Witam w wątku komentarzy do sesji
Śpiączka urzędnika na mechanice
Oneiros!
Będziemy tu dość aktywnie działać. Przede wszystkim będę przemycał porady mechaniczne, żebyście mieli jaką taką świadomość konsekwencji swoich poczynań i ogólnych reguł nawet bez czytania podręcznika.
Na początek pomyślcie nad Fantazją i Zmorą swoich postaci:
Cytat:
Fantazja - motyw, który wspomaga kreatywność istot we śnie, ułatwia testy.
Zmora - motyw, który osłabia wolę istot we śnie, utrudnia testy.
|
Innymi słowy, jeśli w jakiejś scenie w otoczeniu postaci znajdującej się w czyimś śnie znajdzie się Fantazja, to testy w tej scenie będą łatwiejsze a przy Zmorze trudniejsze. Generalnie może to być cokolwiek, ale pamiętajcie, że Zmora danej postaci, musi być taka, aby prawdopodobieństwo jej wystąpienia było porównywalne z łatwością używania Fantazji.
Możecie podejść do tego czysto gamistycznie, ale mimo wszystko fajnie by było, żeby wybór jakoś wpasowywał się w wizję postaci. Przykładowo, jeśli jakaś postać jest w realu (growym, nie naszym
) entomologiem, to niech nie bierze sobie Zmory owady, bo to raczej bez sensu.
Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji odnośnie tego zagadnienia, to znajdzie je na stronie 22. podręcznika. Pytać też można.
Wasze wybory możecie wrzucać tutaj - jesteście, w sensie Wasze postacie, profesjonalistami, dzielicie się między sobą taką wiedzą, choćby z tego powodu, żeby uniknąć sytuacji, kiedy jedna postać swoją akcją nieświadomie przywoła Zmorę innej postaci.