Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-12-2012, 21:37   #21
abishai
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Niestety,... uważam że prowadzenie w czasach współczesnych po prostu mi nie wychodzi. Poza tym, nie znam realiów nowoczesnego wywiadu na tyle dobrze by prowadzić coś realistycznego.


PS.
W ramach zaostrzenia apetytu, coś z moich notatek dotyczących sesji z drowami.

Cytat:
Kilka informacji ogólnych.
Jak każdy wie drowy to matriarchat, domami rządzą zawsze Matki Opiekunki w przeważającym przypadku, kapłanki Lolth.
Poniżej opisane są wszystkie domy Erelhei-Cinlu, innych nie ma o ile jakiś gracz nie wyda gwiazdek na pozycję *****. I nie stworzy owego domu według poniższego wzorca. Taki nowy dom musi się podpiąć pod jedną z dzielnic, no i nie daje żadnych bonusów graczowi. Ale taka jest cena za samodzielność. Za to odgrywa się wtedy Matkę Opiekunkę takiego domu.
Niestety nie można inaczej. Nie można stworzyć postaci z nieistniejącego domu i zrzucać na MG całej mordęgi dopasowywania go do już gotowego schematu. Po prostu to za dużo roboty, by mógł sobie pozwolić na jej branie na barki.

Opis domu zaczyna się nazwy, potem jest pieczęć, nazwa dzielnicy, imię Matki Opiekunki, opis domu.
Po części informacyjnej jest zaś mięsko, czyli:
Polityka: Z kim obecnie dom trzyma sztamę, a z kim jest na wojennej ścieżce. Jaką postawę zajmuje wobec “sąsiadów”.
Bonusy domu jakie można dostać (czyli kiedy zyskuje się kropkę i jaka technika walki jest charakterystyczna dla domu).
Proponowane wolne miejsca, czyli pozycje w hierarchii wolne do obsadzenia (nie są to jedyne miejsca, lecz te które mi przyszły do głowy podczas tworzenia struktury domu).
Zakazane pozycje, czyli pozycje już obsadzone przez NPCów i których zająć nie można zajmować.

Tormtor
Pieczęć: elektrumowy oszczep
Miejska dzielnica: Getto cudzoziemców
Matrona: Verdaeth
Opis:
Tormtor to obecnie najpotężnieszy i dominujący dom w Erelhei-Cinlu.
Ród ten obecnie prosperuje po przewodnictwem matrony Verdaeth.
Choć dom ów wyłonił się jako zwycięski i zapewnił sobie supremację po ostatniej wojnie kapłanek, to Verdaeth utraciła w niej wszystkich doradców i musiała ich zastąpić niedawno. Z zabezpieczeną pozycję Verdaeth rozszerzyła działalność swego domu na powierzchnię wchodząc w kruchy sojusz z imperium Thay i zezwalając na wybudowanie w swym gettcie dość dużej enklawy czerwonych czarodziei. Ów sojusz ma jeszcze słabe podstawy, zwłaszcza że i na powierzchni jak i w samej enklawie występują jeszcze tarcia między oboma sojusznikami. Niemniej z czasem pewnie ten sojusz ulegnie umocnieniu, co nie zmienia faktu że dom Tormtor sukcesywnie rozwija kontakty z powierzchnią wysyłając zarówno agentów jak i przekupując polityków. Główną siłą domu Tormtor jest armia, to wojownicy tego domu patrolują mury miejskie i pilnują bram. Ten obowiązek jednak jest wymaga dużych zasobów ludzkich, zbyt dużych aby dom ten mógł obecnie sam je udźwignąć. Dlatego też Verdaeth “pozwoliła” domowi Despana na użyczenie pewnej ilości ich wojsk do pełnienia tego obowiązku.
Oczywiście pod kontrolą oficerów domu Tormtor. Niemniej Matka Opiekunka doskonale wie, że taki czyn odsłania słabość jej domu i czyni ją dłużniczką Shehirae.
Dlatego niemalże pewnym jest że wkrótce zrobi coś z tym.
Polityka:
Sojusz i bliskie stosunki z domem Despana.
Sojusz z domem Aleval.

Sojusz i przyjaźń z Thay.
Neutralność względem duergarskiego miasta Icehammer
Luźne stosunki z osadą Kuo-toa leżącą na północy.


Bonusy domu:
- darmowa * wpływów jeśli wpływy dotyczą armii miasta
Atut prestiżowy:
TORMTOR SCHOOL [STYLE]
You have learned House Tormtor's fighting technique from its
weapon masters.
Prerequisite: Point Blank Shot, Weapon Focus (javelin),
base attack bonus +6.
Benefit: If you deal damage on a melee attack with a
javelin, you can then throw that javelin at any other target
within 30 feet as a swift action (using your highest base ranged
attack bonus).
You take no penalty when making a melee attack with a
javelin.
You gain a +1 bonus on damage rolls with javelins.
Proponowane wolne miejsca:
Czworo z sześciu doradców Verdaeth:
Naczelny mag domu Pozycja *****
Opiekunka świątyni Pozycja *****
Powiernik Verdaeth (czyli jej aktualny kochanek) Pozycja***
Usta Verdaeth (czyli szefowa dyplomacji) Pozycja****
Inne:
Pułkownik wojska domu: Pozycja ****
Kapitan wojsk Tormtor: Pozycja ***
Naczelny mag wojenny: Pozycja ****
Ochmistrz domu: Pozycja ***
Naczelny kwatermistrz wojskowy: Pozycja****
Kapitan najemników:Pozycja *** (i wpływy **** jeśli wybierzecie rasę nie drowa)
Przedstawiciel domu Tormtor: Pozycja ***
Zakazane pozycje domu:
Naczelny dowódca armii, kapitan straży domu, arcymag miasta, szef szpiegów domu
Czyli jak będą wyglądały opisy domów i... do czego w praktyce służy pozycja.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline