Ilość graczy 4-6, co za dużo to niezdrowo
.
Stosowanie mechaniki standardowo podczas walki, wszelkich testów umiejętności itp itd. Kwestia ras, klas, charakterów pozostaje otwarta z tego względu, że nie lubię stawiać ograniczeń z góry jeśli koncept postaci jest jak najbardziej ciekawy i gracz z powodzeniem wczuje się w klimat. Stosowanie atutów, czarów, klas prestiżowych z podręczników, których nie posiadam wydaje mi się możliwe o tyle o ile dostanę opis tychże.
Z wolności kreacji płynie większa satysfakcja niż z ograniczonego schematu podanego przez MP biorąc pod uwagę, że gracze mogą posiadać ciekawe podręczniki. Chyba, że wymaga tego dobro kampanii. W tym przypadku "dobro kampanii" wymagałoby po prostu skuteczne umotywowanie w historii postaci przybycie do Rashemenu.
Complete Divine posiadam i z powodzeniem można go stosować. Niestety Unapproachable East nie posiadam. Ale jak wspomniałem wcześniej na potrzeby gracza można stosować każdy podręcznik po konsultacji i w miarę możliwości przedstawić jego zastosowanie dla bohatera.
Z początku myślałem przyjąć standard od zera do bohatera. Wiem, że z reguły powstają takie sesje ale wydaje mi się to logiczne
. MP prowadzi od początku zwykłego pomagiera, który staje się herosem. Przyjęcie wyższego poziomu na pewno skutkowało by ubogaceniem historii postaci, jakieś wcześniejsze dokonania musiały sprawić, że bohater jest już bardziej rozwinięty
. Ale kwestia jak najbardziej otwarta. Jak już wspomniałem nie jestem schematyczny i z powodzeniem dostosuje się do oczekiwań w przypadku klas, ras itp.
Moja biblioteczka podręczników jak na razie może nie jest bogata ale myślę, że wystarczy spokojnie: Podręcznik Gracza, Podręcznik Mistrzunia Podziemi, Księga Potworów, Księga Potworów II, Potwory Faerunu, Zapomniane Krainy - Opis Świata, Przewodnik Gracza po Faerunie, Complete Divine.