Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-11-2012, 20:40   #1
Eleanor
 
Eleanor's Avatar
 
Reputacja: 1 Eleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputacjęEleanor ma wspaniałą reputację
[komentarze] Wyprawa

Witam wszystkich graczy.

Tutaj będziemy sobie, jak wszyscy świetnie wiedza, wyjaśniać wszelkie wątpliwości co do sesji.

Dla tych, którzy jeszcze tego nie wiedzą bardzo ważna informacja na temat MG.
W sesji będzie ich dwóch albo raczej, starając się zachować poprawność językową: dwoje.
Drugim mistrzem będzie Sekal

Na początek kilka kwestii z rekrutacji, które będziemy brać za dogmaty w kwestiach spornych:

* Kwestia konwencji: Heroic Fantasy, Forgotten Realms
* Kwestia miejsca: Sesja rozgrywać się będzie w świecie Forgotten Realms, na dalekich pustkowiach pomiędzy Thay, Murghormem i Ziemiami Hordy
* Kwestia zgodności z settingiem: Wszelkie materiały kanoniczne zachowują ważność, data rozpoczęcia przygody to wczesne lato 1375r. Moja interpretacja settingu jest moją interpretacją settingu. A świat jest nieco inny. Jaki? W sesji się okaże.
* Kwestia zastosowania mechaniki: W tej sesji opieramy się na logice i zdrowym rozsądku, wszystkie rzuty wykonuje MG. Gramy korzystając z mechaniki Pathfindera. Mechanika rozstrzyga kwestie sporne, przy czym spory z MG rozstrzyga MG. O konieczności odwołania się do niej decyduje MG.
Tu temat do którego warto zaglądać: http://lastinn.info/podstawy-dnd/117...tml#post388971
* Kwestia kontroli MG nad poczynaniami graczy: Gracze mają nieograniczoną swobodę, jednak opis konsekwencji ich czynów leży w gestii MG. W niektórych (sami sprawdźcie jakich) sytuacjach gracze wchodzą w interakcję ze światem na opisanych zasadach i sami opisują skutki niektórych swoich czynów, po uzgodnieniu z mG
* Kwestia relacji wewnątrz drużynowych: To jest życie, więc konflikty w drużynie są akceptowane. Fabularnie uzasadnione są zawsze zasadne.
* Kwestia częstotliwości postowania: Tempo postowania gracze post co 3 dni MG 1 dzień na odpis.
* Kwestia preferowanej długości postów: Długość się liczy mniej, ważniejsza jest jakość a najważniejszy MG. Optymalna wielkość 0,5-1 A4. Choć czasami może się okazać, że posty będą nieco krótsze.
* Kwestia poprawności i schludności notek: Żadnych emotek, psują mój nastrój. Zakładam, że dialogi między osobami pisane są przy udziale tych osób lub za ich zezwoleniem (inne sytuacje są po prostu niedopuszczalne) Nie ma więc potrzeby pisania na górze postu przy czyim udziale dany post został napisany. Proszę tego nie robić!
* Kwestia zapisu dialogów: Dialogi piszemy kursywą oraz poprzedzamy myślnikiem.
* Kwestia zapisu myśli postaci: Jeżeli znajdzie się postać decydująca się na myślenie to myśli postaci zapisujemy wybranym przez MG kolorem czcionki - czarnym. Myśli poza tym zaznaczamy z obu stron tyldą oraz piszemy kursywą.
* Kwestia podpisów pod notkami graczy: Wyłączamy podpisy w notkach sesyjnych. Lub nie. Można umieszczać w podpisach pochlebne opinie na temat MG i Forum. Lub inne byle tylko pochlebne
* Kwestia edycji: Zasadniczo nie zezwalam na żadne edycje raz wklejonych postów, chyba że edycja czysto estetyczna poprawiająca schludność i poprawność postów. Jeśli edycja inna z jakiegoś powodu jest konieczna (nakaz MG, prośba innych graczy) należy koniecznie napisać o edycji w komentarzach, by inni gracze zajrzeli jeszcze raz do przeczytanego postu i zapoznali się z przedmiotem edycji.
* Kwestia języka: Stosowanie poprawnej polszczyzny, zasad polskiej gramatyki i ortografii (poza sytuacjami fabularnie uzasadnionymi) jest jednym z wymogów MG wobec graczy. Na potknięcia interpunkcyjne mogę przymykać oko.
 

Ostatnio edytowane przez Eleanor : 24-11-2012 o 21:06.
Eleanor jest offline