Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-01-2013, 21:08   #259
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Violet będzie miała na to odpowiedź w dzisiejszym odpisie.



Poniżej różne mechaniczne pitu pitu, zamiast to czytać możesz mi wysłać PW o treści:

"Jak dostanę PD to automatycznie zwiększam umiejętności: " i wybrać jedną z:
- Walki
- Zwiadu
- Naukowe
- Spozy
- Gadki

a automatycznie będzie się lokowało.

Lub nic nie pisać i olać ten mechaniczny biznes, bo przecież nie to jest najważniejsze w tej grze.


To tak:
1. Poziom, który jest pokazany w tabelce to poziom postaci. Wielkość wyszkolenia została stworzona na podstawie fabuły związanej z waszymi postaciami, a nie dążeniem do wyrównania poziomów.
2. Liczba poziomów pojawiła się, żeby jednak dążyć do wyrównania - im większy poziom postaci tym więcej kosztuje podwyższenie jakiejś umiejętności. Maksimum umiejętności to 12.

Punkty doświadczenia:
1. Otrzymujemy co Rzeczywistość i tylko w pierwszej rundzie Rzeczywistości możemy je zużyć. Chomikować można, ale zużyć je można tylko w tych pierwszych rundach. Akurat teraz skoro dopiero wchodzą w życie te reguły można przez okres całej drugiej Rzeczywistości wydawać PD.
2. Fajnie by było jakbym uzasadniał oceny, ale niektóre z tych uzasadnień zdradzałyby zakulisowe działania, dlatego uzasadnień nie będzie - można się o nie dopominać w raporcie to postaram się przypomnieć za co. Ogólnie tych z kategorii I nie spisuję, bo to sporo roboty, gdy robię odpis chwilę przed pójściem spać. Spisałem wszystkie "5" i one są uzasadnione - ale to w raporcie dopiero.
3. KATEGORIA I: PD dostaje się z oceny odpisów danej tury (w jednej turze można dostać 1 PD, choć teoretycznie można 2 (zdarzyło się do tej pory 4 razy - w tym jedynie dwójka z tych postaci jeszcze żyje) i 3 (aczkolwiek "6" (czyli tutejsze 3 PD) w ciągu ostatnich gier dostał tylko Oloth raz, nie pamiętam za co, ale jest to w turze 15 Przetrwaj to magią i mieczem). Niektórzy z was dostali więcej niż 5 PD w ciągu tych 10 tur, ale uznałem, że takie będzie ograniczenie w tej kategorii.
4. KATEGORIA II: za klimat postaci od 1 do 3 PD. Jak już napisałem wszystkie postacie są fajne, ale niektóre bardziej pokazują swoją fajność.
5. KATEGORIA III: osiągnięcia fabularne, tutaj mogą posypać się PD jeżeli zdążycie zrealizować coś ważnego - niestety jak to bywa w skokach między światami czasem nawet nie zdążycie się zorientować gdzie jesteście i o co chodzi, gdy już śmigniecie dalej.

Ujawniona jest jedynie suma ze wszystkich trzech kategorii, więc nie będziecie wiedzieć kto i co i czemu, ale w raporcie będzie o tym mowa. Aktualnie nie podam PD martwych postaci, aczkolwiek pojawi się to w raporcie, bo te PD również są.

Horton - 6 PD
Wilhelm - 5 PD
Barney - zgnieciony przez wielką mackę w Rzeczywistości I
Simon - 3 PD
Iwan - 5 PD
Bruce - 4 PD
Yoshimitsu - 4 PD
Jayden - 6 PD
Arania - jej głowę spalił Pyro w Rzeczywistości I
Ricky - 4 PD
Gregory - 4 PD
Dziennik - 3 PD
Mokujin - osiągnął apoteozę zatruwając resztę życia innym w Rzeczywistości I i później
Morgoth - 3 PD
Violet - 6 PD
Robert - 3 PD

Niektóre oceny mogą dziwić, bo gracze działali na początku gry, a potem przycichli, ale wciąż tu są, więc może jeszcze coś zdziałają. Przypominam również, że w tej grze główną wagę przywiązujemy do działań postaci - jasne, fajnie mieć wyśrubowane statystyki, ale to niewielki procent wpływający na wygraną.

No dobra, zatem macie już PD. Na co je wydać?

1. Nie wydawaj, nie ma przymusu.
2. Na umiejętności (ta druga tabelka w pierwszej wypowiedzi tego tematu i tematu gry).
3. Na moce spozy (o tym niżej i jedynie dla chętnych, bo używanie tego wymaga trochę wysiłku później przy odpisywaniu).
4. Na nagły przypływ informacji o otaczających was Rzeczywistościach do głowy postaci.
5. Na atrybuty (to ta pierwsza tabelka w pierwszej wypowiedzi) - kosztuje 10 PD za 1 punkt i nie można zwiększać powyżej 4. Czyli drożyzna nie warta inwestowania.

