Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-10-2012, 00:43   #5
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Akcje w czasie bitwy:

Sternik (jak najwyższy Profession sailor):

1. Skręt! - Sternik kładzie statek na sterburtę albo bakburtę. Skręty ostrzejsze (po skosie) są prostsze od prostopadłych. Im większa prędkość tym trudniejszy test.

Cytat:
Profession (sailor) check DC10 with the following difficulty modifiers:

SPEED
0xAcceleration = -5
2xAcceleration = +5
3xAcceleration = +10
4xAcceleration = +20

DIRECTION
Diagonally Forward = +2
Hard to Port/Starboard = +5
2. Manewry wymijające! - Udany test sternika (profession sailor sporny z wrogim sternikiem) wprowadza statek w serię uników, utrudniających jego trafienie (+4 AC), jednak również utrudniających celowanie z własnej broni pokładowej (-8 )!

3. Yarr! Pocałuj mnie w rzyć! - Sternik zdaje sporny test profession sailor z wrogim sternikiem i błyskawicznie wprowadza statek w wybrany przez siebie manewr. Może wybrać związaną z tym karę dla wrogiego statku.
- 4 do testów profession sailor
- 4 do AC
- 4 do testów trafień wrogiej broni pokładowej

Dowódca/Pierwszy oficer:

1. Cała naprzód! - Dowódca zwiększa albo zmniejsza przyspieszenie okrętu o jeden stopień wydając rozkazy marynarzom na takielunku (brak testu).

2. Uwaga! - Dowódca zdaje test profession sailor vs 10 dając pilotowi +2 do jego testów (aid another)

3. Padnij! - Ostrzeżenie załogi przed nadchodzącym atakiem. Sternik otrzymuje -4 do testów sailor, a ogniomistrz -4 do trafienia, jednak załoga zyskuje +8 AC i +4 do ref saves. (brak testu)

4. Napraw to, marynarzu! - oficer ściąga większość dostępnych w pobliżu marynarzy, by rzucili inną robotę i zabrali się czym prędzej do koniecznych napraw/gaszenia pożaru. Sternik i ogniomistrz dostają -4 do testów, ze względu na nagły brak pomocników, jednak usterka zostaje pospiesznie naprawiona (w improwizowany, nietrwały sposób) - wymaga skilla craft(ships).

5. Do abordażu! - Sternik i ogniomistrz otrzymują kary -4, gdy załoga zagoniona zostaje do haków abordażowych by unieruchomić wrogi statek. Dowódca wykonuje test CMB statku + własny profession (sailor) vs CMD statku atakowanego. Manewru można użyć też do prób odczepienia się, gdy to nasz statek jest przyciągnięty do wrażej burty hakami, jednak wtedy dostajemy do testu karę -4.

Bosman (motywator załogi):

1. Będzie dobrze, marynarze! - bosman używa intimidate, perform albo diplomacy, by zwiększyć Morale załogi o 1 w nadchodzącej bitwie. Test vs DC 15 + 2x(obecne Morale +1).
2. Yarrr, patrzajcie jak szczają po pludrach! - bosman w przypadku trwającego abordażu może próbować zastraszyć wrogą załogę testem intimidate albo perform, obniżając ich morale. Test vs DC 15 + 2x(obecne Morale wroga)
3. Joł, hoł, hoł! - bosman opowiada pirackie przypowiastki bądź zachęca załogę do grupowego śpiewania zacnych szant. Daje to modyfikator +2 do testów wykonywanych przez innych oficerów na pokładzie. Test diplomacy, intimidate lub perform vs 15.
4. Tego dnia wykąpiemy się w ich krwi, marynarze! - bosman pobudza załogę przed bitwą zwiększając jej atak i obronę o +1. Test diplomacy, intimidate lub perform vs DC 15 + 2x(obecne Morale wroga)

Ogniomistrz - wymaga Profession (siege engineer)

1. Ładuj, celuj, ognia! - Ogniomistrz nadzoruje prace marynarzy, zdając test profession siege engineer vs 10 może dać im premie +2 do trafienia. W tej turze odpalone zostają też działa.

Modyfikatory obsługi artylerii:
Cytat:
Base Attack = +2
Untrained with Siege Weapon = -4
Range increments = -2 per increment beyond first
Manewry unikające własnego sternika = -8
Pocałuj mnie w rzyć wrogiego sternika = -4
Padnij! Napraw To! albo Do abordażu! własnego dowódcy = -4
2. Celuj... Celuuujj.... Ognia! - Ogniomistrz może poświęcić całą rundę jedynie na doradzanie załodze w celowaniu bez strzelania, co w następnej turze przekłada się na potrójne, zamiast podwójnych obrażeń przeciwko częściom statku. (Wymaga Profession (siege engineer) check DC20)

3. Niech krwawi! - Gdy Ogniomistrz rozkaże załodze uderzyć w część statku przeciwnika, która została już wcześniej ostrzelana i uszkodzona, może jeszcze w tej samej turze zadać obrażenia potrójne zamiast podwójnych. (Wymaga Profession (siege engineer) check DC20)

Zasady abordażu dla npców:

Cytat:
Attack is equal to the captain's Profession (sailor) skill.

Defense is equal to the captain's Profession (sailor) skill + 10.

The following modifiers apply to both Attack and Defense:
Every 5 crew below minimum = -1
Every 5 crew over minimum = +1
Masterwork Arms = +1
Won previous round(s) = +2(cumulative)
Lost previous rounds(s) = -2(cumulative)

Morale a crew's starting Morale score is equal to their side's Infamy score divided by 10(round down), with a minimum Morale score of 1 and a maximum score of 10. Morale can be modified by the Bosun prior to boarding, or by purchasing the "Well Paid" upgrade, or by circumstantial bonuses or penalties the GM applies.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 09-12-2012 o 12:28.
Tadeus jest offline