Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-12-2006, 09:31   #36
Rhamona
Banned
 
Reputacja: 1 Rhamona nie jest za bardzo znany
Cytat:
ooo Kształtowanie Kośćca
Ta przerażająca moc pozwala wampirowi manipulować kośćmi w takim samym stopniu, jak kształtować ciało przy pomocy poprzedniej mocy. W połączeniu z Kształtowaniem Ciała moc ta umożliwia praktykującemu Zniekształcenie i deformowanie ofiar (lub siebie) tak, że nie można ich rozpoznać. Ta moc powinna być używana w połączeniu ze sztuką kształtowania ciała, chyba że wampir pragnie zadać obrażenia swym ofiarom (patrz poniżej).
System: Gracz prowadzący wampira wykonuje rzut na Siłę + Przemianę Ciała (ST jak powyżej). Kształtowanie Kośćca może być użyte bez sztuki kształtującej ciało, jako ofensywna broń. Każdy sukces uzyskany w rzucie na Siłę + Przemianę Ciała (ST 7) zadaje jeden poziom zabójczych obrażeń ofierze. Jej kości łamią się, przebijają skóre i wychodzą na zewnątrz. Wampir może użyć tej mocy (na sobie lub na innych), by stworzyć ostrza lub szpony z kości na nadgarstkach (jako ofensywna bron) lub na całym ciele (jako obronne kolce). Jeśli kościane ostrza są używane, wampir lub ofiara otrzymują jeden poziom zabójczych obrażeń (nawet dla wampira taka broń nie jest za darmo). W przypadku kolców, poddany tej mocy otrzymuje obrażenia równe pięć minus liczba uzyskanych sukcesów (pech zabija ofiarę lub wywołuje u wampira letarg). Obrażenia te mogą być leczone normalnie. Ostrza wyrastające z nadgarstków zadają obrażenia zabójcze Siła + l, a defensywne kolce zadają atakującemu zabójcze obrażenia równe jego Sile, chyba że uzyska trzy lub więcej sukcesów w rzucie na atak (broniący się otrzymuje obrażenia normalnie). Kolce pozwalają wampirowi lub zmienionej osobie dodać dwa dodatkowe obrażenia zadawane przez trzymanie, zwarcie lub staranowanie. Wampir, który uzyska pięć lub więcej sukcesów w rzucie na Siłę + Przemianę Ciała może spowodować, żeby klatka piersiowa wrogiego wampira zapadła się i przebiła jego serce. Jeśli wampir nie wpadnie w letarg, traci połowę swoich Punktów Krwi w chwili, gdy siedziba jego vitae jest rozrywana w deszczu krwi.
To już wiem skąd to masz Od Pamci

Zauważ, że czytając cały cytat a nie ostatnie zdanie zauważysz, że autor stosuje swego rodzaju skrót myślowy. Wole tak to nazywać, bo dotad sądziłam, że Pamcia to dobre źródło informacji.

I teraz powstaje moje pytanie: Czy ty chciałeś wytworzyć na swoim ciele Kolce i nimi zadać te obrażenia?
Jeśli tworzysz kościane szpony dostajesz 1 stopień poważnych obrażeń a zadajesz Siła+1+Bójka (zapewne to autor miał na myśli)
Jeśli tworzysz Kosciane kolce (do obrony) dostajesz 5 powaznych obrażeń - ilośc sukcesów w rzucie na Siłę+PrzemCiała ST6 a zadajesz obrażenia = Sile + jakieś plusy ze zwarcia, taranowania i obrony (pewnie z uników).
W powyższych sytuacjach nie powodujesz deformacji Przeciwnika, ale zadajesz poważne obrażenia, które paruje jedynie Odporność.
W tym przypadku stworzenie tych kościanych kości zajmuje pełną 1 turę, więc teoretycznie zaatakowałbyś w następnej.

Ja uznałam, że atakujesz standardowo: Czyli Kształtujesz Kości Przeciwnika - łamiesz mu kości - na stałe - atakując od razu.

Jeśli chciałeś wytworzyć te kolce - powiedz, nie trudno będzie zmienić opis w przygodzie.
 
Rhamona jest offline