Cytat:
Napisał Aschaar 2. Suma premii do maksymalny bonus do ataku (doliczny do siły samej broni). Obrażenia są zawsze niższe ponieważ odejmuje się zbroję i modyfikatory przeciwnika. |
Hę? O jakim systemie mowa?
Ja akurat grałem w 3.5, a nie 3, ale to o czym mowa raczej się nie zmieniło.
Pierwszy rzut oka na KP mówi: nie masz wypełnionych rzutów obronnych. Modyfikator z cechy zawsze się uwzględnia, więc do rzutu na refleks i wolę też masz plus.
Co do testów ataku: Twój modyfikator do testu ataku składa się z bazowej premii do ataku, premii z siły (w przypadku dystansowych ze zręczności) i premii z broni. W Twoim przypadku masz bazową +1, z siły +3 i z broni +2. Razem +6. Rzucasz więc k20+6. Jeśli wynik wyrównał lub przekroczył KP przeciwnika - trafiłeś, jeśli nie - pudło. Jeśli trafiłeś, to zapominasz o tym co wyliczyłeś przed chwilą i ile wyrzuciłeś, a rzucasz na obrażenia. Tym razem uwzględniasz wyłącznie modyfikator z siły. Przy broni masz zapisane obrażenia 1k6, więc rzucasz k6 i dodajesz 3 (za siłę). To co wyszło dostaje przeciwnik. Gdyby broń miała przy obrażeniach napisane k10+2, to rzucałbyś k10 i dodawał 5 (+2 z broni, +3 z siły).
Mogą się jeszcze pojawić modyfikatory i do ataku (test na trafienie) i do obrażen np. z atutów (np. skupienie na broni), ew. działających czarów, okoliczności i fafnaście innych. Ale wtedy masz wyraźnie napisane do czego plus i kiedy.
Mam nadzieję, że da się zrozumieć to co napisałem.