Kto już ma, ten niech sprawdzi czy w KP w panelu sesji się wszystko zgadza
Edit: Struktura armii:
Piechota:
I. 5-10 żołnierzy- dowodzący: sierżant
II. 7-30 żołnierzy (kompania) - dowodzący: porucznik
III. 100-300 żołnierzy (regiment)- dowodzący: kapitan
IV. 300-1000 żołnierzy- dowodzący: regimentarz
V. 600-3000 żołnierzy (armia)- dowodzący: generał
VI. Kilka regimentów- dowodzący marszałek polny
Kawaleria:
I. Szwadron: 100 jazdy ciężkozbrojnej lub rycerstwa/ 200 lansjerów/ 300 jazdy lekkiej - dowódca: kapitan.
- w jeździe ciężkozbrojnej wyróżniano lance, liczące do 30 kawalerzystów
II. Chorągiew: 2-4 szwadrony - dowodził: chorąży
III. Pułk: 2-3 chorągwie (nigdy nie weszła w użycie, używano określenia regiment)- dowodził: pułkownik, lub w późniejszym okresie regimentarz.
Komendy:
-odwrót
-natychmiastowa ucieczka
-szarża
-rozpoczęcie ostrzału
-łuk lub zwrot w lewo/w prawo
-stop
-przygotowanie do obrony
-wstrzymanie ostrzału
-naprzód marsz
-przekazanie komendy innemu dowodzącemu
Morale:
Mieści się w skali od -5 (tragiczne) poprzez 0 (normalne) do +5 (wyśmienite)
Morale będzie wpływać na wolę i skuteczność walki.
Przy -5 żołnierze będą tylko czekać, żeby uciec albo zabić dowódcę. Dowodzenie oddziałem stanie się niemal niemożliwe.
Przy +5 żołnierze będą wykonywać każdy rozkaz dowodzącego, dowodzenie będzie bardzo łatwe. Żołnierze będą gotowi oddać swe życie w obronie dowodzącego.
Przy 0 brak zarówno pozytywnych jak i negatywnych skutków. Dowodzenie bez żadnych kar ani premii.
Status:
Status określa kondycję oddziału. Wyróżniane są trzy rodzaje statusu.
Wypoczęci- żołnierze otrzymują premię do walki
W gotowości - żołnierze odczuwają lekkie zmęczenie, brak premii do walki, brak kar do walki.
Wyczerpani- żołnierze odczuwają duże zmęczenie, śa na granicy wytrzymałości. Kara do walki żołnierzy.
Morale i status waszych oddziałów na chwilę obecną:
Morale: 0
Status: Wypoczęci
Będę informował o zmianach. Status i morale można sprawdzić w panelu sesji.