Priviet,
Być może część z Was mnie kojarzy - jestem tym gościem, który biegał kiedyś po różnych forach i promował cykl notek poświęconych tworzeniu gier autorskich (znanych pod nazwą:
Socratic Design PL (Teoria projektowania RPG po polsku - Socratic Design PL.)). Poza tym, raz na jakiś czas, robię amatorskie gry role playing (takie jak, np.,
ta tutaj). A czasami nawet uda mi się
coś wygrać ([Konkurs] Głębia Przestrzeni). Ot, taki tam entuzjasta, hobbysta tej formy rozrywki. Bądź, po prostu, skryba. Jak Wam pasuje
.
Mniejsza jednak o mnie, traktujcie powyższe jako, po prostu, przywitanie się.
Ostatnio, czyt. wczoraj, mieliśmy
premierę naszej gry -
ЯED DЯEAM.
W skrócie, samą grę najtrafniej opisuje
Tweet, layout master projektu, parafrazując zatem jego własne słowa: "ЯD to independent role playing game w sowieckiej konwencji, której rozgrywka polega własnie na snuciu tego typu skazki. Gracze wspólnie wcielają się w metafizycznie ujęte duchy osobistości i, przy pomocy karcianej mechaniki, ustalają losy pewnego nieszczęśnika. Tak naprawdę jednak ma to na celu wyłonienie spośród tych duchów winowajcę, który naraził się Carowi Kościejowi Nieśmiertelnemu i zasłużył na potępienie".
Ogólnie, gra została wielokrotnie przetestowana. Sesje wykazały, że jest to całkiem solidny i grywalny projekt. Dodatkowo, pracował nad nim nader zacny sztab ludzi. Między innymi ilustrator
GunarDAN, znany z wykonania grafik do polskiej edycji gry TSoY - czy
Rydygier, redaktor wydanej ostatnio
Głębi Przestrzeni. Polecam przejrzeć powyższe linki - znajdziecie tam m.in.
promo-video oraz... komiksy promujące naszą grę. Tak czy inaczej, cała "czerwona drużyna" bardzo się napracowała, by podręcznik był dopieszczony pod wieloma względami.
Oczywiście, pamiętajcie, robiliśmy to "
for fun", więc nie oczekujcie od nas profesjonalizmu w każdym, najdrobniejszym nawet detalu
.
Zresztą - sami możecie nas sprawdzić. Towarzyszki, Towarzysze - oddajemy bowiem podręcznik do
ЯED DЯEAM w Wasze ręce. Za darmo. Bez żadnych haczyków.
Wszystko, co musicie zrobić, to skierować swoje kursory
pod ten adres (nie trzeba się rejestrować). Nie pozostaje mi zatem w tym momencie nic innego, jak zachęcić Was do ściągnięcia tego, trochę ponad 25-megowego, pliku PDF. Tudzież, jeśli proponowana wizja rozgrywki przypadnie Wam do gustu - o podzielenie się z nami uwagami. Wszelka merytoryczna krytyka, pomoże nam przy pracach nad kolejnymi projektami.
Z mej strony, to już wszystko - w razie ew. pytań, piszcie śmiało
.
Pozdrawiam,
Skryba - autor wiadomej gry autorskiej.
PS. Chciałbym też podziękować
Obsłudze LI - za nieoczekiwane wsparcie oraz słowa uznania, tak dla pracy całego "czerwonego zespołu", jak i jej efektu, w postaci prezentowanego Wam wyżej podręcznika. Spasiba!