Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-03-2013, 11:15   #6
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Nooo to paskudne obrażenia idealnie zmieniają system Savage Worlds w ekstremalnie śmiertelny także cieszę się niezmiernie, że można naprawdę dopasować ten system do każdych warunków. To raczej coś z serii przykładów w jakim przypadku bardzo ciężko o przekoksa. Z tą zasadą warto być ostro podrasowanym jeśli chodzi o Wigor.

Paskudne obrażenia
Czasem chcesz, by bohaterowie boleśnie odczuli każde trafienie i ranę. Wymaga tego realistyczna gra policyjna, przygoda dla najemników, śledztwo kryminalne, a nawet brutalne fantasy z barbarzyńcami w rolach głównych. Kiedy nastrój scenariusza wymusza odejście od obrażeń w stylu filmu przygodowego, użyj poniższej mechaniki

Obrażenia
Obrażenia porównaj z Wytrzymałością postaci, a wynik sprawdź w poniżej tabeli. (W tabeli znajduje się standardowa rozpiska o ile trzeba przeoczyć wytrzymałość celu by dostał 1/2/3 rany i szok, więc nie doklejam bez sensu ). Każda Rana powoduje -1 do wszystkich testów, maksymalnie -3. Bohaterowie nie mogą wyparowywać obrażeń! Wolno im natomiast wydawać fuksy, by powtarzać bolesny test Wigoru po otrzymaniu Rany.

Rany
Zawsze, gdy bohater otrzyma Ranę, wykonuje test Wigoru (uwzględniając modyfikatory za Rany z tego ataku). Sukces oznacza brak dalszego efektu. W wypadku porażki, jest Wyeliminowany (patrz niżej). (Uwaga: Według podstawowych zasad, bohater nie wykonuje testu Wigoru, dopóki nie otrzyma przynajmniej czterech Ran. Paskudne obrażenia nie nazywają się jednak bez powodu. Reguły Eliminacji i tabela Urazów też nieco się w nich różnią, więc pamiętaj, żeby używać wersji zamieszczonej poniżej, a nie podręcznikowej).

Eliminacja
Wyeliminowana postać musi natychmiast przetestować Wigor (uwzględniając minusy za Rany).
Przebicie:
Postać jest tylko ogłuszona i może wrócić do akcji. Wciąż jest w Szoku, otrzymuje wszystkie Rany i tymczasowy Uraz do zakończenia walki (lub uleczenia wszystkich Ran). Rzuć w Tabeli Urazów.

Sukces:
Ranny traci przytomność do momentu wyleczenia (lub na 2k6 godzin) i rzuca
w Tabeli Urazów.

Porażka:
Postać traci przytomność jak w wypadku sukcesu i otrzymuje trwały Uraz (rzuć w tabeli). Niestety, prócz tego zaczyna się wykrwawiać. W każdej rundzie, przed rozdaniem Kart Akcji, testuje Wigor. Jeżeli odniesie sukces, będzie rzucać w kolejnej rundzie Porażka oznacza śmierć. Przebicie (lub udany test Leczenia) powoduje stabilizację – krwawienie ustaje i postać nie musi więcej testować Wigoru.

Krytyczna porażka:
Bohater natychmiast wyciąga kopyta.

Także przy użyciu tych zasad wystarczy jeden hit i można pożegnać się z porażką Opłaca się chyba wtedy walka na pięści bo tyko traci się przytomność a nie zaraz wykrwawia na śmierć Tak czy siak jak dla mnie idealny dodatek jeśli ktoś chce bardziej śmiertelnej sesji.

By znów nie offtopować:
Zawsze lubiłem robić postaci zadających dużą ilość ciosów na raz. Z przewagą Nawałnica Ciosów, oburęczność, Podwójne uderzenie pozwala wysunąć trzy razy w jednej rundzie. Do tego Szybki cios i teoretycznie da się wysadzić w przeciwnika 4 ataki. Jak by tego było mało, jeśli użyje się na sobie zaklęcia przyśpieszenia, zyskuje się jedną dodatkową akcję więc można dodać kolejny atak za free to już 5 ataków bez żadnych kar. Można do tego dołożyć dodatkowy atak nakładając na resztę karę -2 jednak jeśli ktoś jest już takim koksem, to może mieć np walkę k12+2 i bonus się z karą zrównoważy I tak o to mamy 6 ataków. Jak ktoś jest hardcorem to może dokładając kolejne ataki nie licząc się z karą np mając uzbierane fuksy hmmy powiedzmy dodatkowe 5 ataków z karą -10 Przy k12+2 nadal jest szansa na trafienie, a mamy 10 ataków w jednej turze
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem