Cytat:
Napisał Aravial Nie rozumiem skąd to wasze zawzięcie na religie? |
A ten wniosek to ciekawostka... Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Cytat:
Napisał Aravial Artykuł nie dotyczy tylko sekt religijnych. Powiedziałbym nawet, że pisałem go z myślą głównie o fanatycznych, acz areligijnych ugrupowaniach. Owszem - do religii to wszystko pasuje, ale zwyczajnie raczej pomijam je w swoich questach (chyba, że jako organizacje polityczne). Z założenia tekst miał być jednostronny - on przedstawia jedynie jak można tworzyć organizacje mające być czymś więcej niż oponentami BG. |
To czegoś nie rozumiem. Z jednej strony pomijasz religie, a z drugiej strony tworzysz kulty (które przecież tez są religiami, tyle, że niejawnymi / potępianymi). Wracam więc do pytania - po co?
Cytat:
Napisał Aravial Zresztą wydaje mi się, że zapominamy o tym, że poza sojusznikami i wrogami gracze mogę również spotkać npc z organizacji, które nie są tak ewidentnie don ustosunkowane. |
Owszem, mogą. Tyle, że nie ma NPCów neutralnych (albo są całkowicie pomijani w grze). NPCe, albo graczom pomagają, albo przeszkadzają i do tego działania muszą mieć jakąś motywację. Opisywanie organizacji, która jes neutralna dla PC to to samo co tworzenie historii życia karczmarza. PC nigdy go o to nie zapytają...
Cytat:
Napisał Aravial Myślę, że dla bardziej ambitnych sesji - politycznych lub nieco filozoficznych - stworzenie przynajmniej jednej-dwóch organizacji bardziej przekonywujących ideologicznie. |
Zgadzam się. Do określonych sesji (choć nie wiem dlaczego muszę wymyślać coś nowego? Dlaczego nie korzystać z podręcznikowych kultów i ich nie uszczegółowić?) - ponawiam tutaj swoje pytanie z poprzedniego posta: cz muszę to robić w każdej sesji?
-----
...BlackBerry...