Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-02-2013, 11:34   #7
Magnesus
 
Magnesus's Avatar
 
Reputacja: 16 Magnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znany
Najpierw sprawdzałem grunt, jeszcze tutaj nie prowadziłem, ale skoro jest zainteresowanie, to pora na szczegóły.

1. Próbka sesji

I strawią nas płomienie AP - Wieża - tutaj jest zapis poprzedniej sesji, którą prowadziłem (świat ten sam)

2. Mechanika i karta postaci
Całość jest specjalnie dostosowana do prowadzenia na forum, stąd mocno uproszczona.

Karta postaci:
(postaci wklejajcie w temacie rekrutacji, czas do środy do północy)

Imię:
Rasa: (opisane tutaj: Ramar IV: teraźniejszość, kynit, magia, bogowie, rasy | Studnia - ale najlepiej jeśli będziecie grać ludźmi, w przypadku shalarów pamiętajcie, że będzie wobec nich sporo wrogości, bo z ich imperium toczy się wojna)
Krótki opis: (opisać kim postać jest, jak wygląda)
Cechy: (wartości 0-5, do podziału 15 punktów)
Siła, Zręczność, Zwinność, Inteligencja, Charyzma, Percepcja
Umiejętności: można sobie dowolną ilość wymyślić, mogą być ogólne (walka) lub szczególne (walka mieczem dwuręcznym), wartości 0-5, do podziału 15 punktów,
Jeśli ktoś chce grać osobą obdarzoną mocami magicznymi, musi wybrać specjalność (np. magia ognia), nie ma zaklęć, mówi się co chce się osiągnąć, a trudność jest wtedy ustalana "na oko" zależnie od tego jak bardzo wpływa to na akcję. Do rzucania czarów wymagane są kamienie kynitu (dopisać wtedy do karty postaci trzeba ich moc, zakładamy na początku, że każdy może sobie dopisać 15 - odpowiada to małemu kamykowi - wystarczy to na całą sesję umiarkowanego używania czarów, najpotężniejsze zaklęcia zużyją cały kamień od razu).

Wartości 0 i 5 nie wolno wybierać.

Testy są k10, próg testu to: cecha + cecha + modyfikatory ALBO cecha + umiejętność + modyfikatory ALBO cecha + modyfikatory (gdy nie ma odpowiedniej umiejętności). Modyfikatory zależą od złożoności zadania i dopasowania umiejętności do zadania.
Testowane są całe deklaracje (można zadeklarować prostą czynność np. "tnę mieczem" albo złożoną np. "serią ciosów próbuję go zepchnąć z murów").
Przykład testu dla "tnę mieczem": zręczność + walka mieczem = próg testu 6. Trzeba wyrzucić 1-5 by był sukces, 6 to potknięcie (niemal się udało), 7-10 porażka.

Nie wiem jeszcze jak na tym forum rozwiązuje się problem rzutów, w razie czego mamy na to sposób (z wybieraniem wyników z dostępnej puli).

3. Kiedy rozpoczynamy

Czwartek. 28.02.2013.

4. Jak zaczyna się sesja?

Nie chcę na razie zdradzać pierwszej sceny, ale ogólnie będziecie wracać (konno) z placówki na granicy, którą patrolowaliście jako najemnicy. Doszły was wieści o pewnej niepokojącej nowej broni, wracanie złożyć raport do stolicy, gdyż skończył wam się właśnie kontrakt.
Tło wydarzeń i wszystko co trzeba wiedzieć o świecie opiszę w pierwszym poście.
 

Ostatnio edytowane przez Magnesus : 25-02-2013 o 11:38.
Magnesus jest offline