Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-03-2013, 16:02   #13
Someirhle
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 1 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
Opierając się na d&d 3.5: Czarodziej chce rzucić zauroczenie osoby na mnicha.
1. Czarodziej musi mieć przygotowane dane zaklęcie, wg opisu z podręcznika gracza.
2. Może rzucić zaklęcie jeśli:

- jego intelekt w danej chwili wynosi conajmniej 11 (10+poziom czaru)
- jest w stanie spełnić wymagania dot. komponentów. W tym przypadku komponenty to W - werbalny (czarodziej musi być w stanie wypowiedzieć formułę zaklęcia) i S - somatyczny (musi być w stanie wykonać ręką odpowiednie gesty).
- mnich znajduje się maksymalnie o 10,5 metra od niego (zasięg bliski - 7,5 metra +1,5 metra na 2 poziomy [czarującego], zaokrąglając w dół)
- widzi mnicha (potrafi go wskazać, dotknąć, wybrać)
- mnich jest istotą humanoidalną. Czyli posiada typ [humanoid] wymieniony przy wpisie w księdze potworów (ludzie oczywiście należą do humanoidów, więc ten warunek jest spełniony
- poświęci na to jedną akcję standardową (domyślnie runda postaci w grze zawiera w sobie akcję standardową i ruchu i oddaje działania postaci w przeciągu 6 sekund)
3. Jeśli warunki nie wymuszają testu Koncentracji (np. obrażenia w wyniku ataku okazyjnego sprowokowanego rzucaniem zaklęcia w strefie zagrożenia wrógiej istoty, ruch, rozpraszający efekt naturalny, jak np. huragan, lub magiczny, będący efektem wrogiego zaklęcia), rzucanie czaru automatycznie kończy się sukcesem, zaś jego formuła znika z umysłu czarodzieja - będzie mógł go użyć ponownie dopiero gdy odpocznie i znów przygotuje ten czar (no chyba, że przygotował więcej niż jeden).
4. Efekt
Zaatakowany zaklęciem mnich może się bronić - przysługuje mu rzut obronny na wolę.
Rzut wykonuje k20 z premią +7 ( bazowa mnicha 5. poziomu + jego mod. z Rzt + zdolność z 3. poziomu mnicha "spokojny umysł" - +2 przeciw zaklęciom ze szkoły oczarowań, do których należy zauroczenie) przeciw stopniowi trudności równemu 14 (bazowe 10 +poziom zaklęcia [1.] +mod. z Int czarodzieja). By się obronić, musi osiągnąć wynik wyższy lub równy ST, czyli w tym wypadku wyrzucić na kości 7 lub więcej (dodawszy premię osiągnie wynik 14). Udany rzut obronny pozwoli mu w pełni uniknąć efektu zauroczenia - tym razem ("rzut obronny: Wola neguje"). Nieudany sprawi, że w pełni odczuje opisany efekt zaklęcia, przez podany czas trwania - 1/godzinę na poziom, czyli w tym przypadku 5 godzin.

Mam nadzieję, że to wszystko wyjaśnia. Oczywiście rozpatrzyłem tu tylko podany przykład, przy innych zaklęcia mogą się pojawić pewne różnice. Ale pytaj jak coś.

Jedno pytanie ode mnie - czy przypadkiem to nie drużynowy mag próbuje usadzić mnicha-gracza? Bo zauraczanie postaci graczy to osobny temat, choć właściwie nie jest rozwiązane w zasadach gry.
 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 19-03-2013 o 16:21.
Someirhle jest offline