Wątek: Gra karciana
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-04-2013, 21:22   #1
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Gra karciana

Ostatnio tworząc karty przygód do sesji savage Worlds, wpadłem na pomysł, a może by zrobić prostą karciankę na podstawie tej mechaniki. Tak prostą by można było w nią zagrać nawet na forum, a z drugiej strony dającej na tyle dużo ciekawych możliwości by się nie nudziła zbyt szybko Wpadłem na taki o to pomysł:

Talia
W skład talii wchodziły by następujące karty:
-Blotki-Wszelkiego rodzaju stwory i pomocnicy którzy bronią gracza. Większość zginie przy zadaniu im chociaż jednej rany. Mogą posiadać też nie wielkie bonusy dla np gracza, lub dawać lepszy efekt w wypadku posiadania kilku tych samych blotek(np kilku zombie dających hordę). Blotki w grze zastępują używanie obrony gracza. By móc zaatakować gracza trzeba najpierw pozbyć się blotek.

-Karty wytrzymałości-Będą opisami różnych manewrów i sprzętów obronnych z Savage Worlds. W wypadku ich zagrania zwiększały by na stałę wytrzymałość gracz, utrudniając przez to zadanie mu obrażeń. Niektóre karty mogły by również mieć troszkę inne efekty, lecz głównie skupiały by się na obronie. Na starcie wytrzymałość graczy wynosi 5.

-Karta ataku-To będą karty z opisami sprzętów i manewrów które umożliwiają lepszy, lub inny atak w Savage Worlds. Atak graczy na początku wynosi 1.

-Karty pomocnicze-Wszelkiego rodzaju karty leczenia, wyparowywania obrażeń, zwiększające ilość ciągniętych kart itp. itd.

Przebieg gry:

Obrażenia i życie
Gracze są figurami i posiadają po trzy życia. W Savage W. postać otrzymuje ranę gdy przekroczy się w obrażeniach jego wytrzymałość o 4. W grze też by tak było. Gracze więc by się zranić, na początku, muszą zadać sobie conajmniej 5 dmg by wprowadzić się w szok, lub 9 by zadać sobie ranę. Gdy gracz byłby w szoku nie mógł by w następnej turze ciągnąć karty. Blotka będąca w szoku nie może bornić gracza przed obrażeniami, tak jakby była wyeliminowana, aż do końca tury. Blotki mają swoją wytrzymałość lecz tylko po jednym punkcie życia. Także jeśli blotka będzie miała 5 wytrzymałości to gdy dostanie za np.6 dozna szoku, a jeśli za 9 zginie i zostanie zdięta z planszy.

Obrażenia zadają tylko gracze. Ich początkowa wartość wynosi 1 więc nie zbyt wiele. Dużo jednak elementów szybko to zwiększy. Karty ataku i bonusy od różnych blotek pozwolą szybko podnieść tą wartość, a dzięki temu ograniczeniu gracze nie będą mogli się powybijać w pierwszej turze, tylko przygotować obronę.

Inicjatywa
Na początku każdej tury, gracze ciągną kartę z tali. Ten który wyciągnął kartę o większym koszcie punktów ruchu, działa pierwszy. Oczywiście można to też rozgrywać kostką, lub ciągnięciem karty z normalnej talii, gdyby któryś z graczy uznał że ma zbyt mało wysokopunktowych kart. W tali w kartach pomocniczych, będą znajdowały się również takie które zwiększą rzut na inicjatywę.

Tura ruchu
W tej turze gracze ciągną po 5 kart z przetasowanej talii. Każda karta będzie miała koszt ruchu w rogu. Standardowo jak na Savega przystało każdy gracz ma 6 punktów ruchu na starcie, może się to jednak zmienić w trakcie rozgrywki. Więc jeśli gracz będzie chciał zagrać np dwie karty zombie(powiedzmy zabierające 2 punkty ruchu każda) i kartę "tarcza" (zabierającą 1) pozostaie mu wciąż 1 punkt ruchu na jakieś zagranie. W turze tej wystawia się wszelkie blotki, karty obrony, ataku itp itd. W kolejnej turze ciągnie się już tylko 1 nową kartę, jednak będzie można zwiększać tą ilość poświęcając nieużywane punkty ruchu z poprzedniej tury (wstrzymanie akcji jak w SW). Niektóre karty i potwory też mogą zwiększyć limit punktów ruchu i ilość dobieranych kart.

