Wątek: Dark World
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-07-2013, 08:27   #8
Indoctrine
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Cytat:
wygodnie jednak jest mieć wspólną mechanikę, tak by nie musieć przypominać lub uczyć się innej za każdą nową sesją w innych realiach
Niestety nie do wszystkiego uniwersalna mechanika się nadaje - akurat ta premiuje konkretny styl rozgrywki, pasujący dobrze do jednych konwencji, a nie pasujący do drugich.

Do tematu.
Właśnie w tym jest problem, że chcesz zrobić patchworka - wybrać ileś fajnych elementów z okołomrocznych klimatów i wrzucić razem by "się fajnie grało". W takim sposób, da się grać fajnie pod warunkiem że będą to krótkostrzały jakieś. Ja bym tą drogą idąc zrobił tak:

Krótka charakterystyka nastu elementów pasujących do lekkiego świata mroku (bez zbytniego wchodzenia w dramę czy głębokie rozważania). Np:

Wampiry - są, nieumarłe, nieśmiertelne, mają pasywną magię, zrzeszone w klany, nie lubią się z wilkołakami i oczywiście łowcami. Niektórzy źli, inni tylko trochę, bywają dobrzy.

Wilkołaki - są, wyznają duchy natury, przybierają postać wilka, człowieka albo hybrydy, dobrze się klepią, mają magię szamańską, walczą o jakąś mityczną równowagę przyrody (ale nie wszyscy). Nie cierpią umarlaków i są agresywni. Uwaga na srebro!

Zakon nazi-zombie - nieudany eksperyment Himmlera podczas IIWŚ, z całej jednostki SS zrobiły się potężne zombie, które dotrwały naszych czasów. Chcą oczywiście powstania III Rzeszy, wyglądają jak trupy w skórzanych płaszczach SS, używają niemieckiego sprzętu z czasów wojny. Kilku bosów zna magię demoniczną, reszta to mięso armatnie. Nie lubią się z nikim.

Do tego po dwie charakterystyki na frakcję, plus ze dwa typowe dla nich sprzęty bojowe i moce specjalne. Wsio

Magic Luger - używany przez zakon Nazi-zombie, pistolet nad którym odprawiono demoniczne rytuały. Każda kula zadaje dodatkowe obrażenia istotom magicznym. Tu charakterystyka.

Itp

Siłą settingów typu SW jest wygodne kalkowanie elementów pop i pulp. Rzucasz hasło i każdy wie o co chodzi. Nie tworzysz nowej jakości, raczej sprawnie żonglujesz tym co jest.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem