Co prawda temat dotyczy Savage Worlds, jednak chciałabym żeby ten temat akurat nie ograniczał się tylko do tego systemu. Pozwoli to porównać też manewry z SW z innymi systemami
Temat sam w sobie ma mówić o specyficznym zestawieniu cech, manewrów, atutów, przewag itp itd które w określonej sytuacji powodują, że postać potrafi być uberkoksem. Trafić w 5 groszówkę w kilometra, uciąć łeb jednym ciosem, złamać dowolne zabezpieczenie itp itd. Oczywiście wszystko zależy od kości, ale w połączeniu ze specyficznymi elementami zasad sukces staje się niemal pewny
Ze swojej strony najlepiej znam Savage Worlds więc na tym systemie się skupie. Najpewniej najwięcej opcji pojawi się z D&D ale również ciekawa jestem czy dało by się je odwzorować w SW
Także im więcej przykładów tym lepiej.
Perfekcyjny strzelec.
Trafienie
Trafienie przy strzelaniu w Savage Worlds to test strzelania przeciwko skali trudności 4 jeśli przeciwnik za niczym się nie chowa
Przy ataku snipera z zaskoczenia, z przewagą Sokole oko i ulubioną bronią (tylko dwie przewagi) mamy tak:
+4 do trafienia za atak z zaskoczenia, +2 za sokole oko, +2 za ulubioną broń, +2 za celownik optyczny, +2 za przycelowanie (celowanie przez całą turę bez ruchu). Daje to bonus +12 do testu
. Zawodowy sniper będzie miał raczej strzelanie na k12. Więc k12+12 przeciwko ST 4
równa się trafienie z automatu we wszystko co zechcesz
Obrażenia
W SW za trafienie z przebiciem, czyli o 4 lepszym od ST dostaje się bonus 1k6 do obrażeń
Profesjonalny sniper powinien mieć porządny sprzęt. Taka Barreta zadaje 2k10 i ignoruje 4 punkty pancerza. Do tego jest traktowana jako broń ciężka, więc i ciężki pancerz pojazdu Cię nie uratuje
. Jeśli zaś chodzi o bonusy. W teście trafienia było +12 więc spokojnie możemy celować w głowę. Wiąże się to z karą -4 do trafienia za mały cel, jednak dodaje +4 do obrażeń. Do tego doliczamy +4 obrażeń za atak z zaskoczenia. Jeśli sniper będzie miał do tego przewagę Zabójca to przy ataku z zaskoczenia dolicza jeszcze +2 do obrażeń
Wszystko razem daje premię +10 do obrażeń
W sumie więc waląc z takim zestawem, mając 3 przewagi i dobrą sniperkę trafiamy prawie na ślepo jeśli atakujemy z zaskoczenia, a do tego zadajemy 2k10+1k6+10 obrażeń
W Savage Worlds każdy maksymalny wynik na kości czyli np 10 na k10 się przerzuca i sumuje, więc nie da się nawet do końca określić jak ogromne obrażenia można w ten sposób zadać
Tutaj przykład mojego zastosowania z sesji
Niestety nie miałam przewagi ulubionej broni i zapomniałam przycelować ale i tak wyszło fajnie
http://lastinn.info/komentarze-do-se...tml#post398309 ([komentarze i mechanika] Tajemnice Saint Louis)
Czekam na wasze ciekawe zestawienia