Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-12-2013, 18:39   #1
Karolczaneq
 
Karolczaneq's Avatar
 
Reputacja: 1 Karolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodze
[STRATEGIA] Stalingrad 1942

STALINGRAD 1942

***



***

Wstęp

14 październik 1942 r.

" Pułkownik szedł spokojnym krokiem, w asyście dwóch innych żołnierzy przez rozległe gruzowisko. Wokół wszędzie leżały ciała poległych. Gdzie by nie spojrzeć, wszędzie widać było unoszący się w oddali dym, zaś gdzieś wysoko nad głowami Niemców słychać było świst pocisków artyleryjskich. W końcu pułkownik zatrzymał się.
- To była ich ostatnia linia obrony, kryją się jak szczury gdzieś między tymi budynkami - powiedział jeden z żołnierzy i wskazał znajdujący się w oddali, niewielki, nietknięty przez artylerię i bombardowania fragment miasta. - Potem jest tylko Wołga.
Pułkownik sięgnął po lunetę i spojrzał przez nią na ostatni radziecki bastion obronny. Patrzył przez dłuższą chwilę, po czym odwrócił się do stojącego obok
młodego oficera. Wskazał na jeden z wyższych budynków przed nimi, na samym skraju Wołgi i powiedział krótko :
- Za tydzień ma tam wisieć flaga Rzeszy. - po czym odwrócił się i zaczął iść w stronę swojej kwatery aby zacząć organizować oddziały szturmowe. "


O co chodzi ?

Jak już wiadomo, październik 1942 w Stalingradzie. Rosjanie zostali zepchnięci na sam skraj Wołgi. Niemcy kontrolują 95 % miasta. Radzieccy żołnierze bronią się jak lwy jednak nie są w stanie zapobiec nieuchronnemu zdobyciu miasta. Ostatni kawałek miasta nie może zostać zdobyty. Pięć oddziałów liczących po 30 ludzi każdy, zostaje wysłanych do bronienia tego fragmentu. Bez względu na straty. Bez względu na nic.

Strategia

Każdy z graczy obejmuje dowodzenie nad jednym z pięciu radzieckich oddziałów złożonych z 30 ludzi + nasza postać. Gracze mają za zadanie obronę ostatniej części miasta przed niemiecką armią. Akcja toczy się wśród
zniszczonych jak i niezniszczonych budynków, wewnątrz ich, w kanałach czy na otwartym polu. Najważniejsze to jednak utrzymać się na pozycjach.

Mechanika

Wojsko

Każdy oddział składa się z 30 ludzi oraz naszej postaci - dowódcy. Każdy z ludzi jest uzbrojony w :

- karabin powtarzalny Mosin lub PPSz i amunicję.
- 3x granat ręczny
- nóż
- plecak z miejscem na inne przedmioty ( szczegółowy opis pozostałych przedmiotów później ).

Punkty broni (30) : Gracz może rozdysponować rodzaje broni między żołnierzy ( PPSz - bliskie dystanse ) lub karabin Mosin ( średnie i dalekie dystanse ). Tak więc mając 30 punktów, możemy rozdać 25 na karabin Mosin i 5 na PPSz i będziemy mieli w oddziale taki podział broni.

Ponadto w w każdym oddziale znajduje się sześciu żołnierzy specjalnych. Każdy gracz może dowolnie rozdysponować punkty specjalizacji (6).

Żołnierze oraz wyposażenie specjalne :

- Miotacz ognia - miotacz ognia ze zbiornikiem paliwa oraz specjalny mundur przeciwogniowy
- Broń przeciwpancerna - karabin przeciwpancerny PTRD, 50 pocisków przeciwpancernych ( do obsługi wymagane dwie osoby z tą samą specjalizacją )
- Ciężka broń maszynowa - CKM ( do obsługi wymagane dwie osoby z tą samą specjalizacją )
- Saper - 5x mina przeciwpiechotna, 3x mina przeciwpancerna, 3x dodatkowy granat ręczny.
- Snajper - specjalny mundur, karabin snajperski z lunetą, żołnierz po specjalnym szkoleniu snajperskim
- Walka wręcz - wyszkolony i doświadczony w walce na bagnety, noże lub pięści. Podnosi morale podczas walki wręcz całego oddziału.
- Medyk - leczy rannych, leczenie każdego rannego trwa 3 tury zanim powróci do pełnego zdrowia. Jeden medyk może leczyć do 5 osób naraz. W przypadku braku medyka, drużyna może leczyć maksymalnie 3 osoby na raz

Tak więc w każdym oddziale może być sześciu snajperów, lub trzech saperów i trzech obsługujących miotacze ognia

Nasza postać

Nasza postać to główny dowódca oddziału, więc może posiadać dwie specjalizacje naraz ( wraz z należnym ekwipunkiem ). Dodatkowo posiada jeden z dwóch talentów. Talenty :

- Urodzony wojownik - podnosi morale podczas walki wręcz, zniechęca wroga do walki na bliski dystans, podnosi również morale oddziału o 20 punktów.

- Urodzony strateg - zwiększa skuteczność snajperów, zwiększa skuteczność ostrzału pancernego, zmniejsza codzienną porcję pożywienia o 100g.

Zaopatrzenie, wojska pancerne, morale, zrzuty broni i amunicji, bonusy

Każdy z żołnierzy potrzebuje pożywienia do skutecznej walki. Standardowa dzienna porcja wynosi 500g jedzenia na żołnierza. Każdy z oddziałów posiada na początku 150 kilogramów pożywienia. Jedzenie można znaleźć w opustoszałych domach, dostać od cywili czy dostać w postaci zrzutu z powietrza.

