Można grać kapłanem Myrkula bez problemu w 3.5 Istnieją atuty jak "servant of the fallen" ( Lost Empires of Faerun, str. 9) która pozwala czerpać moc z martwego bóstwa
Dodatkowo Myrkul nie jest tak do końca martwy bo resztki jego esencji spoczywają w rogatej koronie artefakcie nekromantycznym powiązanym z klasą prestiżową więcej info o tym przedmiocie tutaj
Crown of Horns - The Forgotten Realms Wiki - Books, races, classes, and more
Istnieją rozsiane po Krainach ukryte sekty tegoż bóstwa które trenują nowych kapłanów jednak musisz pamiętać że będziesz miał WIELU wrogów wszystkie dobre i neutralne organizacje oraz niektóre złe
W szczególności nie będą darzyć twojej postaci sympatią: Kelemvorn, Cric, Velsharoon oraz Latander. Trzeba by się jakoś zabezpieczyć na wypadek śmierci bo Sędzia Umarłych może robić takiej postaci problemy
(umowa z Bateezu albo jakaś forma nieśmiertelności)
Mam nadzieje że udało mi się nieco pomóc