WOW.
Okej. Nim zacznę, jedna najważniejsza rzecz.
Ja się domyślam, że jesteś fanatykiem. I że bardzo ci zależy. Ale z tego co piszesz, twoi gracze zachowują się tak karygodnie, że w zasadzie rady nie ma na to żadnej. Po prostu musisz zmienić drużynę.
Czasem nie jest to specjalnie trudne. Nie wiem skąd jesteś, ale warto, na przykład tutaj, na lastinn skorzystać z odpowiedniego tematu, by popytać się o graczy z twoich okolic. Czasem się udaje. Serio.
A teraz przechodząc do rzeczy:
Przeczytaj sobie almanachy mistrza gry. To cztery książki i w każdej znajdziesz mnóstwo wskazówek jak radzić sobie z graczami, ale nie tylko - także jak ubarwiać swoje sesje, zainteresować nimi i tak dalej. Na cykl składa się "Graj twardo", "Graj fabułą", "Graj z głową" i "Graj Trikiem" Polecam
Generalnie, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś, postaraj się z nimi pogadać. Podsuń im książki, które wymieniłem. Mają to do siebie, że są napisane z taką pasją, że pasją tą zarażają. Być może po ich lekturze inaczej zaczną odbierać sesje?
Na wyjątkowo chamskich graczy, oprócz oczywistego "po prostu z nimi nie graj" też są sposoby. Jedne strasznie chamskie, inne mniej. Oto przykład (niestety nie mój - przeczytasz o nim w "Graj twardo")
Jeśli gracz zachowuje się karygodnie. Przeszkadza innym itd. Za każdą podobną akcję weź do ręki jakiś przedmiot najlepiej CZARNY :P Połóż go na stole przed wami i zakaż dotykać. W chwili jakiegoś bardzo ważnego testu któregokolwiek z graczy, weź ten przedmiot i wręcz mu ze słowami "NIE ZDAŁEŚ". No cóż... A jeśli z kolei któryś z graczy zachowa się iście godnie, weź inny przedmiot i też połóż go na stole. W chwili ważnego testu, wręcz go rzucającemu i powiedz: "ZDAŁEŚ".
Metod są dziesiątki. Jeśli chodzi o odgrywanie: Oto ciekawy patent z "Graj Trikiem"
Założenie jest takie: przed sesją robisz sobie kilkadziesiąt karteczek i na każdej piszesz coś innego:
"Boli cię ząb"
"Boli cię głowa"
"Napiłbyś się wina"
"masz dziwny sen [zdradź wydarzenia z przyszłości]"
"Jesteś nadludzko głodny"
Rozdawaj te kartki graczom w różnych momentach sesji... Codziennie na przykład.
Jeśli gracze nie zrobią nic z problemem z karteczki, zastosuj odpowiednie modyfikatory (bolący ząb to PT +2 do wszystkich testów cały czas, dopóki czegoś z tym nie zrobi) Ale nie zapominaj o tym, że jeśli gracz od razu na to zareaguje, zapewnij mu dodatnie modyfikatory! np. (chciałeś strasznie napić się wina. Napiłeś się. Otrzymujesz +2 do wszystkich testów do końca dnia...)
To daje fajnego kopa odgrywaniu...