Ok odpowiem od razu na pewne, przysłane do mnie FAQ
Oczywiście pytajcie ile wlezie. Naprawdę zależy mi by jak najwięcej zasad było jasnych.
Pytania na początek:
1. Chodzimy/biegamy/strzelamy licząc po prostej; zasięg 5 to (na przykład) 3 w lewo, 2 w górę?
2. Jak można w teście ducha mieć 8, skoro rzucamy k6? Wykorzystanie jokera, czy jakieś jeszcze sposoby?
3. Wszystkich zombie jest w sumie setka?
4. Z podanych zasad wynika, że lepiej zabrać najpierw broń, a potem amunicję?
Odpowiedzi:
1. Przykład ruchu. Mam Tempo 6 jak wy. No to np. przesuwam swój pionek o 2 w prawo, 3 w górę i jedno w prawo. Ok ale nic nie robię poza tym, więc biegnę. Rzucam k6 i wyrzuciłem 2. Kiepsko ale zawsze. Poruszam się o kolejne 2 pola w górę. Koniec ruchu. Możecie też biegać i chodzić na skos jeśli tak wam wygodniej. Wtedy piszcie prawy górny róg 3 pola, albo lewy dolny róg 2 pola itp itd
Co do zasięgu broni to to liczy się prosto lub po skosie w kierunku wroga. Jeśli akurat wróg stoi tak, że ani po prostej ani po skosie nie da się go trafić, to patrzcie z którym polem od was się styka. Jeśli styka się z którymś z pól w zasięgu to uznaję, że doleci jeszcze na tym zasięgu. Może nie będzie to idealne przeliczanie zasięgu, ale też pamiętajmy, że to gra i zabawa
Będę ostatecznym sędzią, czy zasięg sięga czy nie. Niestety nie można tego tutaj zmierzyć miarką jak w prawdziwej grze
także patrzcie tak mniej więcej.
2.W każdym teście możecie mieć dowolny wynik, nawet i 100 jak ktoś ma jakiś dziki fart :P Jak opisywałem w zasadach, istnieje w SW coś takiego jak Asy. Jeśli na k6 wypadnie wam max czyli 6, to rzucacie znowu i sumujecie wynik. By wyrzucić 8 na k6 musicie najpierw wyrzucić 6 na k6 a potem chociaż 2 rzucając k6 jeszcze raz. Wydaje się trudne, ale wbrew pozorom zdarza się znacznie częściej niż można by się tego spodziewać. Poza tym pamiętajcie, że macie też kości figury (k6) którymi rzucacie dodatkowo przy każdym teście, poza testem obrażeń i biegu. Więc robiąc test ducha na k6, rzucacie dwiema kostkami k6, jedna normalna druga figury i wybieracie lepszy wynik
3.Tak jest w sumie setka
Życzę powodzenia
4.Tak opłaca się najpierw zebrać broń. Wprowadziłem taki manewr dla zwiększenia poziomu trudności. Z 3 magazynkami do każdej broni na starcie, było by moim zdaniem za łatwo
Tak musicie wybierać, czy np zebrać teraz dodatkowy magazynek do pistoletu, czy najpierw zebrać jakiś karabin i dopiero potem pędzić po amunicje. Wymaga to też więcej taktycznego kombinowania.
WPROWADZAM TEŻ NOWĄ ZASADĘ. JEŚLI KTOŚ NIE ODPISZĘ PRZEZ CAŁY DZIEŃ TO SPADA NA KONIEC KOLEJKI INICJATYWY.
Nie traktujcie tego jako jakiejś kary
Po prostu chcę by to była w miarę szybka gra. Jeśli ktoś nie będzie mógł odpisywać parę dni, to proszę o info co planuje dalej zrobić postać, gdzie dobiec itp. Będę wtedy prowadził postać gracza te kilka dni, wedle wskazówek.
ps. Wiem, że niektóre statystyki broni wydają się bez sensu. Bo jakim cudem Light Machine gun mieści 250 naboi :P Ale starałem się trzymać zasad oryginalnej gry. Niestety nie jestem znawcą militariów, więc najprawdopodobniej obrazki pokazują nie to co trzeba. Jeśli któreś z was się na tym lepiej zna to może podesłać mi prawidłowe fotki
jednak myślę, że jakoś przeżyjecie bez tego i w razie jakiś nieścisłości uznamy, że broń ma podpinany powiększony magazynek itp itd
Poprawiłem statystyki broni
teraz poza nazwą, odpowiadają prawdziwym statystykom z podręcznika
Co prawda utrudniłem wam trochę zadanie, zabierając jeden z karabinów z magazynkiem 250
ale bądźmy szczerzy, po co by wam była amunicja jakbyście mieli w każdym karabinie 250 naboi i tylko 100 celów.