Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-11-2012, 19:03   #1
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
[Komentarze] Kanadyjskie Noce


Witam w temacie komentarzy, moi mili.

Tutaj będziemy komunikować się poza grą, wrzucać deklaracje oraz ogłoszenia parafialne (to głównie ja). Pytania o sesję bądź setting również tutaj. Przejdźmy zatem do konkretów.

Kwestia estetyki postów
Posty piszemy zgodnie z zasadami polskiej ortografii oraz interpunkcji (każdy w granicach swych zdolności językowych). Nie zamierzam karać za poślizgi w tej kwestii, ale starajmy się, aby posty wyglądały reprezentatywnie. Teksty w językach obcych można jak najbardziej wrzucać, czy to w dialogach czy w formie cytatów. Angielski i francuski znam, więc nie mam z tym problemu. Wulgaryzmy i soczyste scenki również są dopuszczalne, w końcu gramy w World of Darkness. W sesji wszystkie posty są z punktu widzenia postaci, wobec czego zero uwag w stronę graczy bądź Narratora / MG; od tego są komentarze.

Kwestia formatowania postów
Piszemy w trzeciej osobie liczby pojedynczej, to akurat muszę narzucić niczym dyktator. Nie trawię narracji w pierwszej osobie i nie mam planów, by zacząć. Światotworzenie jest dozwolone, jeśli coś nie zostało przeze mnie dokładnie opisane. Tworzenie pomniejszych NPC'ów nieopisanych w KP również - ot, przekąsek na przykład. W przypadku NPC'ów wprowadzonych przeze mnie oraz szczegółowo opisanych lokacji - przykro mi, musicie działać w narzuconych odgórnie ramach.

Wielkie ściany tekstów dobrze jest oddzielić jedną, pustą linijką; łatwiej się czyta. Dialogi od myślników, kursywą. Myśli postaci stylem angielskim (w cudzysłowie i kursywą), chociaż tutaj można też użyć tyldy - jak kto woli. Nie pogrubiamy nic, jedynie nagłówki zawierające w sobie nazwę miejsca, w którym postać się znajduje. Do zaznaczenia przeskoku czasowego - pusta linijka, wyśrodkowany znaczek wedle własnego widzimisię (osobiście używam trzech gwiazdek) oraz po raz kolejny pusta linijka. Obrazki dopuszczam wyśrodkowane i nierozwalające wyglądu strony. Gify mogą również się znaleźć, jeśli pasują do treści i nie jest ich za dużo.

Kwestia mechaniki
Rzucać będę ja. W zaciszu domowym, bez ujawniania wyniku rzutów. Spisywanie wszystkiego i wrzucanie jest zwyczajnie strasznie nużącym dla mnie zajęciem, musicie mi w kwestiach mechaniki zaufać. Czasami (czyt. kiedy mi się nie będzie chciało bądź nie będę miał jak) poproszę Was o odpowiedni rzut i przesłanie wyniku. Mechanikę będę wykorzystywać głównie podczas walk i jakichś przepychanek słownych, z odpowiednimi modyfikatorami za opis chociażby.

Kwestia zgodności
Znajomości Montrealu nie wymagam, bo sam takowej nie posiadam. Będę naginać fakty i modelować metropolię tak, aby pasowała do konwencji. Rzecz nie tyczy się ważniejszych lokacji bądź historii (montrealska prosperita podczas Prohibicji naprawdę miała miejsce). Moja wiedza ogranicza się do artykułów na Wikipedii, na której można całkiem wiele poczytać o Montrealu pod warunkiem, że zna się język Szekspira.

Kwestia scenariusza
Scenariusz jest otwarty. Główna oś fabuły istnieje, jednak będą wątki poboczne i jakieś osobiste dylematy / problemy. Fabułę mam rozpisaną na trzy akty (nie licząc wstępu), z czego Akt II będzie prawdopodobnie najdłuższy i najbogatszy w wydarzenia. Akt I to powolne wprowadzanie ważnych wątków, a akt III - grande finale. Pierwsza tura będzie stanowić preludium, ale wytyczne podam, kiedy przyjdzie dla Was pora na klepanie w klawiatury.

Kwestia terminów
Sześć dni dla graczy, cztery dla Narratora.

Kwestia kija
Za niedotrzymywanie terminów bez uprzedniej zapowiedzi oraz łamanie zasad raz po razie będą przyznawane strikes. Metafora bejsbolowa; każdy wie, co się dzieje, jeśli ma się trzy na koncie.

Kwestia marchewki
PD'ki, PD'ki i jeszcze raz PD'ki. Oraz przychylność Narratora / MG podczas rzutów. A tak na poważnie - gracze, którzy sesję będą brali serio i widać będzie, że podobnie jak ja chcą ją doprowadzić do końca, mogą liczyć na większą liczbę wątków pobocznych i możliwości, jakie z nich będą płynąć.

Kwestia google.doc'a
Będzie używany, jeśli zajdzie taka potrzeba. Przymuszać nikogo nie będę, ale walki mogą być rozgrywanie właśnie tam. Zwyczajnie szybciej się z nimi tam uwiniemy. Link (wpiszcie się i wybierzcie sobie kolor): KLIK!


Trzy zadania

1. Wstawić avatara. Szerokość 200 pikseli. Może być rysunkowy, byle nie komiksowy / anime / manga / jakakolwiek inna wariacja.

2. Poturlać k10 na Vitae i wynik wstawić do panelu w sesji bądź przesłać mi.

3. Napisać krótką notkę o postaci. Należy w niej zawrzeć to, co jest powszechną wiedzą. W przypadku wampirzych sojuszników (twórców, mentorów, etc) - ich również proszę pokrótce opisać. Nie piszcie jednak wszystkiego, bowiem pójdzie to na doc'a z NPC'ami oraz będzie dostępne dla wszystkich graczy, jak również postaci. W końcu to wiedza powszechna. Sekrety można zachować, linii krwi nie trzeba ujawniać.


Proszę również o ustosunkowanie się co do kwestii terminów. Moją propozycją jest 6 dni dla Was, 4 dla mnie.

Uff, to by było na tyle. Zaraz otworzę temat sesji i zacznę powoli uzupełniać panele. W sumie jak na razie to wszystko.

Można się już integrować.

Pozdrawiam,
Aro.is

EDIT: Ważne linki:

Doc roboczy - czyli ten, na którym będziemy wspólnie tworzyć posty, jeśli przyjdzie taka potrzeba.

Doc informacyjny - czyli ten, na którym można poczytać sobie o Spokrewnionych w Montrealu. Struktury władzy, głowy Przymierzy, NPC'e ważni dla postaci graczy jak również Wasze postacie.
 
__________________
"Information age is the modern joke."

Ostatnio edytowane przez Aro : 02-12-2012 o 23:21.
Aro jest offline