Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-04-2013, 23:47   #1
goorn
 
goorn's Avatar
 
Reputacja: 1 goorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znany
Ucieczka z Raju...

Mam bardzo konkretny pomysł na sesje, która mógłaby być szalenie zajmująca. Wprawdzie prowadzę już jedną rekrutkę i jestem na lastinnie nowy, niemniej uważam, że już po maturze mógłbym spokojnie poprowadzić równocześnie dwie sesje, zwłaszcza, że byłyby zupełnie inne.
Przechodząc do rzeczy, pomysł jest prosty. Ludzkość w dalekiej przyszłości. Nie napotkano innej cywilizacji, kolonizacja obcych planet przez ludzkość trwa już od dłuższego czasu. Zasiedlone światy powiązane są ze sobą przez coś w rodzaju federacji.

Sam świat, techniczne szczegóły czy historia nie jest istotny. Cała sesja toczy się w bardzo ograniczonym i hermetycznym miejscu, spokojnie można by nawet próbować ją podpiąć pod jakiś istniejący system, gdyby to miało sens.
Federacja nie jest idealna, ludzie nie stali się z czasem owieczkami. By walczyć z przestępczością zbudowano sieć więzień na nienadających się do zamieszkania planetach/księżycach.

Raj (robocza nazwa) jest placówką dla najgorszych z najgorszych. Psychopaci, seryjni mordercy, ważne osobistości w handlu ciężkimi narkotykami, zbrodniarze wojskowi etc. Paskudny klimat do życia. Nikt nigdy stąd nie uciekł.
Gracze jak łatwo się domyślić trafiają w to przyjemne miejsce i cała sesja kręci się wokół organizowania ucieczki. Budowanie sojuszów, przekupstwa, wyrabianie sobie kontaktów, snucie planów, zdobywanie informacji, słowem bezpardonowa walka o przetrwanie i wolność, z dużą rolą główkowania.
Struktura sesji bardzo otwarta, MG nie prowadzi graczy za rękę, sami muszą podejmować kroki przybliżające ich do wolności i wymyślać sposoby na jej osiągnięcie.

Klimat ciężki, krwawy, sesja zdecydowanie +18.
Można doszukiwać się inspiracji np. w Escape from Butcher Bay.
Sesja umiarkowanie mechaniczna, bez łagodnego traktowania graczy.
Proszę o opinię, podpowiedzi, przemyślenia, wyrażanie wstępnego zainteresowania etc.

Może już była taka sesja? Może ktoś ma pomysły na dzieła z których mógłbym zaczerpnąć inspiracji, poza wspomnianym riddickiem?
 
goorn jest offline