Umiejętności:
1. Mogą mieć wartość "0", "3", "6", "9" lub "12".
2. Podwyższenie o stopień kosztuje tyle PD jaki poziom posiadacie, czyli na przykład Robert może wydać swoje 3 PD na dwa podwyższenia umiejętności (pierwsze za 1 PD - da mu to poziom postaci: 2 - i drugie za 2 PD), a Horton za swoje 6 PD może podwyższyć jedną umiejętność za 5 PD i zostanie mu 1 PD na później.
3. Wyjątkiem jest "12" - kosztuje 6 PD dopóki jesteście na poziomach 1-6, a potem tyle ile macie poziom postaci.

Moce spozy:
1. Każda wykupiona ścieżka ma wartość 0-4 (co przekłada się na słowny opis: "Świadomy", "Początkujący", "Zaawansowany", "Mistrz", "Arcymistrz").
2. Wykupienie ścieżki powoduje przejście na poziom "0 - Świadomy" i kosztuje 3 PD. Głównie pozwala na swobodne korzystanie z mocy magicznych przedmiotów.
3. Kolejne stopnie kosztują tyle ile ich wartość +2 PD czyli "Początkujący" 3 PD, "Zaawansowany" 4 PD, "Mistrz" 5 PD, a "Arcymistrz" 6 PD.
4. Podstawowe ścieżki magii (z Arcanum biorę to) to Ziemia, Ogień, Powietrze, Woda, Energia, Mentalne, Czarna Nekromancja, Biała Nekromancja, Przepowiadanie, Metamagia, Przemiana, Natura, Iluzja, Przywoływanie, Przeniesienie i Temporalne. - tutaj znajduje się wyjaśnienie, choć tylko w języku angielskim, czary, które są tam wymieniane to wskazówka co potrafią te moce GameBanshee
5. Można stworzyć własna ścieżkę, choć to powyżej niby odpowiada na wszystko. Gwoli wyjaśnienia: nie pamiętam już do czego jest Metamagia, jak wygrzebię instrukcję do Arcanum to jutro powiem jeśli ktoś będzie zainteresowany, resztę dokładnie wiem co i jak. Tajemniczo brzmiące Nekromancję polegają na tym, że Czarna zadaje cierpienie i przywołuje zombiaki, a Biała leczy i przywołuje ze zmarłych.
6. Podstawowe ścieżki mentalizmu (z Astropola biorę) to: Biokineza, Uzewnergia, Telepatia, Wielozmysł, Mesmeryzm i Psychoportacja (tutaj o tym: http://lastinn.info/archiwum-sesji-z...-astropol.html ([Karty Postaci] Astropol) bez zwracania uwagi na różne dziwne punkty, procenty i takie tam).
7. Można jeszcze wymodlić Cuda, ale to już zupełnie wyższa szkoła jazdy i tylko fabularna (choć datek PD by się przydał).

Niektóre postacie mogą od początku gry używać tych mocy... to znaczy mogłyby, gdyby w Rzeczywistości I było to dostępne. Jak przekonacie się w dzisiejszym odpisie w Rzeczywistości II to jest dostępne. Czy będzie w III i później to już inna sprawa, więc wydawanie na to PD tylko na własne ryzyko.

Co jakie postacie już mają zostanie podane w najbliższym odpisie (a potem dodane na początku gry).

Nagły przypływ informacji:
Teraz to wymyśliłem, więc jutro dopiero będą do wykupienia informacje. Za różną cenę różne informacje, ale bez podania chociażby skrawka o co chodzi. Takie ryzyko. Ogólnie jest tak, że każdy ze światów jaki odwiedzacie ma jakąś historię. Na przykład moim zdaniem Rzeczywistość II ma naprawdę ciekawe tło fabularne... ale z racji, że to przetrwajohorror to niekoniecznie dowiecie się czegokolwiek... z drugiej strony każda z Rzeczywistości ma jakieś cele fabularne do zrealizowania dla postaci graczy. Na przykład w Rzeczywistości I, gdybyście włączyli generator lub dotarli do centrum sterowania to gra wyglądałaby inaczej.

Już samo skradanie się Violet zmieniło grę, bo gdyby nie to to Danielsa już byście nie spotkali. Nie mówiąc o interesującym zgonie Mokujina.
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 09-01-2013 o 17:18.
Anonim jest offline