Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-03-2013, 09:33   #4
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał deMaus Zobacz post
Sesje SavageWorlds zakładają epickość dokonań podejmowanych i nie trudno tam o "przekoksa".
Tak się zastanawiam. Ogólnie jasne jest, że SW jest systemem do brawurowych wyczynów. Jednak trochę dziwi mnie dlaczego to takie wyjątkowe. Mówi się, że SW jest idealny do filmowych sesji z wartką akcją. Tyle, że każda sesja rpg przypomina taki film czy serial No może jakiś dramat czy komedia nie jest przesycony akcją, jednak w sumie na bardziej brawurowej mechanice moim zdaniem da się bez problemu rozgrywać każdy rodzaj sesji. To raczej działa chyba tak, że na lekkiej mechanice można zrobić łatwo wszystko, bo w wyjątkowych przypadkach można do niej dodać jakieś elementy i ją lekko skomplikować. Za to jeśli ma się od razu toporny i szczegółowy system, to ciężko jest go mocno uprościć i zrobić z niego coś brawurowego i szybkiego. Jakby człowiek nie upraszczał zasad to i tak w końcu trzeba rzucić 30stoma kostkami na obrażenia i przeliczyć ilość hp na każdego stwora :P Tak poza tym to w każdej sesji istnieją jakieś czarne charaktery i ich pomocnicy, mniej istotni dla fabuły. Jak by ktoś chciał np realnej, trudnej walki w Savage Worlds to mógłby podstawiać graczom same figury od razu rozgrywka by się hardcorowo skomplikowała i zrobiła trudniejsza. Ja jednak jestem za zasadą paskudnych obrażeń i dodatkowych skilli jeśli komuś zależy na większym realiźmie. Bądźmy szczerzy papierowe rpg to nie gra pc gdzie pakuje się milion zasad i szczegółów Większość załatwia wyobraźnia. Taka dygresja.

Wracając do tematu. Po wczorajszym tworzeniu nowych przedmiotów do Evernighta muszę przyznać, że z łatwością i nieukrywaną przyjemnością tworzy się bajerancki sprzęt do Savage Worlds Nawet jeden plusik stałego modyfikatora +1 daje niesamowitą różnicę. Do tego bajerki typu dwa pociski naraz czy bonusy do obrony i nagle wszyscy są porządnie podrasowani super sprawa.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem