Mafia. Prosta gra, świetna zabawa. Któż o niej nie słyszał? Jeśli przypadkiem należysz do tej wąskiej grupy społecznej, zajrzyj do rekrutacji z Mafii I. Oto link:
http://lastinn.info/archiwum-rekruta...a-rpg-pbf.html (Mafia - wersja RPG-PBF)
Dla tych, którzy nie widzieli tamtej rekrutacji, a nie chce im się czytać: moje dodatkowe zasady mają na celu wyeliminowanie tego, co w mafii wkurza - czyli totalnej losowości. W klasycznej mafii jedyne informacje, jakimi dysponują gracze to to, czy ktoś obok nich się poruszył. Dopiero od trzeciej-czwartej tury mogą bazować na tym kto i jak głosował do tej pory, a i tak nie wszyscy to robią. W mojej wersji gracze mają dużo więcej informacji, a mafia kilka sztuczek, żeby wywieść ich w pole - to, która strona wygra w małym stopniu zależy od losowości, a w dużym - od jakości gry.
Historia będzie toczyć się w tym samym miasteczku, co w Mafii I: mafia nie zrezygnowała z bogatych złóż i chce wypędzić mieszkańców miasteczka. W dodatku w okolicy zaczynają dziać się dziwne rzeczy... ale to pewnie tylko pogłoski. Absolutnie nie należy się nimi przejmować.
Jeżeli idzie o dodatkowe zasady (pogrubiam te, które zmieniły się w stosunku do Mafii I):
- Każda z postaci ma od jednej do trzech broni do wyboru z sześciu. Najczęściej są to dwie bronie.
- Każda z postaci mieszka, pracuje i bywa w pewnych dzielnicach. Chodzi o to, że niektóre postacie mają alibi. Jeżeli na przykład widziano kogoś na miejscu zabójstwa w centrum, a ta osoba mieszka w centrum, to najprawdopodobniej znalazła się tam tylko przypadkiem.
- Każda postać 3 znajomych (bądź rodzinę) osoby te wiedzą
część rzeczy o danej postaci.
- Każda postać ma jednego przeciwnika. Przeciwnik wie
wszystko o danej postaci. Dlatego mafii opłaca się zabijać swoich przeciwników, ale też łatwo zgadnąć kto jest w mafii, jeżeli mafia będzie postępować w ten sposób
- Kiedy popełniane jest morderstwo, ujawniona zostaje broń, którą mafia zabiła ofiarę, a także miejsce morderstwa. Na tej podstawie można wywnioskować, kto zabił.
- W wyniku śledztwa ujawnionych zostaje czworo podejrzanych.
Dwoje z nich to przypadkowe osoby, które mają alibi (np. mieszkają w tej dzielnicy). Jedna z nich to przypadkowa osoba, która nie ma alibi. Czwarta z nich, to zabójca (może mieć, a może nie mieć alibi).
- Jeżeli mafia nie zdecyduje inaczej, zabójcą jest losowy mafiozo, morderstwo zostaje dokonane losową bronią zabójcy w dzielnicy zamieszkania ofiary.
- Mafia może zastosować następujące sztuczki
(w nawiasie ile razy można z nich skorzystać w ciągu gry):
- Wybór zabójcy spośród swoich szeregów (3)
- Wybór narzędzia zbrodni spośród tych, którymi dysponuje mafia (3)
- Kradzież broni (1) - mafia może dokonać zabójstwa bronią którejś z innych postaci, o ile wie, że ta postać ma tą broń.
- Wybór miejsca zabójstwa (2) - mafia może dokonać zabójstwa także w innej dzielnicy, jeżeli wie, że ta postać tam pracuje albo bywa.
- Wrobienie innej postaci (1) - zamiast zabójcy na jego miejscu wśród podejrzanych ląduje wskazana postać.
- Mieszkańcy muszą poprzez wymianę informacji dojść do tego, kto zabił, lecz nie mogą zwyczajnie wymieniać się informacjami na zasadzie: "Hej, wiem, że ta osoba mieszka tu i tu i ma takie i takie bronie, napiszcie co wy wiecie, to wymyślimy kto zabił". Gracze piszą z punktu widzenia postaci.
- Nie można nie głosować podczas linczu.
- Wśród graczy zostaną rozlosowane następujące role:
1 szef mafii (tak samo, jak mafiozo, tylko ma decydujący głos)
1 wtyka (tak samo jak mafiozo, tylko raz na turę może sprawdzić, czy dana postać jest śledczym)
1-4 mafiozów (zależnie od ilości graczy, raz na turę decydują, kogo zabić)
1-2 śledczy (raz na turę może odkryć, czy jedna z postaci jest mafiozem, czy nie)
1-2 świętych (raz na turę może modlić się za kogoś - tej osobie nie stanie się nic złego tej nocy)
1-2 medium (raz w trakcie gry, może dowiedzieć się wszystkiego o jednej z pozotałych postaci)
1-2 prostytutki (co turę może wskazać jedną osobę - wszystkie jej działania tej nocy zostaną anulowane)
Reszta to - zwykli gracze. Zwykli gracze mogą raz w ciągu gry nie spać. Jeżeli nie śpią, mają 25% szansy zabić kogokolwiek, kto chce zrobić im krzywdę. Jeśli posiadają broń długą, pistolet albo paralizator, ta szansa wynosi 50%.
-
Oprócz tego pojawią się dwie postacie reprezentujące własne interesy, tzw. trzecie strony - jednak są one owiane tajemnicą...
To tyle. W rekrutacji podajemy imię i nazwisko postaci a także jej zawód. Czyli niezbyt dużo
Rekrutacja potrwa do 23 września, może dłużej, gdyby było małe zainteresowanie, ale w pierwszej części było 19 graczy, więc powinno być spoko.
Czas na jedną turę to 2 dni dla graczy i jeden dzień dla mnie. Sesja powinna wystartować na początku października, bo na początku jest sporo roboty.