| TECHNIKA BROŃ – bo chyba to nas najbardziej interesuje- broń biała wszelkiej maści, odmiany i rozmiarów; broń palna również- wytwarzana prawie zawsze ręcznie więc jest w pewnym stopniu ograniczona technologicznie, ale taki stan rzeczy trwa od dłuższego czasu co doprowadziło niektórych mistrzów rusznikarstwa do niemałego kunsztu; broń przed-apokaliptyczna jest co prawda bardziej precyzyjna, szybkostrzelna, ale jest przydatna póki mamy przed-apokaliptyczną amunicję AMUNICJA – w większości przypadków posiadacze broni palnej są w stanie sami wytworzyć amunicję do posiadanej broni, posiadają schematy umożliwiające produkcję pocisków im lub odpowiednim rzemieślnikom. Co lepsi modyfikują amunicję zmieniając parametry. Tworzenie amunicji do broni przed-krachowej jest możliwe tylko w przypadku posiadania dobrego schematu i rzadkiej aparatury. URZĄDZENIA – w dużej części świata BG znajdą się w brutalnych scenach rodem z wczesnego średniowiecza i takiejże aparatury, a już rzadziej -w lepiej zachowanych lub odtworzonych krainach- prezentujących rozwojem renesans, który mimo całego skoku techniki też nie był zbyt różowy. W nielicznych -ale nie dla nas oczywiście- przypadkach technologia przed-krachowa jest i działa! Przed długą opracowywano już wczesne analogie komputerów, genetyki i zupełnie alternatywnych dla ziemskich gałęzi nauki i energii. ENERGIA – ten świat bazuje na paliwach kopalnych w postaci energii osnowy magicznej/żywiołów uwięzionych w różnego formatu pojemnikach wykonanych z orichalku. Sam proces tłoczenia do zbiorników jest na tyle skomplikowany i kosztowny, że nieliczni potrafią zrobić więcej niż kilka ogniw tygodniowo, a i tak są one dość prymitywne. Ogniwa przed-krachowców są dużo bardziej wydajne, ale ich liczba jest ograniczona i spada z każdą chwilą. LOKOMOCJA – jak wspominałem: jest steam, jest i diesel, więc możecie spodziewać się parowozów i parostatków, ale też pojazdów spalinowych- jednoślady, quady, ciężarówki, maszyny przemysłowe, 'czołgi'. Paliwa do nich to 'ENERGIA' lub paliwa kombinowane, bio-paliwa, etc. PASJE CHORROLIS Idee: bogactwo, handel, ambicje, pożądanie Głosiciele: rzemieślnicy i kupcy; poszukiwacze skarbów i sławy; urzędnicy i politycy; Akty wiary: zawarcie pomniejszej umowy; zrealizowanie większego kontraktu; zarządzanie dużym przedsięwzięciem Moce Głosiciela: zachęta do targów => wzbudzenie żądzy => znalezienie kosztowności DIS Idee: monotonia, biurokracja, niewolnictwo, marność życia Głosiciele: łowcy głów, rabusie grobów; handlarze niewolników; więziennicy; inne posępne interesy Akty wiary: narzucenie swojej woli innemu dawcy; stworzenie intrygi lub procedury; trzymanie godnego przeciwnika w jawnym szantażu Moce Głosiciela: ogłupienie => zniewolenie => wyssanie życia ERONUS Idee: miłość, sztuka, muzyka, zabawa, energia, ruch Głosiciele: performerzy, poeci i muzycy; Akty wiary: wzniecenie romansu, stworzenie sztuki, udział w zabawie lub rywalizacji; heroiczny czyn Moce Głosiciela: ogniskowanie uwagi => dar wytrzymałości => dar pełnej empatii GARLEN Idee: leczenie i wzrost; ognisko domowe; bezpieczeństwo Głosiciele: głowy rodzin; strażnicy; zarządcy