Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-01-2007, 23:41   #41
Yarot
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Nóż czy sztylet nie jest bronią, która posiada jakieś specjalne cechy. Można tych broni używać w drugiej ręce podczas, gdy walczycie mieczem chociażby. Sztylet to broń krótka, zatem wymaga podejścia do kogoś na bliski zasięg, by zadać skuteczny cios. Dlatego też trzeba uważać przy ataku na napastnika walczącego mieczem lub halabardą. W takim wypadku ma on jeden ekstra atak i jeśli tym atakiem spudłuje, to dopiero wtedy zaczyna się normalna runda walki. Jeśli trafi (nawet jeśli cios nic nie zada lub zostanie sparowany) to nie uda się walczącemu podejść bliżej i w kolejnej rundzie znów musi przetrwać atak, by nie zostać trafionym. Dlatego w takim wypadku najlepiej sprawuje się zastosowanie uniku lub zwodu. To pomaga. A przeciwnik w zwarciu musi odrzucić broń długą i walczyć czymś innym. To dla walczącego nożem jest szansa na wyprowadzenie skutecznego ciosu zanim przeciwnik wyjmie odpowiednią broń.
A teraz mamy walkę na obie bronie krótkie, zatem nie ma problemu z podejściem. Atak Bertholda jest w korpus. To największa i najłatwiesza do trafienia lokacja. Oryginalne zasady podręcznika mówią, że atak na wybraną lokację kosztuje -20% do Trafienia. Ja trochę zmieniłem te reguły i obecnie wygląda to tak:
Korpus -5%
Ręce -10%
Nogi -15%
Głowa -25%
Zatem atak na korpus ma modyfikator -5%
Najpierw inicjatywa
Dla Bertholda Zwinność 33
[dice:507c2b30e7]1d10 = 401015054 [/dice:507c2b30e7]
Dla Kapitana Zwinność 36
[dice:507c2b30e7]1d10 = 730677598 [/dice:507c2b30e7]
Kapitan powstrzyma się z pierwszym atakiem, jeśli będzie jego tura pierwsza.
Dla Bertholda z Walką Wręcz jest to 32-5 czyli 27.
[dice:507c2b30e7]1d100 = 2053176903 [/dice:507c2b30e7]
Oczywiście jeśli będzie trafienie, to od razu spadnie na korpus. Będzie to zmartwienie Kapitana, co będzie on wtedy robić.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline