Koniec świata w Roku Pańskim 1925 nie nastąpił. Nie nastały dni kary i posty poprzedzającej koniec świata. Świat nie zginął i nie spłonął. Ale i tak było wesoło. A wszystko zaczęło się od komety ...
Wydawać by się mogło, że w AD 1925 kometa to nie to samo co kometa AD 1000 czy wcześniej, a jednak. Samo odkrycie jej istnienia nastąpiło AD 3 kwietnia 1925. Jej odkrywcą był niejaki Lucjan Orkisz. Samą kometę nazwano na jego cześć Orkiszem. W samej komecie nie było w sumie nic dziwnego. Nic dziwnego poza jej kolorem - kometa miała bowiem piękny zielony kolor. Zieleń była mocna, intensywna - butelkowa. Jednocześnie zaraz po przejściu komety w wielu miejscach na Ziemi pojawiły się informacje o dziwnych, nieznanych i niesłychanych sprawach i okolicznościach.
W wielu miejscach na Świecie pojawiły się informacje o wróżach, mediach i innych wrażliwcach, którzy na wieść o tejże komecie prorokowali i wróżyli koniec świata, nadejście Dies iræ.
Poza krótką "wizytą" komety Świat post-kwietniowy AD 1925 kręcił się, aż miło. Miało wiele oficjalnych i historycznie ważnych wydarzeń. W maju AD 1925 urodzili się między innymi Claude Julien (francuski pisarz i dziennikarz), Otto Frei (niemiecki architekt). Zmarli, o których zwyczajowo pisze się tylko dobrze lub wcale, Jan Strusa (czeski rzeźbiarz) oraz Arthur Moeller van den Bruck (pisarz niemiecki). Z innych wydarzeń warto wspomnieć otwarcie Deutches Museum w Monachium, zabójstwo skarbnika Ligi Akcji Francuskiej, krwawe rebelie w Chinach oraz pojawienie się w kinach "Ulicy bez radości" Georga Wilhelma Pabsta z cudowną Gretą Garbo.
W post-kwietniowym czasie AD 1925 miało także miejsce wiele mniej znacznych, ale historycznie równie ważnych wydarzeń ....
************************************************** *******
Drogie fanki i Drodzy fani RPG
,
1. Gracze
Poszukuje się 2-3 graczy mających chęć zmierzyć się z niełatwymi i nieco oślizgło - mackowatymi realiami Zewu Cthulhu. Nie jest wymagana znajomość samego systemu - wystarczy chęć do grania.
Sesje planowane są w tygodniowych odstępach. Dla ułatwień i pomocy w orientowaniu się w całości sesji uruchomię dokument (prawdopodobnie na Google Docs).
Co do samych początkowych założeń, to jest tylko i aż jedno.
Wszyscy gracze zaczynają swoją podróż w Chicago i dodatkowo są znajomymi, przyjaciółmi lub współpracownikami doktora
Jamesa Henry-ego Breasteda, dyrektora
Haskell Oriental Museum oraz wykładowcy Uniwersytetu w Chicago.
2. Mechanika
Sama mechanika to dobrze znany Zew Cthulhu (5.5). Postacie można stworzyć z wykorzystaniem podręcznika, programika Byakhee czy Zestawu Startowego do Zewu Cthulhu (Quickstart Guide) - można go znaleźć bez większych problemów w sieci.
Oczekuję przesłania historii postaci (nie musi to być epopeja w trzech tomach). Ogólnego opisu w czym postać jest dobra, w czym przeciętna a w czym kiepska (taki słowny opis z wartości procentowych w KP). Dodatkowo kartę postaci.
3. Start sesji
Sesja startuje po 15.09.2012.
4. Kontakt
Mailem na
toho1@poczta.fm lub ostatecznie GG 4512214.