Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-10-2011, 00:27   #28
Samoel
 
Samoel's Avatar
 
Reputacja: 1 Samoel nie jest za bardzo znany
Wątki poboczne związane z historiami postaci powinny mieć miejsce - oczywiście nie dla wszystkich graczy jednocześnie i jeśli są intensywne - nie powinny trwać zbyt wielu sesji. To powinna być taka historia, dziejąca się w te i najlepiej poprzeplatana jakoś z główną fabułą opowieści. Chodzi o to, by pozostali gracze mieli choć minimalną motywacje aby pomóc, czy po prostu nie przeszkadzać postaci którą dopadła jej przeszłość.
Wątki poboczne są ok, należy jednak jak we wszystkim zachować umiar.

MG jako władca wszechświata - jak najbardziej tak, MG może zrobić wszystko i to powinno być oczywiste. Jednak MG nie powinien narzucać postaci gracza czegoś, co nie sprawi mu radości/dobrej zabawy. Nic nie powinno dziać się na siłę - zachowanie umiaru przede wszystkim.

Gracz i emocje. Odgrywanie emocji - tak, powinno mieć miejsce, bo oczywistym jest, że nie wprowadzimy gracza w psychopatyczny szał by ów mógł odegrać poprawnie szał bestii jego postaci - wampira ;]
Emocje się odgrywa jakie by one nie były - ale to jest tylko aktorska gra.
Inną sprawą jest wzbudzenie przez MG emocji u graczy. Pomijając skrajności, to również jest pożądane - nie ważne nawet (zachowując zdrowy rozsądek) co byśmy chcieli u nich wywołać, liczy się za to to, co będą czuć po zakończeniu sesji.
Można u graczy wywołać smutek, żal, gniew, złość, frustrację - pod warunkiem, że nagrodzimy ich za to mocniejszymi, pozytywnymi emocjami i (to ważne) nie puścimy ludzi do domu, bo zapewne na kolejną sesję przyjść już im się może nie zechcieć.
 
__________________
Zawsze staraj się "przekroczyć granicę"...
Samoel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem