Co do mapek to planowałem, by wszystkie tego typu wydarzenia rozgrywane były na porządnych dopracowanych mapkach taktycznych, ale niestety poległem. O ile przy poprzedniej przygodzie bez problemu nazbierałem takich tony do fantasy, to do sf znalazłem zaledwie garstkę i w większości pasują tylko do bardzo specyficznych warunków, więc niestety w sesji znajdą się tylko od święta. Zamiast tego w komentarzach będą moje mazaje z painta
No chyba, że znajdę jakiś prosty darmowy edytor z pakietem elementów do SF...
Co do oznaczania rzutów na sesji, wziąłem sobie do serca słowa Dhratlacha i postanowiłem uprościć zapis. Wiadomo, rzucamy tak, że im niższy wynik tym lepiej, więc i "korzystne" modyfikatory do testu były na minusie, a nie na plusie. Niestety kolidowało to z opisami mechaniki ze stronki o Vortexie, gdzie modyfikator nie był do testu, a do cechy... czyli na plusie to lepiej niż na minusie.
Zupełnie bez sensu.
Od teraz wszystko, co dobre będzie na plusie, a co złe na minusie i nie będzie już modyfikatorów do rzutu, ale do Cechy. Jednocześnie uspokajam, że to tylko zmiana kosmetyczna w zapisie, mechanicznie nic się nie zmienia i nic nie stało się ani prostsze, ani trudniejsze, ważność zachowują też wszystkie zapisy ze strony z materiałami.
Dla przykładu. Naprawa statku z pomocą szerokiego wyboru narzędzi i wyspecjalizowanych robotów doku naprawczego wyglądała tak:
Mikhaił inżynieria d20-4=X Gdy X wypadł niższy od Cechy inżynieria Mikhaiła był sukces.
Teraz będzie po prostu d20=X I X musi być mniejszy od Cechy inżynieria +4