci o wyjątkowym pochodzeniu, czy statusie materialnym nie może być więcej niż jedna w drużynie.

Rodzina - nie oczekuje, rozległego drzewa genealogicznego. Jednak konieczne będzie byście w waszej KP wspomnieli choć kilkoma zdaniami o ojcu i dziadku waszych postaci. Także obecna rodzina jest istotna. Matka, żona, bracia, bliscy kuzyni (czyli tacy z którymi łączą was bliskie kontakty)
Nie chodzi przy tym tylko o tło postaci i budowanie klimatu (choć to oczywiście także się liczy). W Pendragonie rodzina jest ważna, gdyż w chwili gdy wasz bohater czy to zginie, zostanie ranny, czy uwięziony, bez konieczności tworzenia nowej postaci możecie kontynuować przygodę wcielając się właśnie w członka rodziny. Przyjmuje się przy tym, że ta druga postać (matka, wuj, brat itd.) ma tą samą wiedzę, co pierwsza postać.

Świta - macie także prawo do własnej świty, z racji waszego statusu może to być kilka osób. Ci NPC-e (giermek, szambelan, czy zaufany sługa) są do waszej dyspozycji. To wy nimi kierujecie, wy się nimi posługujecie i macie pełną nad nimi kontrolę. Ci NPC-e mogą oczywiście brać pełny udział w przygodzie. W warunkach pbf-u możliwe jest także, że będziecie (jeżeli ktoś będzie tylko chętny) pisać posty z perspektywy takiego NPC-a.

Herb, zawołanie bojowe, dewiza - pojęcia chyba wszystkim znane i nie wymagające tłumaczenia.
Religia - określacie wyznawaną wiarę (chrześcijaństwo lub pogaństwo) oraz stopień swoje wiary, używając takich opisowego pojęcia np. fanatyk, uduchowiony,

Cechy charakteru
Są to przeciwstawne pary postaw i zachowań, które doskonale opisują i charakteryzują postać. Jest to idealna wskazówka jak odgrywać daną postać i jak powinna ona postępować. W pewnych sytuacjach kryzysowych MG może wymusić rzut na daną cechę i w ten sposób niejako przymusić gracza do zachowania zgodnie z wyznawanymi przez postać zasadami. Może to jednak nastąpić tylko wtedy, kiedy dana cecha jest równa lub większa niż 16.
Łączna wartość każdej pary równa jest 20 pkt.
Wstydliwy/Pożądliwy
Energiczny/Leniwy
Pobłażliwy (Wybaczający)/Mściwy
Hojny/Egoistyczny
Uczciwy/Podstępny
Skromny/Pyszny
Sprawiedliwy/Arbitralny
Miłosierny/Okrutny
Pobożny/Materialny(doczesny, świecki)
Ostrożny/Lekkomyślny
Wstrzemięźliwy/Rozwiązły (dotyczy głównie jedzenia i picia oraz materialnych dóbr)
Ufny/Podejrzliwy
Odważny/Tchórzliwy

Gdyby któraś para nie była wystarczająco jasno, pytajcie. Nie ma sensu w tym miejscu przepisywać podręcznika i wyjaśniać poszczególne pary. Mam nadzieję, że hasła są na tyle uniwersalne, że instynktownie będziecie wiedzieć o co chodzi.

Pasje/Namiętności
Świat arturiański i ogólnie rycerski bazuje na pasjach i wielkich uczuciach, namiętnościach. Nie chodzi tutaj przy tym tylko o uczucie kobiety do mężczyzny, ale także głęboką wiarę w pewne ideały, czy idee, takie jak miłość, religia, honor, nienawiść itp.
Pasje są kolejną cechą opisującą charakter waszej postaci i wskazówką do odgrywania jej. Są także narzędziem dla MG, by wymusić na graczu pewne zachowania w pewnych krytycznych sytuacjach.
Cztery pasje są obowiązkowe i wspólne dla wszystkich. Są to:
Lojalność (wobec pana, króla, wasala) - początkowa wartość 2k6+6;
Rodzina - początkowa wartość 15
Gościnność (to jedno z podstawowych praw epoki. Wędrowca zawsze należy ugościć i zapewnić bezpieczeństwo) - początkowa wartość 15;
Honor - początkowa wartość 15
Do tych czterech podstawowych możecie dodać inne pasje, jeżeli tylko chcecie. Musicie tylko pamiętać, jak mocno definiują ono zachowanie postaci i jak mocno mogą wypływać na jej wybory. Określacie też punktowo siłę danej pasji, im większa wartość, tym większe zaangażowanie i fanatyzm w danej kwestii.

Atrybuty
Dość standardowe, czyli Siła (5-18 ), Zręczność (5-18 ), Kondycja (5-21), Wygląd (5-18 ), Rozmiar (8-18 ). W nawiasach podana jest minimalna i maksymalna wartość atrybutu.
Ostatni atrybut określa wysokość, wagę i masę mieśniowa waszej postaci.
Do rozdysponowania na te pięć atrybutów macie 60 pkt.

Umiejętności
Oto podstawowe zestawy umiejętności dla dam i kawalerów oraz ich początkowe wartości
Kawalerowie
Czujność (5), Żeglarstwo (1), Komponowanie (1), Etykieta Dworska (3), Taniec (2), Wiedza Mistyczna (1), Sokolnictwo (3), Pierwsza Pomoc (10), Flirt (3), Folklor (2), Gry (3), Heraldyka (3), Polowanie (2), Intrygi (3), Oratorstwo (3), Gra (harfa) (3), Czytanie (Łacina) (1), Rozpoznawanie (ludzi, twarzt, znaków, coś na kształ pamięci wzrokowej) (3), Religa (znajomość rytów, modlitw itp.) (2), Romanse (2), Śpiewanie (2), Zarządzanie (2), Pływanie (2), Wiedza turniejowa (2)
Umiejętności bojowe
Taktyka/Dowodzenie (10), Jeździectwo (10) Miecz (10), Lanca (10), Włócznia (6), Sztylet (5)
Damy
Czujność (5), Medycyna (10), Komponowanie (2), Etykieta Dworska (5), Taniec (4), Mistyczna Wiedza (3), Sokolnictwo (2), Moda (2), Pierwsza Pomoc (10), Flirt (5), Folklor (2), Gry (3), Heraldyka (1), Robótki Ręczne (szycie, haftowanie itp. kobiece zajęcia) (5), Intrygi (3), Oratorstwo (2), Gra (harfa) (4), Czytanie (Łacina) (1), Rozpoznawanie (3), Religia (2), Romanse (3), Śpiewanie (3), Zarządzanie (5), Pływanie (1), Wiedza turniejowa (1)
Umiejętności bojowe
Taktyka/Dowodzenie (1), Jeździectwo (3), Sztylet (5)

Dodatkowo macie 25 pkt. do rozdania na umiejętności.
Obowiązują jednak dwie zasady:
- żadna umiejętność bojowa nie może przekroczyć 15 pkt.
- pozostałe umiejętności nie mogą przekroczyć 17 pkt.
Oczywiście lista umiejętności nie jest zamknięta i możecie dodawać nowe.

Dziedziczny Talent
Na razie o nim tylko wspomnę, że coś takiego istnieje. Jest to talent przekazywany z ojca na syna i z matki na córkę.Jest ona losowana, więc wylosują ją sobie już tylko ci, którzy załapią się do sesji.

Dziękuję za uwagę i zapraszam do udziału w rekrutacji.
 

Ostatnio edytowane przez Pinhead : 29-09-2011 o 10:56. Powód: dopisanie umiejętności
Pinhead jest offline