Jeśli jest wzmocniony zaklęciem o mocy +1 to przeważnie jest to premia do ataku i obrażeń, chyba, że opis samego umagicznienia mówi co innego. Pociski mogą mieć własne premie do obrażeń z umagicznienia,
czyli premia z łuku +1 i strzały +1 kumuluje się w tym przypadku. Jednakże jest to raczej rzadko spotykane (częściej w grach cRPG), ale już częściej pojawiają się pociski mające pewne magiczne właściwości powodujące wybuchy, odmrożenia i inne efekty.
Te bonusy (+1, +2, +3, +4 itd.) koło broni nie zawsze są premią do ataku i obrażeń, w podręcznikach dosyć często są też używane do kategoryzowania magicznych przedmiotów, dzięki czemu stosunkowo łatwo dostosować cenę przedmiotu jak i jego moc względem drużyny. Dla przykładu, amulet którego aktywacja powoduje rzucenie zaklęcia niewidzialności może mieć premię +1 w zależności od tego ile razy dziennie można go wykorzystać. Taka ciekawostka.