Przedmioty, mapy, miejsca, NPC etc będą opisywane tutaj
Kusza Pogromca Smoków – pięknie wykonany przedmiot, który wyszedł spod dłoni najlepszych krasnoludzkich rzemieślników. Bardzo ciężka, zrobiona z hebanowego drewna, zdobiona mithrilem. Wyryto na niej liczne, krasnoludzkie runy nadające jej magiczne właściwości.
Stworzona na zlecenie wielkiego wojownika, Draufa Rudobrodego, który przemierzał Krainy w poszukiwaniu godnych siebie przeciwników. Legenda głosi, iż nie przegrał nigdy żadnej walki, aż do czasu napotkania na swojej drodze smoka Ingullandibuselvina, czarnego smoka mieszkającego w górach na północy Krain. Pierwsza potyczka tej dwójki zakończyła się porażką brodacza, który poprzysiągł rewanż. Wtedy też zlecił wykonanie owej kuszy, na której wyrył liczne runy które miały mu pomóc w walce z bestią. Według opowieści walka trwała kilka dni. Góry drżały od uderzeń młota, skały topniały od smoczego ognia. Wyniku tej walki nikt jednak nigdy nie poznał. Zarówno smok jak i krasnolud zniknęli.
Mechanika:
- kusza +4, aktywacja trzy razy dziennie ognistego bełta – bełt w momencie trafienia w cel zapala się magicznym ogniem (+1k6 obrażeń od ognia po udanym teście na atak),
- +6 przeciwko smokom,
- kusza ciężka, nienaturalnej wielkości bełty (w zbrojowni znajduje się zapas 50 bełtów do tej broni, hebanowe z mithrilowymi ostrzami)
- wartość: ok. 45 000 sztuk złota,
Topór Zguba Demonów - starannie wykonany oręż z mithrilu. Trzonek wzmacniany stalą zapewnia lepszy uchwyt i większą wytrzymałość broni. Tuż przy ostrzy wyryto twarz demona wykrzywioną w grymasie bólu. Broń, jak sama nazwa wskazuje, stworzona z myślą o zabijaniu demonów i czarcich pomiotów.
Mechanika:
- topór +2
- przy starciu z demonami/czartami etc zyskuje +5 do ataku, przy trafieniu zadaje dodatkowe obrażenia jeśli dzierży go bohater o dobrym charakterze, wówczas dodatkowe obrażenia +1k4 (dotyczy jedynie walki z demonami, w walce z innym stworzeniami nie zadaje takich obrażeń),
- wartość: ok. 20 000 sztuk złota,
Topór Barbarzyńskiej siły - ten robiący wrażenie bezwartościowego śmiecia topór jest na prawdę bronią stworzoną dla wielkich wojowników. Składa się z drewnianego trzonka oraz metalowego ostrza. Rękojeść owinięta jest zwykłymi sznurami, które tak jak i cała broń - mimo wieku nie są w żadnym calu zniszczone.
Dzierżony niegdyś przez orczego barbarzyńcę Urgotha - wielkiego wojownika, który poprowadził skupione pod jego sztandarem klany barbarzyńców do walki z cywilizowanymi miastami. Ork ten charakteryzował się niezwykłą siłą i wytrzymałością. W każdej bitwie stał w pierwszej linii, a ciosy zdawały się go nie imać. Jego niesamowita moc pochodziła właśnie z tej broni, stworzonej przez urdunirrych kowali. Przepełniona mocą magiczną broń miała służyć za podarunek dla jednego z krasnoludzkich królów - zaginął jednak wraz z całym poselstwem.
Mechanika:
- topór +2 dwuręczny,
- dzierżący go wojownik dostaje bonus +4 do siły i +3 do KP,
- wartość: ok. 25 000 sztuk złota,
Sztylet Jadu - sztylet jednego z niewielu krasnoludzkich zabójców, wykonany w całości z mithrilu. Jedyne na świecie ostrze o takim kształcie. W zagłębieniach ostrza umieszczone są malutkie otwory, dzięki którym atakujący dwa razy dziennie może uwolnić śmiertelną dawkę trucizny.
Mechanika:
- sztylet +2,
- dwa razy dziennie możliwość wypuszczenia dawki śmiertelnej trucizny (dodatkowy rzut k20; 1-5 - ofiara otrzyma dodatkowe 1k4 obrażeń jednorazowo; 6-10 - ofiara otrzyma dodatkowe 1k6 obrażeń jednorazowo; 11-15 - ofiara otrzyma 2k6 obrażeń jednorazowo; 16-18 - ofiara otrzyma 1k8 obrażeń jednorazowo; 19-20 - ofiara otrzyma 2k10 obrażeń jednorazowo)
- wartość: ok. 15 000 sztuk złota,