Cytat:
Napisał AJT Fajnie, teraz już dla mnie jasne
A teraz już pytania mechaniczne
Część żółta jest tak jakby główną umiejętnością, a biała specjalizacją, tak? Czyli na przykładzie Twojej karty rzucając kamieniem jest 5+10 do testu? Zawsze tak jest ('główna' + ew. 'specjalizacja')?
Co w sytuacji, jak jest zero w umiejce? Automatyczna porażka, czy normalnie jest jakiś dodatek z cechy (np. Atak)? Pytam bo w przykładzie o wspinaczce np. tego dodatku nie było.
A i jeszcze może sugestia co do mechaniki.
- Może by się przydało rozróżniać stopień trudności testu? Łatwiej z jednej odległości trafić w jabłko, niż w beczkę
- Może też do testów między NPC i BG, czy BGvsBG do przykładu, który opisałaś dodać rzut kością i dopiero po tym porównywać? Wtedy wejdzie jeszcze ten czynnik losowy dający szanse nawet komuś z mniejszym skillem. |
Dobra, chyba rozgryzłem mechanikę (jak coś proszę poprawić)
W sytuacji 0 w umiejce, rzuca się z tabeli Cech (Wytrwałość, Cierpliwość, Kondycja...) które są oparte na: wstępnej karcie postaci (cechy charaktery, wady, zalety, historia). Nie jestem pewny czy Umiejętności (białe i szare pola), oraz Kategorie (żółte pola) są też brane pod uwagę przy ustalaniu wartości tabeli Cech.
Czyli, zawsze jest szansa, ale stosunkowo mniejsza gdy nie ma się żadnej wymaganej umiejki.
W przypadku trudności testów myślę, że będzie modyfikator okolicznościowy (pogoda, stres, zaskoczenie, odległość etc) i będzie on oparty również na wartości korespondującej cechy. Wysoka Cierpliwość może znieść negatywny modyfikator okolicznościowy (lub jego część) przy strzale snajperskim. Podobnie jak Wytrwałość przy znoszeniu bólu, czy choroby. Innym przykładem mogłaby być Zaradność przy testach Przetrwania, czy też innej Improwizacji.