i monarchowie Akty wiary: pomoc rannemu; wzięcie słabszego w obronę; odparcie zbrojnego napadu Moce Głosiciela: nakładanie rąk (leczenie) => zabezpieczenie siedziby => wyczucie intencji LOCHOST Idee: bunt, zmiany, wolność Głosiciele: wszelcy rzezimieszkowie, partyzanci; przywódcy grup i gangów Akty wiary: polepszenie sytuacji dawcy imion; uwolnienie grupy dawców imion spod ucisku; wzniecenie rebelii Moce Głosiciela: otwarcie zamka => inspiracja => wzniecenie buntu MYNBRUJE Idee: sprawiedliwość, litość, współczucie, prawda Głosiciele: egzekutorzy i stróżowie prawa, urzędnicy; władcy Akty wiary: pomoc cierpiącym; zdemaskowanie fałszerstwa/spisku; wprowadzenie w życie utopii Moce Głosiciela: wzmocnienie zmysłów => ukojenie cierpienia => nawrócenie złego VESTRIAL Idee: manipulacja, oszustwo Głosiciele: doradcy i mędrcy, politycy, Akty wiary: wykorzystanie osoby; nakłonienie osoby do złamania własnych zasad; kłamstwo prowadzące do śmierci zamieszanych Moce Głosiciela: oszustwo; poznanie pragnień; obudzenie pragnień RAGGOK Idee: zemsta, gorycz, zazdrość, obsesje Głosiciele: zbirowie, bandyci, sadyści i tyrani, mianiacy, paranoicy Akty wiary: zadanie bólu; nękanie społeczności; chroniczna destruktywność Moce Głosiciela: wzbudzenie zwątpienia => zanik pamięci => wywołanie szału HELGAHAST Idee: walka, męstwo, rzemiosło, budowanie, konstrukcje, planowanie Głosiciele: wojownicy i żołnierze, legioniści imperialni, budowniczowie i architekci, rzemieślnicy, strategowie, dowódcy, doradcy Akty wiary: zbrojny pojedynek; dowodzenie grupą walczących; stworzenie przedmiotu; świadomy udział w większym procesie tworzenia; ochrona/stworzenie majstersztyku Moce Głosiciela: stworzenie przedmiotu => wzmocnienie budowli/fortyfikacji => cudowne rozwiązanie Czego oczekuję od Graczy/BG? -współpracy przy tworzeniu sesji, postrzegania i reagowania na przedstawiony świat, odwagi w graniu, dołożenia do niego czegoś od siebie -inicjatywy, kombinowania (w dobrym tego słowa znaczeniu), woli przetrwania, ambicji, planowania na więcej niż kolejka do przodu- po prostu chęci do gry.
POCZĄTEK Zaczniecie w zupełnie średnim jak na realia miasteczku pośrodku dziczy- Munbyne. Liczy ono około pięciuset obywateli, posiada własną milicję, a raczej gang, burmistrza, fabrykę, zaplecze rozrywkowe i handlowe, jest istotnym punktem na każdej mapie ponieważ jest ostatnią ostoją dla dawców imion podążających do 'Ocalałego Miasta'- Jerris. Jak się znaleźliście w Munbyne, co was doń sprowadziło- to już sprawa historii postaci. Ważne by na wieść o kopcach złota i naręczach artefaktów BG stawał na baczność, wiadomo jak. Przybyliście do miasta późnym wieczorem, spotkanie zainteresowanych ma się odbyć w klubie 'Rogata Wróżka'. Zgłoszenia, wstępne pytania, etc. -poniżej. Zapraszam
EDYTA:
Zapomniałem dodać oczywistego- jest to drugi scenariusz w settingu. Pierwszy znajduje się w dziale post-apo: "Anastopol"- jakby kto miał wątpliwości to sobie zajrzeć co tam robimy.
__________________ "His name is Dr. Roxso..., he's a rock'n'roll clown, he does cocaine..., I'm afraid that's all we know..."
Ostatnio edytowane przez majk : 31-10-2011 o 18:08.
|