Tura walki
W tej turze gracze wykonują swoje ataki. kosztują one punkty ruchu tak jak wykładanie kart. Może się więc zdażyć, że w danej turze nie będzie już można zaatakować, zazwyczaj będzie się jednak miało dzięki temu lepszą obroną czy więcej blotek na polu. Standardowy atak kosztuje 2 punkty ruchu, więc normalnie można ich wykonać do trzech razy w turze. Haczyk polega na tym, że każdy atak musi być wymierzony blotkę przeciwnika, dopuki takie pozostają na polu. Gdy blotki się skończą można swobodnie walić w gracza. Tak jak w obrażeniach z SAvage Worlds, mają wysarczająco wysoką ilość zadawanych obrażeń, będzie można zabrać graczowi nawet wszystkie punkty życia za jednym atakiem.

Blotki też walczą na swój sposób, jednak nie zadają tak naprawdę obrażeń. Działają raczej jak bomby. Każda blotka ma swoją wartość ataku. Jeśli atak ten jest wyrzszy od wytrzymałości atakowanej blotki, to gracz może zadecydować, że zabijają się na wzajem. Jeśli jednak atak blotki jest mniejszy bądź równy wytrzymałości, blotka nic nie może zrobić i co najwyżej dać się zabić w przyszłej turze. Pozwoli to w szybki sposób pozbyć się na życzenie całej obrony gracza, z drugiej zaś strony posiadając Wytrzymałe blotki nikt nie będzie ich mógł od tak zdiąć inną blotką.

Tura pomocy
W tej turze gracze zagrywają karty pomocnicze. Wyparowuje się obrażenia zadane graczowi w turze walki, przywraca blotkę do życia, itp itd w zależności od tego jakie, pomocnicze karty się akurat posiada. Ich użycie również zabiera punkty ruchu, trzeba więc bardzo dobrze rozkładać punkty w zależności od sytuacji.

Czasami zdaży się, że użycie niektórych kart będzie darmowe. Będzie to odwzorowywało darmowe akcje z Savage Worlds.

Nie jasności i nie pewności:
Oczywiście nie jest to przetestowane i niektórych rzeczy ani troche nie jestem pewien. Chciałem więc prosić was o rade.

Nie wiem czy dobrym rozwiązaniem jest automatyczne poświęcanie swojej blotki która może być np smokiem, kontra goblin i nic z tego nie mieć poza usunięciem blotki. Myślę, że można by chociaż zwracać różnicę w punktach ruchu odpowiedniemu graczowi.

Nie wiem czy inicjatywę powinno się ciągnąć co turę. Może co kilka tur, albo raz na grę, zmieniło by to jednak wydźwięk savega który potrafi wszystko przekręcić przez kolejność działania

Proszę o zgłaszanie wszelkich uwag jakie wy macie i propozycji jak wy byście to rozwiązali Może razem uda nam się stworzyć coś naprawdę super.


Przykładowe karty

Atak:





Obrona:



Pomoc:



Potwory:





Myślę nad zrobieniem na początek 40stu kart. Także wszelkie wasze pomysły, również mile widziane Proszę o wszelkie uwagi, podpowiedzi, propozycje itp itd.

Jeśli ktoś byłby chętny po stworzeniu 40 kart to testowej gry, to chętnie przeprowadzę ją z tą osobą na forum Liczę na to, że udało by się stworzyć naprawdę szybką grę. Widzę to tak, że jeśli dany gracz nazbiera dość ataku i będzie miał szansę go użyć, to od razu wygra grę, wiec będzie to jakby wyścig. Przy dobrym doborze kart można by zakończyć grę w kilka tur, z drugiej strony jeśli ktoś się dobrze obstawi i obroni to gra może być dużo bardziej wymagająca.

Czekam na posty, wszelka pomoc będzie nieoceniona.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem