Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-05-2013, 10:05   #110
Dhratlach
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
Problem kolejności pisania właśnie się nie pojawia - cóż stoi na przeszkodzie wkleić swoją kwestię wyżej w dialogu? uzupełnić ją? zgrać???
Pozwolę sobie zauważyć kluczowe słowa: "wkleić", "uzupełnić" i "zgrać". Elementem wspólnym jest dla wszystkich tych słów jest dostosowanie się do już istniejącego tworu który z kolei został już stworzony. jeżeli byśmy mieli stworzyć sesję właściwą na gdocu, bylibyśmy zmuszeni do modyfikacji wydarzeń i akcji po każdej wprowadzonej zmianie przez każdego usera który by wprowadzał swoje działanie w którykolwiek element już istniejącego tworu. Ostatecznie, jedna kwestia, czynność na początku może sprawić, że inne czynności mogą stać się niemożliwe. Użytkownik "uzupełniając" wtedy post na gdocu o swój 'PA' zaburza przyczynowość pozostałych decyzji graczy. Jeżeli 10 linijek od początku ktoś podnosi broń, ale w 5 linijce gracz wprowadza swoją kwestię, że podnosi ją pierwszy, co wtedy? Kluczowym słowem jest "dostosowanie" czy też "uległość" i "wyrzeczenie się" koncepcji postaci i poświęcenie jej na rzecz już istniejącego tworu, który normalnie (tu z udziałem tej postaci) najprawdopodobniej nie miał by miejsca ponieważ działania gracza mogłyby by być sprzeczne/zbieżne/lub równoległe do działań innych graczy którzy pierwsi dorwali się do gdoca i "coś" stworzyli. Mam rację?
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
Doc doskonale nadaje się do sesji akcji - każda akcja generuje reakcję i konieczność dopasowania się do innych akcji - w postach - nawet jak są jednolinijkowe to nie wychodzi...
I tak, i nie, to wszystko zależy od umiejętności MG i Graczy. Pozwolę sobie przytoczyć jednolinijkową sesję akcji, autorstwa JPCannon w którym system kolejkowości postów zdał się idealnie.
http://lastinn.info/sesje-rpg-postap...ne-corpse.html
Co do użycia gdoca, oczywiście, można, jednak wtedy obecność MG przy każdym odpisie każdego gracza z osobna byłaby co najmniej wskazana, a kolejkowość zależna od inicjatywy, czynników zewnętrznych etc. byłaby koniecznością, podobnie jak rozbicie akcji na czynności i ich limit których gracz mógłby wykonać. Dobrym wzorem mogłaby być mechanika walki z Neuroshimy (segmenty) lub 2ed. Warhammera (Akcje).
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
Nie rozdrabniajmy się na pięciominutowe PA...
Gratuluje, 5 minut to i tak bardzo dużo. Myślałem bardziej o... 1-2 minutowym PA, choć przepraszam, rozumiem, że niektóre akcje wymagają poświęcenia większej ilości czasu. Jednak, na tym etapie sesji (nie muszę tłumaczyć sytuacji w jakiej się znajdujemy, prawda?) każda minuta, sekunda, jest cenna jak złoto. Coś czego powagę rozumie Chien ("czemu nikt mnie kurwa nie obudził?"), oraz Spinka (jej parcie na to by znikać, ruszyć się z dala od kapsuły).
Nie martw się, przyjdzie czas na na 15-30 minutowe PA, gdzie w ruinach przy ognisku Travis będzie starał się rozgryźć co jest nie tak z hełmem od czasu do czasu wtrącając się w rozmowę z pozostałymi postaciami. Może będziemy mieli szansę odegrać taką scenkę jak odratujemy sapera, a tamta kapsuła będzie w lepszym stanie? Prawdziwy storytelling, czysta esencja RPG, odgrywanie postaci, interakcji między nimi i światem. Jednak, im dłuższe PA w sytuacji takiej jak ta w której się znajdujemy, tym większe ryzyko na... wystąpienie problemów. Jak by powiedzieli amerykanie, w kapsule jesteśmy "sitting ducks". Nie ma czasu na "n" minutowe PA, bo wystarczy parę minut za długie i... może już być po nas. Zgadza się?
 

Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 09-05-2013 o 10:16.
Dhratlach jest offline