Jest taki system, w którym można zagrać zarówno 80 cm drobną latającą istotką ze skrzydłami, jak i 2 metrowym kolosem z kamienia.
Jest taki system, w którym orkowie i trolle nie są mięsem do siekania przez bohaterów, tylko normalnymi, "grywalnymi" członkami społeczności.
Jest taki system, który pokazuje świat tak złożony, fantastyczny i ciekawy, jak żaden RPG przed nim i po nim. I jednocześnie tak mocno odmienny od innych światów, że wywraca na drugą stronę większość stereotypów, klisz i przyzwyczajeń.
Jest w końcu to system, o którym złośliwi mówią że tam
magiczny chłop magiczną broną magiczną ziemię orze...
Earthdawn.
System przez wielu znany ze słyszenia (głównie z powodu "pokręconej" mechaniki) i niesłusznie zapomniany. System heroiczny, epicki i wielki, stworzony do długich, rozbudowanych kampanii o wolnym tempie, w których bohaterowie graczy budują legendę świata.
Można by długo wymieniać. Jedno jest pewne - Earthdawn jest unikatowy sam w sobie, z wielu powodów. I bardzo rzadko grany.
Są tu może na LI gracze, którzy byliby chętni na podróż po Barsawii? Powolną, spokojną, rozpisaną na długo, w otwartym świecie, ale z pełnym wykorzystaniem mechaniki i graniem
by the book...?
Albo
MG chętni pomóc przy takiej przygodzie....?
PS: A tu dość egzotyczna niespodzianka: strona z rasami z japońskiej (!) edycji podręcznika. Ktoś odgadnie, jakie rasy są tu przedstawione...?