Znajomość Wolfsheim nie będzie absolutnie żadnym problemem.
Co zaś tyczy się panteonów. Jasne nikt nie lubi ograniczeń. Chciałem jednak zachować w miarę spójne koncepcje. Samuraj czy inny wojownik w skórze jaguara niezbyt pasują mi do mrocznego lasu znajdującego się w sercu Europy i tła pełnego tamtejszego - tutejszego folkloru.
Skoro jesteśmy przy panteonach to dwie rzeczy, o których mogę wspomnieć:
1) Zdecydowałem się jednak na The Rus jako przedstawiciela słowiańskich bóstw. Nawet jeśli tylko częściowo, jest to mimo wszystko oficjalnie opracowany panteon. Zdecydowałem się na kilka autorskich rozwiązań, więc chociaż tutaj będę trzymał się podręcznika.
2) Wreszcie położyłem swoje łapy na Ekranie Mistrza Gry. Mój francuski zdecydowanie zardzewiał, ale nie ma tam tyle tekstu, żeby miało to być jakimkolwiek problemem. Dlaczego o tym wspominam? Ano dlatego, że znajduje się w nim jeszcze jeden panteon - Nemetondevos. Innymi słowy galijscy bogowie.
Ostatecznie lista dostępnych bóstw dostępnych podczas rekrutacji wyglądać będzie następująco:
- Aesir: Baldur, Bragi, Forseti, Freya, Freyr, Frigg, Heimdall, Hel, Idun, Loki, Njord, Odin, Sif, Thor, Tyr, Uller, Vidar.
- Dodekatheon: Aphrodite, Apollo, Ares, Artemis, Athena, Dionysus, Hades, Hephaestus, Hera, Hermes, Poseidon, Zeus.
- Nemetondevos: Belenos, Camulos, Cernunnos, Taranis, Andarta, Epona, Esus, Goibnhiu, Nantosuelta, Sukellos, Teutates, Sirona.
- Rus: Belebog, Chernobog, Dievas, Jarilo, Krsnik, Marzanna, Perun, Poerewit, Sieba, Svarog, Veles, Zislbog.
- Tuatha de Dannan: Aengus, Brigid, Dagda, Danu, Dian Cecht, Lugh, Manannan mac Lir, Morrigan, Nuada, Ogma.
Jak widać jest w czym wybierać.
Dodatkowa informacja dla fanów Aesir, którzy jednak nie mogą zdzierżyć posiadania tak daremnej umiejętności jak Jotunblunt. Zrezygnujemy z oryginalnej wersji i sięgniemy po dużo lepsze autorskie opracowanie, które można znaleźć pod tym
linkiem (mediafire).