| [komentarze i materiały] Z chłopa król... Tak, to ja, a to temat z komentarzami i materiałami do sesji. Już teraz proszę, żeby na wstępie gracze zgodnie z własnym sumieniem zadeklarowali posiadaną ilość złota.
Poniżej tymczasem mapa krain, oraz informacje o bogach, bo te przydadzą się nam najpewniej najbardziej.
Poza tym, czy ktoś uważa, że potrzebny będzie nam w obecnej fazie gry google doc? Cytat:
Napisał O krajach > Galben (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną żółtą koroną i ziemie do niej przyległe, w północno-zachodniej części mapy)
Stolica: Keltainen
Ustrój: Królestwo
Opis: Królestwo do niedawna rządzone przez króla Argeza. Na tyle silne, by obronić się przed ewentualnymi najeźdźcami, a jednocześnie dość zamożne, by prowadzić zyskowny handel morski i lądowy. W istocie handel i rzemiosło stanowią główne źródło dochodu Galben - wszystkie towary pochodzące z wydobycia muszą kupować od sąsiadów, ewentualnie zdobywać na drodze wypadów zbrojnych.
Miasta handlowe (od północy)
- Zyrion
- Riso
- Arvana
Porty (od wschodu)
- Port Fax
- Draga
Osady rolnicze (od wschodu)
- Tisum
- Jurgo
Forty (od północy)
- Fort Bridget
- Fort April
- Fort Ann
>Vertland (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną zieloną koroną i ziemie do niej przyległe, w południowo-zachodniej części mapy)
Stolica: Grundburg
Ustrój: Księstwo
Opis: Niewielki kraj, słabo zaludniony i niezbyt silny. Główne wpływy do skarbu państwa zapewnia górnictwo (wydobycie metali i granitu), oraz handel towarami leśnymi (drewno, futra). Z Galben łączy Vertalnd dość luźny i nieufny sojusz - na ziemiach przygranicznych co rusz dochodzi do spięć.
Podległość Vertlandowi deklaruje również jedna wyspa, będąca jedynym bezpośrednim ośrodkiem handlu morskiego. Na wyspie wytwarza się żywność, której 40% przeznaczone zostaje na handel zagraniczny.
Port: Nixoh
Osada rolnicza: Mazurin
Osada górnicza: Geodia
Fort: Fort Leśny
> Szwarcja (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną czarną koroną i ziemie do niej przyległe w centralnej części mapy)
Stolica: Froxis
Ustrój: Federacja
Opis: Duże państwo, które swoją potęgę zbudowało na licznej armii i handlu żywnością. Jest federacją miast-państw, które w dawnych czasach złączyły wspólne interesy. W późniejszych latach egzystencji federacja Szwarcji rozszerzała się kilkakrotnie o jedno czy dwa miasta, aż do postaci dzisiejszej.
Miasto handlowe: Ogg
Forty (od wschodu)
- Fort Wschodni
- Fort Borsuczy
- Fort Central
- Fort Kamienny (bardziej na północ)
- Fort Graniczny (na południu, przy granicy z Vertlandem)
Oazy (od północy)
- Fegra Oasis
- Lagda Oasis
- Midrit Oasis
Osady rolnicze (od wschodu)
- Amur
- Port Cinq
- Ustronie
> Krwen (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną czerwoną koroną i ziemie do niej przyległe, w północno-wschodniej części mapy)
Stolica: Rotborg
Ustrój: Księstwo
Opis: Niewielkie księstewko na północnym wschodzie, mogące poszczycić się silną, karną armią i niezrównaną flotą. To marynarze z Krwenu kontrolują sytuację na okalających kontynent morzach, przynajmniej w części świata, którą omawiamy.
Porty (od wschodu)
- Port Landa
- Port Larxenne
Forty (od wschodu)
- Fort Wielki Mare
- Fort Wniebowstąpienia
> Wyspa Rouge (na północnym wschodzie, stolica z różową koroną)
Stolica: Warna-Jambu
Ustrój: Królestwo
Opis: Gdyby nie niedobory żywności, wyspa Rouge byłaby samowystarczalna. Niestety, nieodpowiednia gleba zmuszają mieszkańców do intensywnej wymiany handlowej z Galben i Krwen. Na wyspie kwitnie rzemiosło, towary z Rouge są bardzo cenione, a co za tym idzie - bardzo drogie. W cenie również są wydobywane tam marmury i metale.
Miasta handlowe (od wschodu)
- Pellenor
- Wendgander
Porty (od północy)
- Port Pico
- Port Nadu
Osada górnicza: Wax
Oaza: Faras Oasis
Niepodległe miasta na wyspie są określane jako Port Uboczny i Bandycka kopalnia. | Cytat:
Napisał O bóstwach Rasy rozumne oddają boską cześć trzem bogom, z których każdy ma swoje atrybuty i łaski.
- Symrion, zwany Posłańcem. Roztacza boską opiekę nad wojownikami, wędrowcami, kurierami i łowcami. Jego atrybutami są złoty miecz i słońce. Patronuje zakonom rycerskim, a jego kapliczki tradycyjnie ustawia się w pobliżu rozdroży. Kapłani służący Symrionowi mogą wzywać jego łaski i przy jej pomocy uleczać, a także rozpraszać ciemność i niszczyć jej stworzenia.
- Sidorios, zwany Chciwcem. Roztacza swoją opiekę nad złodziejami, bankierami, żebrakami, przestępcami, karczmarzami, pijakami, najemnikami i biedakami. Jego atrybutami są moneta i oko. Jego kapliczki zwykle stoją na tyłach karczm, zamtuzów i lokali bankowych. Kapłani służący Sidoriosowi mogą wzywać jego łaski i przy jej pomocy odnajdywać zagubione przedmioty i osoby, odnajdywać drogę kiedy jest się zgubionym, oraz udzielać błogosławieństwa pomagającego zwyciężać w grach.
- Marla, zwana Panią. Pod jej opieką są kobiety i małżeństwa, a także domy rodzinne i sierocińce. Szczególną łaską cieszą się także aptekarze i cyrulicy. Jej stan kapłański składa się zazwyczaj z kobiet. Łaski Marli pozwalają jej kapłankom zjednywać sobie ludzi, leczyć poważne choroby i zranienia, a także odnajdywać drobne przedmioty - np. biżuterię. |
__________________ " - Elfy! Do mnie elfy! Do mnie bracia! Genasi mają kłopoty! Do mnie, wy psy bez krzty osobowości! Na wroga!"
~Sulfelg, elfi czarodziej. "Powołanie Strażnika". |