Dla mnie "Pendragon", podobnie jak np. "Dzikie Pola" są systemami historycznymi z domieszka magii i mistycyzmu.
Zarówno w jednym jak i drugim gracze i MG starają się trzymać realiów epoki, na tyle na ile pozwala im ich wiedzy.
W Pendragonie duży nacisk położony jest na moralność (co z resztą widać po schemacie tworzenia postaci). Gracze wcielają się rycerzy i muszą przestrzegać moralności i schematów etycznych, tamtej epoki.
Oczywiście jak zawsze, wszystko zależy od wiedzy i chęci MG i graczy. Jedni będą dbali o szczegóły i detale trzymając się ściśle wiedzy historycznej, a inni potraktują 6 wiek po prostu jako tekturowe tło historyczne do przygód fantasy.
I tak naprawdę nie ma ani w jednym, ani w drugim podejściu nic złego.
Moim zdaniem twórcy systemu, jednak chcieli stworzyć rpg historycznego, stąd między innymi w podręczniku opis realiów, moralności, zasad etycznych, polityki i warunków społecznych. A jako nośnik wykorzystali popularny motyw legend króla Artura.
To tyle jeżeli chodzi o odpowiedź na oba wcześniejsze posty.
Temat niewątpliwie ciekawy i interesujący, ale tak naprawdę na osobną dyskusję.
Ja staram się trzymać realiów epoki, ale w sesji zaznaczyłem, że nie trzeba być mediewistą, by wziąć w niej udział. To ma być zabawa, a nie kolokwium z historii Brytów.
Ostatnio edytowane przez Pinhead : 02-10-2011 o 11:25.
|