Wojska pancerne występują w grze, jednak w niewielkich ilościach, przynajmniej na początkowym etapie gry, a jeśli już to po stronie wroga. Co nie oznacza, że nie będzie można uruchomić uszkodzonego czołgu, czy wesprzeć szturmu lekkim pojazdem opancerzonym. Jednak jeśli chodzi o sprzęt, oddział będzie miał dostęp do dział o różnym kalibrze.

Każdy oddział standardowo ma 100 punktów morale. Traci się je lub zyskuje na skutek różnego typu wydarzeń ( np. brak jedzenia ). Jeśli morale spadnie poniżej 50 punktów, zaczną się pojedyncze dezercje, a jeśli spadnie do 0 będzie to koniec tego oddziału.

Walczący oczywiście mogą liczyć na zrzuty zaopatrzenia, w którym znajdują się takie rzeczy jak broń, amunicja do broni przeciwpancernej, granaty, jedzenie oraz różne inne przydatne na polu bitwy rzeczy. Czasem mogą zdarzyć się lądowania spadochroniarzy w celu uzupełnienia stanu osobowego oddziału, a również różnego rodzaju czasowe bonusy ( na przykład 5 tur ), które zapewniają np. zmniejszenie zapotrzebowania na jedzenie, czy możliwość wezwania bombardowania określonych miejsc.

Walka

Wszelkie walki, wydarzenia, oraz spory będę rozstrzygał ja, dowodząc jednocześnie III Rzeszą zachowując jednocześnie pełen obiektywizm i umiarkowanie. Czasem jednak będę rzucał kościami w celu wprowadzenia elementu losowości.

Mapa

Jest to mapa startowa, gdyż samych map będzie kilka i będą się one pojawiać w trakcie sesji.



Legenda do mapy :

Czerwony krzyżyk- zajęte przez Rosjan
Niebieski krzyżyk- zajęte przez Niemców
Strefa radziecka- tereny pod kontrolą Rosjan
Strefa niemiecka- tereny pod kontrolą Niemców.


Opis :

1,2,3,4,5 - miejsca startowe oddziałów radzieckich.
6 - opuszczony magazyn, kwatera główna radzieckich oddziałów.
7 - kolejny opuszczony magazyn nie zajęty przez nikogo.
8, 11 - kamienice zajęte przez Rosjan, cywile w środku.
9, 12 - puste kamienice, cywile w środku.
10, 13 - kamienice zajęte przez Niemców, cywile uwięzieni.
14 - ratusz, oraz budynki poboczne, puste
16 - biblioteka miejska - pusta.
Plac główny - zajęty przez Niemców.
10, 13, 15 - budynki mieszkalne, umocnione punkty oporu, zajęte przez Niemców cywile - brak lub uwięzieni.
17 - Muzeum Miasta Stalingrad, zajęte przez Niemców, główna kwatera niemiecka.
18, 19 - porzucone, niezajęte przez nikogo bloki mieszkalne, w niemieckiej strefie.
20 - główne obozowisko niemieckie.


Jak wygląda tura i odpis

Tura to jeden pełen odpis od wszystkich graczy, w grze trwa jeden dzień. Odpis powinien zawierać rozkazy oraz zachowania naszej postaci. Piszemy w liczbie pojedynczej, zaznaczając kursywą postacie oraz wyraźne rozkazy
Dobrze by było pisać również datę oraz godzinę dziejących się wydarzeń. Przykład odpisu :

"24 październik 1942

Dzisiaj przyjęliśmy na siebie kolejny atak na nasze pozycje, już nie wytrzymujemy. Wczoraj straciliśmy kolejnych siedmiu ludzi. Cholerna wojna. Szykujemy kontratak aby wyprzeć ich z budynku naprzeciwko. Podobno mają tam trochę jedzenia. Jutro przygotuję plan a na razie muszę iść spać. Nie spałem dwie doby. Na razie tylko wystawię czterech strażników przed budynkiem oraz każę sprawdzić czy nie ma innych wejść do budynku. "

Oczywiście był to krótki i toporny przykład, ale mniej więcej tak to wygląda.
Odpisy nie muszą być długie, a nawet nie powinny. Muszą zawierać rozkazy. Kierujemy swoją postacią zarówno jako dowódca jak i zwykły człowiek.

Karta postaci i oddziału

Karta postaci oraz oddziału musi zawierać podstawowe informacje o naszym bohaterze oraz specjalizację oraz nazwę naszego oddziału.

Karta postaci :


Imię
Nazwisko :
Wiek :

Zdjęcie (200x200) :
Historia postaci ( krótko, jak się znalazł na froncie, kariera wojskowa, odznaczenia, gdzie walczył ) :

Cechy charakteru ( trzy ) :
Cechy wyglądu ( nie musi być żadnych ) :
Stopień wojskowy ( najwyżej porucznik ) :


Karta oddziału :


Nazwa oddziału ( jak nazywają ją żołnierze ) :
Podział punktów specjalizacji :
Podział punktów broni :

Podsumowanie

- Rekrutacja trwa do 21 grudnia, z możliwością przedłużenia.
- Częstotliwość odpisów to jeden na 3 - 4 dni. Do ustalenia.
- Karty postaci i oddziału wysyłamy na PW.
- Zbieram pięciu graczy, tyle ile jest oddziałów. Jeden z nich będzie głównodowodzącym i zwierzchnikiem ( oczywiście tylko w sferze ogólnej )
- W razie pytań proszę pod tematem. Znając siebie pewnie coś pominąłem

***



***
 

Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 24-10-2015 o 22:46.
Karolczaneq jest offline