a)
Świat fantasy (i wynikające z tego konsekwencje - magia, fantastyczne stwory i tak dalej), technika na poziomie średniowiecza (broń biała, łuki, kusze).
Niziołka możesz odegrać tak, jak sobie wyobrażasz niziołki - ten akurat jest ciekawski, czasami mało rozważny. Pod względem fizycznym jest niski ale szeroki (to ostatnie wypływa z zamiłowania do jedzenia), co w niczym nie wpływało na zręczność.
b)
Mechanika jest prosta jak drut i można się z nią zapoznać bardzo szybko. Podstawy są podane
w tym poście: ([Savage Worlds] Dungeon Crawler "Czarne Wrota") ; można ściągnąć też "Jazdę Próbną" ze strony Gramela. Wszelkie wątpliwości są wyjaśniane na bieżąco w komentarzach lub w doc'u.
Gracz, który prowadził niziołka, nie miał pojęcia o mechanice.
c)
Tak. Poprzedni gracz też był początkujący.
d)
Streszczenie - nie ma sprawy.
Postać jest gotowa, a wszystkie dane oczywiście podeślę.
e)
W komentarzach MG i gracze wymieniają się informacjami i pomysłami, są wyjaśniane niektóre sprawy, podawane są wyniki niektórych rzutów. Mało ważne uwagi, luźno związane z sesją, też można tam znaleźć. Komentarze wypada czytać, bowiem niektóre decyzje MG podejmowane są na podstawie tego, co gracze piszą w komentarzach.
f)
Tempo zależy tylko od tego, jak szybko odpisują gracze. W ciągu 4 miesięcy napisano ponad 250 postów, czyli jakieś dwa dziennie (innymi słowy 2-3 na tydzień na gracza).
I na koniec.
W zasadzie można tę sesję potraktować jako wprawkę do PBF'a. Trzeba dokładnie czytać posty MG i innych graczy (co w PBF'ach jest ważne) i trenować pisanie.