Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-04-2012, 17:28   #82
Łagi
 
Łagi's Avatar
 
Reputacja: 1 Łagi nie jest za bardzo znany
W wersji z 8.04.14:

Powrót do żetonów regulujących zmęczenie postaci - Żywotność.
Po kilku testach, w których testowałem użycie pkt. Doświadczenia jako Pkt. Szczęścia (i Przeznaczenia) do przerzutów i dodatkowych akcji w trakcie walki, doszedłem do wniosku, użycie żetonów Żywotności (puli punktów) do regulowania zmęczenia jest bardzo grywalnym i upłynniającym mechanikę rozwiązaniem.

Żywotność - pula dwóch rodzajów żetonów; Zmęczenia (cyfra dziesiątek Budowy) i Wyczerpania (cyfra dziesiątek Woli). Gracz wydaje je aby przerzucać testy i kiedy jego postać się czymś męczy.
Rozróżnienie żetonów służy tylko do zaznaczenia kiedy postać dostaje karę -10 za zmęczenie.

Dzięki użyciu żetonów;
- nie trzeba testować cechy (mniej rzucania), czy postać się zmęczy i zapisywać jej stanu (gracz albo ma żetony w garści albo nie).
- Budowa i Wola zyskują w walce na znaczeniu jako wytrzymałość (kondycja) postaci lub odporność na ból.
- przerzuty testów dla Graczy, fantastycznie oddają atmosferę męczenia się postaci w trakcie walki
- łatwo reguluje się krwawienie i inne okoliczności działając trochę jak HP-ki.


================================================== ===================
Nowa wersja zawiera prostsze i szybsze zasady (zmodyfikowane głównie o sugestie Yzurmir'a):

Prostszy system zmęczenia (rezygnacja z punktów zmęczenia).
Prostszy system strachu (rezygnacja z poziomów strachu).
Prostszy system obłędu (rezygnacja z punktów obłędu).
Przejrzyściej przedstawione pole walki.
Rezygnacja z systemu lokacji, dzięki temu sekwencja walki jest szybsza i ma mniej rzutów.
Uszkodzenia kończyn zostały zintegrowane z tabelą obrażeń.
Opancerzenie jest tylko proste.
Jedna tabela dla obrażeń.
Zmiany w manewrach.
Uproszczenia w broni i ich cech, lepsze działanie Ciężkich broni.
Uszkodzenia ekwipunku zaimplementowane w tabeli obrażeń.
Parę słów o opatrywaniu i leczeniu ran.
Uproszczono stany postaci.
Korekta karty postaci.
Mniej koloru czarnego w ramkach (ze wzg na drukowanie).
Spis treści.
Akrobatyka to podstawowa umiejętność.
 

Ostatnio edytowane przez Łagi : 08-04-2014 o 18:44.
Łagi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem